Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Produkują boby. Z pozoru piękne auto, niezłe właściwości silnika, ale reszta kiepska. Zobaczcie, jak te auta są złożone. Po chwili wszystko trzeszczy. A tylna półka? Dramat. Podkładałem filce i nadal napierdziela. A w mojej poprzedniej megance (wersja III) fachowcy dali takie taśmy, że to wstyd!  Żenada.

Edytowane przez Polserio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2021 o 13:16, Polserio napisał:

Produkują boby. Z pozoru piękne auto, niezłe właściwości silnika, ale reszta kiepska. Zobaczcie, jak te auta są złożone. Po chwili wszystko trzeszczy. A tylna półka? Dramat. Podkładałem filce i nadal napierdziela. A w mojej poprzedniej megance (wersja III) fachowcy dali takie taśmy, że to wstyd!  Żenada.

Bo to nie półka napierdziela tylko napinacz pasa, jest pod tapicerką bagażnika, tzn boczkiem który trzyma półkę. Pod napinaczem jest mała szczelina i w nią trzeba podłożyć filc lub cokolwiek. W 15 minut ogarniesz dwie strony.

U mnie też półosie stukają ale potrafię zmienić bieg tak że praktycznie nie słychać puknięcia jest na to sposób, aczkolwiek przy dynamicznej jeździe nie do uniknięcia to rąbanie :)

Ogólnie to meganka ma kilka bolączek ale patrząc pod kątem konkurencji to i tak wypada dobrze. 

Edytowane przez luxor1289
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś probowal korzystac z prawa do rękojmi a nie z gwarancji? Wtedy odpowiedzialny za usunięcie wady jest sprzedawca a nie Importer. 

 

Edit:

Otrzymałem dzisiaj standardowy tekst RP dotyczący efektu akustycznego i objawów itd. Jak sam człowiek z serwisu mi to napisał - jest to standardowa informacja dla wszystkich, którzy zglaszają stuki.

 

Faktem jest natomiast, że oprócz stukania zgłaszałem również szarpanie z nim związane i to niezależnie od tego czy jest ciepło czy zimno, ale to zostało pominięte.

Teraz zastanawiam się czy napisać reklamację do RP i ciągnąc temat dalej czy uznać, że roszczenie z Gwarancji zostało odrzucone i uderzyć z prawa do Rękojmi w dealera (który tak na prawde nie jest niczemu winien) który mi to auto sprzedał z pominięciem Renault jako Gwaranta co skróci dyskusje tylko do mnie i sprzedawcy auta....

Edytowane przez Lukasz_Meg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mnie cholernie dziwi fakt, że wymiana półosi pomaga na jakiś czas. Przecież to nie może być tak skomplikowana przyczyna. Skoro pomaga i jest ok to coś się później zmienia. To nie rakieta kosmiczna przecież. Może znajdą rozwianie w końcu.....

Dziwi mnie również brak zgłoszeń we Francji (tak twierdzą w Renault Polska)- użytkownicy mają stukanie w nosie czy jak? dziwne to wszystko....

Bądźmy dobrej myśli ....

 

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązania są 2
1. nowe, wymienione półosie także mają wadę
2. już na etapie projektu ktoś źle obliczył siły działające na napęd (kąty przegubów, położenie skrzyni względem sił) no i jest klops nie do naprawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, satisati napisał:

Dziwi mnie również brak zgłoszeń we Francji (tak twierdzą w Renault Polska)...

