Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do 1.3 TCE


szwagier24a

Rekomendowane odpowiedzi

Gwarant zablokował modyfikację hasłem i mogę jedynie nagrać oscyloskop chociaż wtedy da się podejrzeć trochę więcej.

Latem, jak wracałem znad morza to litrazowalem benzynę: 0,8 L. Później już miałem eksploatację bardziej mieszaną z przewagą miasta/krótkie odcinki to wyszło 1,2 L. Teraz pewnie sięgnę 1,5.

Natomiast gaz mało zmiennie bo w okolicy 6,9-7,1 się utrzymuje.

Jako ciekawostkę zamieszczam informację że poddałem gazowaniu 1.0 TCE. Pierwsze tankowanie 7,1 LPG.

 

Tankowanko benzyny: 1,1 L na 100 km na dystansie 1400 km. Gaz 6,94 L.

Wygląda na to że gazu przy moim stylu jazdy będzie palił 7 gazu i 1 benzyny. Spodziewałem się że będzie to 8 +1.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2022 o 19:03, szwagier24a napisał:

Kąt wyprzedzenia zapłonu zmierzony jak jeszcze nie miałem instalacji oscylował 5,5 - 8,5 stopnia.

 

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

Wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach: -2,3 do -3.

Kolego masz coś  wg; mnie nie halo;

1/ Komputer silnika oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

   a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą map sensora,
   b/ temperatury z czujnika ;

        - temperatury płynu chłodzącego silnika,

        - temperatury powietrza wlotowego,

   c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

   d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda,

2/ Oprócz typowych pomiarów warto;

       -  sprawdzić ilość spalań stukowych,

 3/ Minusowy kąt wyprzedzenia zapłonu ;

      - to  sterownik działa jak w systemie awaryjnym,

         - najważniejsze jest bezpieczeństwo - nie ważny moment obrotowy, czy spalanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, sylwekdm napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Torque jest akceptowalny. Znam dużo gorsze, które są bardzo popularne. Oczywiście zgadzam się z wymienionymi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo oczywiście brak błędów zapisanych w sterowniku silnika.

W wolnej chwili zrobię pomiary Maxiecu, wyjmę bezpiecznik z instalacji gazowej.

Nie wiem czy sterownik w tym silniku zlicza ilość spalań stukowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

 

 3/ Minusowy kąt wyprzedzenia zapłonu ;

      - to  sterownik działa jak w systemie awaryjnym,

         - najważniejsze jest bezpieczeństwo - nie ważny moment obrotowy, czy spalanie 

Co to za bzdura.

Pierwsza jest ekologia i większość nowych samochodów tak ma nawet do -4.

 

Pomiary robione firmowym Lunchem z aktualizacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kosiarek ze stajni Renault mamy we flocie 0,9; wykończony 1,2; 1,4 i 1,6 stojący z podejrzeniem awarii silnika w ASO. Akurat 1,3 nie mamy, ale dopytam się o to kolegi z ASO.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc (wiem, nie zaczyna się od: Więc): nagrzałem silnik na benzynie i: kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych oscyluje od max -4 do - 0,5 stopnia - z reguły -2,5 do -0,5  - uważam że jest to OK. Ciśnienie listwy tak jak pisałem 98-99 bar. Licznik wypadania zapłonu: tu jest zagadka bo Maxiecu rejestruje coś w rodzaju licznika wypadania zapłonu: sumy przerw zapłonu po połączeniu i ważeniu w węglowodanie okna; i wyniki dla każdego cylindra są 0, ale: po przegazowaniu raz na trzecim, raz na drugim pojawia się wartość 22 po czym po chwili jest 0.

Mnie bardziej martwi fakt: korekta krótkookresowa jest na -6 do - 8%, długa na +14, na gazie jest gorzej bo krótka rośnie na 2-4%, długa zostaje w 0. Niepokoi mnie to, ale firma, która tą instalację zakładała twierdzi, że wszystko jest OK - klient się nie zna - jest debilem.

Myślę, że te korekty nie są na tyle groźne bo inaczej sterownik wyrzucił by błąd. Sprawdzałem czy występuje spadek ciśnienia gazu podczas buta: nie występuje.

Co do programów: Maxiecu ciągle się uczy - zbyt dosłownie tłumaczą odczytane parametry; Motordata źle odczytuje temperaturę spalin - ponad 100 stopni podczas gdy Maxi i Torque rzędu 400 - przez to myślałem, że mam uszkodzony czujnik temperatury spalin - tylko dla czego?

Sprawdzałem trzema programami: Motordata, Maxiecu, Torque - błędów w silniku brak; za pomocą dwóch różnych interfejsów: MPM-com i ELM 327 w tej właściwej wersji bo ma takiego który nie czyta Renaulta.

Pozdr.

Łukasz

20221027_201544.jpg

20221027_201947.jpg

20221027_202157.jpg

20221027_202219.jpg

20221027_202302.jpg

20221027_202330.jpg

20221027_202407.jpg

Andrzej-2010: dziękuję za czujność.

W dniu 27.10.2022 o 18:19, jabrze napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 przeczytaj dokładnie ten punkt :!: - aniewa

Najtrwalsza okazuje się najmniejsza "kosiarka", której jestem fanem - co prawda 1.0.

Dlaczego: błyskawicznie przełącza się na gaz, mój 1.3 potrzebuje zdecydowanie więcej czasu na rozgrzanie. 1.0 fajnie rozwija moc, czuć nagły przyrost mocy po przekroczeniu 2 tyś. obr., resztę robi skrzynia biegów - skrzynia 5, która uważam, jest lepsza od 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg; danych z tabelki  3 - od końca;

Absolutne ciśnienie w układzie dolotowym to 28 kPa;

  - znaczy to tyle, że podciśnienie wynosi 62 kPa,

  - a to oznacza, że  w układzie dolotowym są za duże opory przepływu,

 

Mniejsze podciśnienie w dolocie – to mniejszy kąt wyprzedzenia zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

 

Absolutne ciśnienie w układzie dolotowym to 28 kPa;

  - znaczy to tyle, że podciśnienie wynosi 62 kPa,

  - a to oznacza, że  w układzie dolotowym są za duże opory przepływu,

 

Mniejsze podciśnienie w dolocie – to mniejszy kąt wyprzedzenia zapłonu

Hm, jak dobrze liczę to podciśnienie wynosi 72kPa. I jak najbardziej 28kPa to właściwe ciśnienie absolutne w kolektorze sprawnego silnika tego typu. I co więcej nie ma to nic wspólnego z oporami przepływu.

  • Smutny 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, carsik napisał:

jak dobrze liczę to podciśnienie wynosi 72kPa.

Dobrze liczysz,

2 godziny temu, carsik napisał:

I jak najbardziej 28kPa to właściwe ciśnienie absolutne w kolektorze sprawnego silnika tego typu.

28 kPa - to właściwe podciśnienie w układzie dolotowym, ale nie ciśnienie absolutne

1626956391_13TCeMegan.thumb.png.159a2cd3c1bf12cd6b08c11d5bc117aa.png

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Wg; danych z tabelki  3 - od końca;

Absolutne ciśnienie w układzie dolotowym to 28 kPa;

  - znaczy to tyle, że podciśnienie wynosi 62 kPa,

  - a to oznacza, że  w układzie dolotowym są za duże opory przepływu

Filter powietrza ma 5 tyś przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!