Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane 3 Grandtour 2.0 tce


xtynekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów, to jest mój pierwszy post, a forum wertuję od kilku dni.

Chcę kupić Meganke 3 w kombi z silnikiem 1.6 110km, oglądałem już dwie sztuki, niestety obie miały wady i się na nie nie zdecydowałem. Przeglądałem dziś oferty na znanych portalach i trafiłem na Megankę z silnikiem 2.0 Tce 180km. Przeczytałem już trochę o nim, spalanie ma niby zbliżone do 1.6, ale nie mogę znaleźć żadnych konkretnych informacji o awaryjności silnika. Czytałem sporo o silnikach 1.4tce i tam nie wygląda to zbyt dobrze. Czy orientuje się ktoś jak wygląda sprawa z 2.0 Tce? Dodam, że auto z aukcji ma trochę ponad 200k przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0Tce to bardzo udana jednostka, na pewno nie pali tyle co 1.6 (no chyba że przy bardzo lekkiej nodze). W stosunku do 1.6 będziesz też musiał zwrócić uwagę na stan turbiny czy koła dwumasowego, pół osie też nie są najtańsze. Ale ogólnie warto ze wzgledu na dynamikę Megane z tym silnikiem. Jeżeli auto jest w dobrym stanie a przebieg realny to przejedzie drugie 200tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowcy chwalą 180 TCe za;

  - trwałość,

  - świetną dynamikę,

  - i brak uciążliwych awarii,

Silnik z ;

  - wtryskiem pośredni, kolektor aluminiowym,

  - można zagazować tradycyjną instalacją IV generacji z wyższej półki ;

         -  LiszoGT ; Spalanie MEGANE COUPE III 2.0 TCE 180,

 -  zawory - hydraulika ,

 -  KZFR  -  dla zaworów ssących ,

 -  turbo -  włącza się już od 1200 obr./min ,  

 -  max moment obrotowy = 300 Nm - uzyskujemy już przy 2250 obr/min,

 -  rozrząd na pasku,

Do szczególnej uwagi ; dwu - masa, sprzęgło, hamulce,

W cyklu mieszanym można liczyć na wynik ok. 9 - 10 litrów Pb.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż. Auto wygląda bardzo dobrze, opis typowego handlarza, czyli "nic nie stuka, nic nie puka" itd. Silnik świeżo umyty aż się błyszczy ;)

 

Dopóki nie weźmiesz go dokładnie pod lupę u diagnostyka, to nie dowiesz się co tak naprawdę ta sztuka jest warta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ujął Stan techniczny  Nieuszkodzony

To nowa metoda handlarzy na klepane auto.

Brak fotek wnętrza.

Auto ze Szwajcarii , to znaczy że po górach było ganiane - większe zużycie silnika ma proporcjonalnie do takiego samego auta np. z Holandii.

Auto chyba nie ma świateł do jazdy dziennej, te z Polski je mają aktywne.

Dziwne, że to auto jest już na letnich oponach.

No i do tego ta , cena, za 10 letnie auto, raczej sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie to , żebym Ciebie namawiał, albo polecał.

ale tylko tak informacyjnie , wybrałem auto dokładnie w takiej cenie jak to "twoje".

Fakt, że ze słabszym silnikiem, ale 4 razy mniejszy przebieg i 4 lata młodsze.

I troszkę łatwiej sprawdzić jego historię niż tego auta z poza EU.

https://ecr.sprzedajemy.pl/nieuszkodzony-renault-megane-sprzedam-komorniki-2-6bea9f-nr58800352

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów proponujesz ten sam samochód. Choć w innym temacie. Na pewno nie masz w tym interesu żadnego? 

Nie mówię że auto złe. Pisałem to w innym miejscu. Też odpicowane.

 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież nie namawiam, ani polecam. Napisałem.

Daję tylko przykład w jakich cenach można kupić auto w kraju.

Ja osobiście auta sprowadzonego , a szczególnie spoza EU to bym nie kupił w takiej cenie ~24k pln.

Jak by xtynekk miał jakieś 10k pln więcej, to wchodzi w zasięg megan poleasingowych w wieku 4 lat.

I to od solidnych firm .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kacper69 napisał:

nie to , żebym Ciebie namawiał, albo polecał.

ale tylko tak informacyjnie , wybrałem auto dokładnie w takiej cenie jak to "twoje".

Fakt, że ze słabszym silnikiem, ale 4 razy mniejszy przebieg i 4 lata młodsze.

I troszkę łatwiej sprawdzić jego historię niż tego auta z poza EU.

https://ecr.sprzedajemy.pl/nieuszkodzony-renault-megane-sprzedam-komorniki-2-6bea9f-nr58800352

Auto w tak biednym wyposażeniu, że śmiało można stwierdzić, że mogło być flotówką... aż dziwne, że nie ma normalnej stacyjki, i kluczyka. Co do 2.0Tce pamiętaj kolego, że jeśli ten silnik jest na wtrysku bezpośrednim, a planujesz samochód zagazować to niestety, ale będzie to nieopłacalne. Szukaj 1.6 pancerne jak kamazy, i inne stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, czik3n napisał:

planujesz samochód zagazować to niestety, ale będzie to nieopłacalne.

Jest to nieprawda,

 Silnik ma regulację zaworów hydrauliczną ,

 Można zagazować tradycyjną instalacją IV generacji z wyższej półki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2.0Tce to stary F4R z turbiną. Wtrysk pośredni. Bardzo trwała konstrukcja. Pamięta czasy pierwszej laguny

2. Nie wszystko sprowadzone jest be i nie wszystko polskie jest cacy. #Kacper69 w innym wątku o tym dyskutowalismy. Byłes kiedyś na placu liytscyjnym ubezpieczycieli w D , Włoszech lub Francji? Widziałeś plac ALD w Polsce ? Tak poniszczonych V60 jak w PL nie widzialem w D .  A jak sie trafi to cena bardzo ateakcyjna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam
Podczepię się pod temat kolegi. Również przymierzam się do zmiany auta i padło na Megane Grandtour w benzynie. Gdzieś ktoś wspominał, że 1.4TCe to nie są udane konstrukcje. Prawda to? Szukam auta pod gaz. Na renault padło przez przypadek. Po prostu ma być kombi, benzyna dobra pod gaz i skrzynia 6biegów. Reszta to detale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!