Renault Polska ściemnia w tym temacie non stop. Znają doskonale problem, a pozwalają sobie na taką odpowiedź. Oto jaką otrzymałem odpowiedź na zgłoszenie reklamacyjne z centrali RP:

cytat "Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zgłoszenie uprzejmie wyjaśniamy że Renault Polska jest Generalnym Dystrybutorem oraz Gwarantem pojazdów nowych z przeznaczeniem do sieci dealerskiej i nie prowadzi bezpośredniej obsługi serwisowej. Funkcję tę spełniają Serwisy Autoryzowane. W ramach udzielonej autoryzacji, Renault organizuje szkolenia personelu, zaopatruje sieć w oryginalne części zamienne, narzędzia specjalistyczne oraz dokumentację, jak również zapewnia serwisom możliwość konsultacji złożonych tematów technicznych z Centrum Technicznym Renault. Stroną w obsłudze serwisowej jak również wykonywanych naprawach, zgodnie z warunkami gwarancji, dla Klientów jest zainteresowany serwis realizujący otwarte zlecenie Klienta. Serwis inicjuje działania i udziela wszelkich wyjaśnień Klientowi w temacie zlecenia oraz przedstawia oficjalnego stanowisko z punktu obowiązywania gwarancji.
Uprzejmie informujemy, że niezwłocznie po otrzymaniu Pana zgłoszenia zwróciliśmy z się do Szefa Serwisu firmy Wektor z prośbą o wykonanie szczegółowej diagnostyki Pańskiego pojazdu pod katem Pana zgłoszenia w konsultacji z Pionem Technicznym Renault Polska.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z tematem wizyt serwisowych Pana samochodu.
Pragniemy Pana zapewnić, że do czasu zakończenia diagnostyki pozostaniemy w stałym kontakcie z naszym Partnerem, który będzie Pana informował w przedmiotowej sprawie.
W przypadku dodatkowych pytań bądź wyjaśnień technicznych czy merytorycznych do Pańskiej dyspozycji pozostaje serwis, który obsługuje pojazd.
Łączymy wyrazy szacunku

(Dane osobowe usunąłem)
Koordynator ds. Reklamacji Klientów
Renault Polska
Mimo, że opisałem szczegółowo problem i podałem stanowisko Renault Polska jako powód odmowy wykonania naprawy przez ASO (taką informację otrzymałem w serwisie) oni bezczelnie jakby nigdy nic przerzucają całą odpowiedzialność właśnie na ASO udając Greka w tym temacie. Więc info, że gdzie indziej nie ma zgłoszeń jest po prostu czystym kłamstwem. Ja raz jeszcze oddaję auto na "kompleksowy test" i zobaczymy co dalej.

Pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przeczytałem parę stron tematu i pytanie czy problem z tymi półośkami i drążkami występuje również w Megane IV 1.6 205KM skrzynia EDC 2018r ?
Rozglądam się za takim egzemplarzem jak powyżej napisałem.
Może ktoś jeszcze ma coś do powiedzenia na temat skrzyni w tym roczniku (2018), słyszałem, że już zostały wyeliminowane bolączki skrzyni typu (dziwne dźwięki i ślizganie?) względem tych początkowych z 2016roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@robo_tnic może klient zdążył dopiero podstawić bo korek był i nie zdążyli posprzątać ?.

Kurde miałem kilka razy zastępczaka - ale nigdy nie dostałem w  takim stanie. Mam wrażenie że coraz bardziej na psy schodzą (no ale z drugiej strony wiecie - pandemia covida jest i ludzi brak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, LTar napisał:

I w czym rzecz? Bez przesady.

Tak kolego, bez przesady. To świadczy o jakości ASO. W takim bądź razie jaką masz pewność, że świadczone przez nich usługi odpowiadają wszelkim przyjętym normom. Jaką masz pewność, że wymienili Ci część za którą zapłaciłeś krocie.

W moim ASO niczego nie słyszą i niczego nie widzą, dokładnie tak jak przedstawiają to powyższe filmiki. Jestem tam zwykłym intruzem. Zero chęci do rozwiązania problemu, przynajmniej dla samochodów będących na gwarancji.

Stare przysłowie mówi "Jak Cię widzą tak Cię piszą".

11 minut temu, LTar napisał:

I w czym rzecz? Bez przesady. 

Widziałeś samochód zastępczy Toyoty, Mercedesa, VW itp. Aż chce się nimi jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!