Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Podciśnienie prawidłowe, wyprzedzenie zapłonu za duże - elektrozawór do wymiany. Delikatnie za uboga mieszanka - w zasadzie można nie korygować instalacji LPG jeżeli odczyty na PB. Odczyty na LPG czy na PB?

Najprawdopodobniej silnik rzęzi jak schodzi z obrotów poniżej 2300 - 1800 na biegu - takie dodatkowe terkotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, terkocze, chociaż nigdy nie słyszałem tego u innych i nie wiem czy to to, i gdyby ktoś miał taki film z dźwiękiem byłbym wdzięczny. Odczyty na LPG, mogę zrobić i tu i tu. Zbyt mało danych jak na ELMA. Terkocze mocno gdy mam 5.5 tyś obrotów i dodaje i ujmuje gazu, tak samo w okolicach 2300 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To myślę, że zużycie zaworu mamy już zdiagnozowane. Jest odpowiedzialne za falowanie obrotów. Zawór polecam Pierburga. Miałem chińczyka, ale wysiadł po 3-6 miesięcy - wcześniej nie miałem takiej wiedzy na temat jego pracy, dźwięku i wpływu na ogólną sprawność silnika. Później zastanawiałem się nad oryginalnym, ale na zdjęciach wyglądał jak chińczyk z nalepką Made in Poland. Pierbur ma troszkę inną konstrukcję, wg. mnie lepsze wykonanie. W listopadzie płaciłem 309 PLN, oryginalne były tańsze. Do końca marca pracował perfekcyjnie i myślę, że pracuje nadal - auto zmieniło właściciela. 

Odczyty z LPG - korekty z elma dzieli się przez 4 czyli generalnie jest oK, ale zawsze można podlać więcej gazu. Ponieważ to Landi to łatwo nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem zawór marki NTY. Szczerze to na próbę, bo jak się okaże że to nie to, to będzie mi łatwiej odesłać. Gdy się okaże, że to on, to zamówię Pierburga albo nawet oryginał. Jaki kąt wyprzedzania zapłonu ma być podczas przyspieszania? U mnie wskazuje nawet podwyżej 50⁰, z reguły 30⁰+. Dzisiaj nie miałem już jak zrobić pomiarów, ale jutro dzień wolny to zrobię i na gazie test i na benzynie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki kąt wyprzedzania zapłonu ma być podczas przyspieszania? - nie podam bo już takiego auta nie mam, sądzę, że ze 40 stopni.

NTY to chińczyk. Nowy będzie dobrze pracował, ale jak długo? Na wolnych obrotach -0,5 + 2-3 stopni. Powyżej 5 stopni to falowanie obrotów, szybsze zużycie koła zmiennych faz, podobno problemy z rozruchem. 

Jeżeli przebieg oryginalny to nie musisz próbować zaworu, tylko go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, przebieg oryginalny. Cewka nie pływa w oleju. Jak mocno poruszyłem zaworem to coś tam się ruszało. Jak pochodzi z 6miesiecy to będę mieć czas na zebranie kasy na Pierburga, 3x droższy, a kieszeń pusta :( ostatnio to samochód ma dużo humorów. W drodze do pracy około 10km, 3x jest różnica w jeździe samochodem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się ogarnąć to auto tak, żebyśmy się polubili. Ładne jest, czasem mnie wkurza ale zawsze do niego wsiadam i cieszę sie, że mam tak wyróżniające się auto. Nikt do ode mnie nie kupi czytają mija historię tutaj na forum. A jak go ogarnę do sprzedaży to już będę wolał nim jeździć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdę to dam znać, auto było wstawione do komisu od razu po sprowadzeniu. Prywatny handlarz miał umowę z komisem, tam go wstawił żeby szybciej poszedł. Zakupiłem go 3 lata temu. Pierwsze miesiące były cacy, później zaczęły się cyrki. Chmielnik miejscowość, chyba świętokrzyskie województwo. Znajde info to podam, nie ma co się patyczkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zakres pracy koła zmiennych faz rozrządu odczytany za pomocą czujników wału i wałka wynosi - 2 do 42 przy prawidłowo ustawionym wałku zaworów ssących.

To wygląda na koło, które nie reaguje liniowo na ilość i ciśnienie oleju je wypełniające. Są znane przypadki utrudnionego powrotu do pozycji zerowej ( lub zawieszania się) na wskutek zwiększonego tarcia między osią, a napędem koła.

Pod tym kątem należy sprawdzić przy pracy dynamicznej silnika ( w trakcie jazdy ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie elektrozaworu, kąt zapłonu oscyluje teraz od -2 do +6 na postoju, podczas przyspieszania w okolicach 40-45, na starym oryginalnym zaworze kąt wyprzedzenia był zawsze dodatni i nigdy nie spadał poniżej 5.

Na nowym silnik działa płynniej, drgania mniejsze, na wolnych obrotach falowanie równe 0. Czasem tylko gdy coś zafaluje to wyskakuje +10-12 Ale to chwilowo. Ogólnie autem się jeździ teraz trochę płynniej

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla dobrego zaworu, dobrego koła i przebiegu poniżej 250-300 kkm falowanie jest o 2-3 jednosteki. -2 zdarza się sporadycznie. Warunek to olej 5W i dokładnie ustawiony rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!