Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

Według tej strony są dwa wysprzęgliki w zależności od numeru skrzyni, na zdjęciach wyglądają niemal identycznie: 306206822R i 306206627R.

 

Fantastisch plastisch OEM, ciekawe czym się różnią i czy to nie jest tak, że to jednak coś wprawia go w te dziwne drgania, które przenoszą się po przewodzie do kabiny po stronie kierowcy :35_thinking: Albo mamy ten drugi ze skrzynią"Gearbox type and suffix = 003; Gearbox fabrication number < 061204"....

 

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj byłem w ASO w Opolu,  chrobotanie z kratki nawiewu akurat dzisiaj było słabo słyszalne i mechanik z serwisu po jeździe próbnej niestety nie stwierdził problemu. Wyszła jednak sprawa z uszczelkami przy drzwiach i gdzieś za nadkolem, które wprowadzają jakieś zawirowania i szumy powietrza i to będzie poprawione (jakieś dodatkowe gąbki i masa uszczelniająca). Okazało się, że te problemy z uszczelkami są znane w Renault i istnieją już noty techniczne odnośnie usuwania problemu. Z tymi notami technicznymi to ciekawa sprawa, zastanawiam się tylko jak dotrzeć do nich dla konkretnego modelu. Renault usuwa problemy, które są już znane i opracowane w tych notach technicznych w czasie gwarancji, ale tylko kiedy klient sygnalizuje problem (nie wszyscy wiedzą, nie wszyscy słyszą lub im to nie przeszkadza). Trzeba mieć jednak chyba wejścia w serwisie Renault, aby dokładnie poznać noty techniczne dla danego modelu (po VIN'ie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odebrałem samochód w zeszłym tygodniu, wymienione zostało sprzęgło i wysprzęglik. Chrobotania nie ma, natomiast pedał chodzi wyraźnie z większym oporem, czuć że coś jest inaczej, nie przeszkadza mi to i mam nadzieję, że problem jest rozwiązany na trwałe. Przyjemność z jazdy wróciła :smug:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Miał być tylko wysprzęglik, po rozebraniu jeszcze dwumasa, a na końcu powiedzieli, że wymienili sprzęgło w całości :D

 

PS. jeszcze dam trochę czasu na sprawdzenie, u mnie się to pojawiło po jakoś 3 miesiącach po odbiorze, póki co miesiąc jest spoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem szybciej napisać, ale złożyło sie jak się złożyło.

Sprawa wygląda tak. W serwisie Uni Car Bydgoszcz, bez zmian, a nawet gorzej. Teksty że ten typ tak ma to mało powiedziane. Przy przekazaniu auta do serwisu oczywiście procedura czyli przebieg itp. Akurat na licznik wskoczyło mi równe 23100 km. Po odbiorze samochodu 23103 km (dodam że jechałem z mechanikiem w celu zlokalizowania stuków i dźwięków z nawiewu). Po około 4 godzinach auto do odbioru. 

I tu ..... hasło mechanika, jeździliśmy z pół godziny po mieście i nie słyszeliśmy ani stuków, ani dźwięków z nawiewu, i jeżeli dźwięki występują to są to naturalne dźwięki. Czyli bez zmian. Ku mojemu zdziwieni licznik wskazuje wcześniej wspomniane 23103 km. Czyli pół godziny jazdy....a licznik bez zmian. Nasuwa się myśl, albo kręcą liczniki, albo kłamią klientów, a roboczo godziny liczą. Kolejna sprawa. Auto kupione w sierpniu 2018 roku wymiana opon oleju itp tylko w autoryzowanym serwisie, wiadomo...gwarancja. Zniesmaczony wróciłem do domu.

Ale.....w dniach kolejnych cuddddd !!!!!!! się zdarzył. Otwarty został drugi salon renault w Bydgoszczy YAMA.

No to jadę, i wiecie co. 

Na następny dzień się umawiam. W dniach kolejnych jazda samochodem w celu weryfikacji moich obaw i....bach. Ma pan rację bardzo głośno hałasuje i rzeczywiście są stuki gdzieś w zawieszeniu. Zostawiam samochód na kilka godzin. Oczywiście auto zastępcze. !!!!!!!!!!. Po kilki godzinach telefon. 

Jadę....a myśl moja taka....napewno im się coś wydawało....i usłyszę jak zawsze,, ten typ tak ma,,

Ku mojemu megaaaaa zdziwieniu usłyszałem: ktoś w aucie urwał zaczepy obudowy od komputera i bezpieczników( generalnie osłony elektroniki zniszczone) i na trytytki zaczepił osłonę która jest pod podwoziem i tam coś grzechocze bo jest luźna. Pytali mnie gdzie auto robione, a ja im że w ASO. 

No ale sprawa pierwsza......czyli chrobotanie.: ogarniamy części, załatwiamy na czas naprawy auto zastępcze i działamy.

Noooooo panowie. Z takim podejściem to wszystkich teraźniejszych klientów zgarniecie z Uni Car i nowych Wam nie zabraknie.

Nie chcę chwalić dnia przed zachodem.

Auto oddaje w najbliższy poniedziałek, i po wszystkim zdam relacje.

Potrzebuję tylko porady w kwestii tych tryty tek, i zniszczonych obudów....co robić.

Dnia 15.11.2019 o 10:24, dalselv napisał:

.....

 

PS. jeszcze dam trochę czasu na sprawdzenie, u mnie się to pojawiło po jakoś 3 miesiącach po odbiorze, póki co miesiąc jest spoko

W jakim serwisie kolega to ogarnął,?? Można namiary prosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej_J napisał:

Powiedzieli Ci, że wysprzęglik do wymiany? Bo odgłosy od nóg/z lewej kratki to jest wysprzęglik, a nie jakieś luźne osłony :)

Te luźne osłony to całkowicie odrębna sprawa. Nie powiązana z dźwiękami chrobotaniem z nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.10.2019 o 15:31, Maciej_J napisał:

U mnie wróciło ale jest ciszej;) Tak czy siak pojadę na przegląd to znów zgłoszę;)

 

Wczoraj sobie zjechałem z autostrady, jadę 70km/h i słychać że delikatnie powraca ten sam dźwięk :35_thinking: Ale już to olewam dopóki nie tłucze głośno.

 

A następny dzień cisza, widać to już zależność biometeo dla samochodów :)

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!