Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

To u mnie odwrotnie - im cieplej, tym chrobotanie narasta. Jak był jeszcze okres wiosenny i zimne poranki, to przez pierwsze kilometry nie było tego słychać tak bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie charakterystyczny tyrkot występuje od samego początku.Dodam ze samochod ma przejechane 1200km.Byłem wczoraj w ASO Renault Dąbrowski w Zabrzu aby upewnić się że ten dźwięk to normalna praca silnika.Mechanicy stwierdzili ,że wszystko jest ok i charakterystyczny tyrkot  to normalny dźwięk dla tego silnika.Dodali że w okresie chłodniejszym  dźwięk może być bardziej intensywny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do relacji chrobotu z temperaturą, to u mnie jest tak, że na nierozgrzanym silniku tego nie słychać, dopiero na gorącym silniku słychać. Co więcej, najmniej przyjemne dźwięki są słyszalne przy zmianie biegu na wyższy (z 1 na 2 i z 2 na 3) w momencie puszczania pedału sprzęgła (czyli załączania sprzęgła) i jestem pewien, że te odgłosy są związane z chrobotaniem, które słychać na niższych prędkościach (słychać, jak ktoś na to zwraca uwagę, radio lub większa prędkość zagłusza to). Osobiście nazwałem to całe zjawisko fidget spinner :) bo przypomina mi dźwięk tej zabawki, kupionej w markecie za 10 zł już z zatartymi łożyskami po dniu używania :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tymczasowo nie brzęczy, od dwóch tygodni stoi i czeka na gumowy wężyk z Francji... ogólnie nie czaję tej zależności temperatury i sprzęgła/skrzyni, bo też słyszę to po rozgrzaniu silnika, najgorzej jest przy 70-90km/h na krajówkach <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.07.2019 o 17:17, janek072 napisał:

Co do relacji chrobotu z temperaturą, to u mnie jest tak, że na nierozgrzanym silniku tego nie słychać, dopiero na gorącym silniku słychać. Co więcej, najmniej przyjemne dźwięki są słyszalne przy zmianie biegu na wyższy (z 1 na 2 i z 2 na 3) w momencie puszczania pedału sprzęgła (czyli załączania sprzęgła) i jestem pewien, że te odgłosy są związane z chrobotaniem, które słychać na niższych prędkościach (słychać, jak ktoś na to zwraca uwagę, radio lub większa prędkość zagłusza to). Osobiście nazwałem to całe zjawisko fidget spinner :) bo przypomina mi dźwięk tej zabawki, kupionej w markecie za 10 zł już z zatartymi łożyskami po dniu używania :) 

 

Bardzo trafnie opisane, mam dokładnie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekleję post z innego tematu, bo tutaj pasuje, kolega Dawid z silnikiem 1.6 SCE:

 

8 godzin temu, Dawid78 napisał:

Hej.

Mozę na początek opiszę objawy

Zaczęło się już w 1 dniu po odbiorze nowego samochodu. Przy zmianie biegów przy delikatnie wciśniętym sprzęgle w przedziale 2 tys -3,5 tys obrotów było słychać  stukotanie, klekot itp.

Oczywiście w serwisie nic nie słyszeli. Nie ustąpiłem w końcu na 3 wizycie dali mi gościa z którym pojeździłem po mieście i zasugerował że to może być coś ze sprzęgłem, wymienili wyprzęgnik, jakiś przewód. Pomogło ale tylko trochę, chrobotania nie były już tak głośne i zdaje się na mniejszym zakresie obrotów jednak nie zniknęły. jako, że było już lepiej dojeździłem do rocznego przeglądu, po którym stwierdzili, że muszą wymienić sprzęgło. Niestety nie wiem dokładnie w którym miejscu ciekło. W każdym razie już wyczulony manewruje sobie czasem tym sprzęgłem i choć teoretycznie nie powinno się tak robić to jednak czasami dalej słyszę stukotanie. Oczywiście w poprzednim samochodzie, w samochodzie ojca i służbowym wszytko jest cichutko. Tak, że do końca chyba dalej coś nie gra. Być może jakaś wada konstrukcyjna. Niestety nie wiem kto dostarcza sprzęgła do megane na 1 montaż.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem "grzechotania" jest dobrze znany na zagranicznych forach Megane IV. Do dziś jest on nie rozwiązany chociaż występuje od 2016 roku ( też z silnikiem 1.2). Na forum niemieckim piszą, że po wymianie oleju w skrzyni na inny grzechotanie jest mniej intensywne. poniżej linki do forów:

Niemcy: https://www.megane4-forum.de/index.php?thread/278-geräusch-vorne-links/&pageNo=1

Francja: http://forum-auto.caradisiac.com/marques/renault/sujet115313.htm

https://www.planeterenault.com/forum/megane-iv-megane-iv-bruit-aerodynamique-t48588-18.html

Hiszpania: https://www.foroclub.es/megane4/viewtopic.php?f=434&t=18327&start=1620

Edytowane przez elmatero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z kimś komu praktycznie cały układ i pomogło, ale jednak nadal coś zaczyna hehe:

 

"Wymienili mi skrzynię biegów i rzeczywiście przestało nic nie grzechotało ale znam również przypadki że to grzechotanie pochodziło od wysprzęglika w skrzyni we Francji już to wykryli w 2017 roku . Natomiast u mnie stwierdzili że to skrzynia, ale przy wymianie skrzyni wymieniają zawsze wysprzęglik więc nie mam do końca pewności co było przyczyną. (...) przy 45 tys. wymieniali mi dwumas (...) wydaje mi się że brzęczenie powróciło .(...) wymieniali mi skrzynię , sprzęgło, dwumas , pompkę sprzęgła niedawno i dalej zaczyna trzeszczeć"

 

Także konia z rzędem temu kto odkryje przyczynę :mrgreen:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem z chrobotaniem w zeszłym tygodniu w ASO. Mechanik przejechał się ze mną. Jazda trwała dość długo. Usłyszał to, ale nie wiedział oczywiście co to może być. Podejrzewa wysprzęglik. Ale najlepsze teraz - przyznał mi się, że niechętnie wymieniają części w nowych autach, bo wtedy czeka ich bardzo dużo biurokracji i wyjaśnień do Centrali. Mechanik chciał mi udowodnić, że w każdym nowym tak jest, jednak nie mieli podobnego samochodu na placu. 

Doradca serwisowy odmówił odnotowania moich uwag w systemie i zgłoszenia mojego problemu. Na odchodne dowiedziałem się od niego, że nie ma sensu wymieniać części, bo pewnie w innych będzie to samo.

Na pocieszenie zostało mi, że był gościu Dusterem i robił awanturę o wyjącą skrzynię, która już była wymieniana.

Ponadto mechanik wspomniał mi, że mam się cieszyć, że nie wziąłem automatu, bo padają jak muchy. Podobno co chwila mają kadjara z zablokowaną skrzynią, ech :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, seimi napisał:

Doradca serwisowy odmówił odnotowania moich uwag w systemie i zgłoszenia mojego problemu. Na odchodne dowiedziałem się od niego, że nie ma sensu wymieniać części, bo pewnie w innych będzie to samo.

NIe wierzę że dałeś się spławić jak dziecko? O_o Mechanik słyszał chrobotanie i nie przyjęli auta? rotfl Niech wymieniają na ślepo pół auta jak zdiagnozować nie umią, a tłumaczenie że jest kupa biurokracji i tłumaczenia sie w centrali o pożal się boże. Dobrze że mam 10 letnie auto xD a nie nowe bo bym tam z kałachem wszedł i ich wystrzelał normalnie jakby mi takie coś powiedzieli lol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!