Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego auta


burk

Rekomendowane odpowiedzi

Ale diesel jest o 10 db glosniejsze od benzynowego.

Przypuszczam, że przy większych prędkościach się to wyrównuje. Może mniej w przypadku TCe, ale na pewno dCi jest cichszy przy prędkościach autostradowych od 1.6 16v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem za 1.6 16V, od 2003 mam samochody z tym silnikiem (teraz SCIII). W tym silniku jedyne słabe punkty to KZFR i cewki - podobno już poprawione i nie występujące w MIII i SCIII. Ja przez 12. lat używania poprzedniego samochodu miałem do końca oryginalne KZFR (wymiana oleju co rok i zalanie na wysokim poziomie), cewki wymienilem raz na Beru. Zakup samochodu z tym silnikiem był celowym działaniem, na rynku zostało niewiele silników ze zwykłym wielopunktowym wtryskiem idealnie nadających się do LPG. Ale akurat w przypadku SCIII jest problem, bo nie ma hologacji i muszę czekać do zakończenia gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup samochodu z tym silnikiem był celowym działaniem, na rynku zostało niewiele silników ze zwykłym wielopunktowym wtryskiem idealnie nadających się do LPG. Ale akurat w przypadku SCIII jest problem, bo nie ma hologacji i muszę czekać do zakończenia gwarancji.

 

Jeszcze nie dawno niektóre ASO oferowały fabrycznie nowe 1.6 16V z LPG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie dawno niektóre ASO oferowały fabrycznie nowe 1.6 16V z LPG...

 

Fabrycznego Lpg do 1.6 wg. moich info nigdy nie było, teraz dostają kity bodajże z Landilorenzo i montaż na miejscu, odbierasz auto z instalką i pełną gwarancją.

Fabryczne to są obecnie tylko Astry 4 z gazem, instalka zakładana w fabryce, i co ciekawe 1.4 turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cennik nowego Megana świeci pustkami niczym z PRLu, jeśli chodzi o paletę silnikową :) Wspominałem to w innym temacie. Może specjalnie tak zmniejszono na końcową fazę Megana III, aby wraz z nowym modelem pod koniec roku zabłysnąć "nową" ofertą silnikową której nie było w ostatnich miesiącach w Meganie III....

 

Fabrycznego Lpg do 1.6 wg. moich info nigdy nie było,

 

Dlatego napisałem że niektóre ASO oferowały...

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , teoretycznie produkcja meganek już jest zamknieta ostatnie dni można zamawiać nowe samochody do produkcji . Jeszcze u niektórych dealerów można dostać ostatnie sztuki meganek z silnikiem 1.6 16V 110KM i ewentualna instalacja gazowa firmy Landi Renzo która jest montowana w ASO Renault gdzie samochód zostaje zakupiony . We wrześniu maja pokazać na targach nowa meganke , która powinna być dostepna w sprzedaży ok lutego marca przyszłego roku. Gdyby były jakieś pytania szczegółowe zapraszam na PW .

Edytowane przez janek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, polecam tego dealera, sam jechałem 250km żeby kupić nową megane 1,6. 3 000 taniej niż u innych,wszysko załatwione przez maila i telefon: https://www.renaultwarszawa.pl/Nowe/AktualnaOferta.html

Silniki 1,6 - dostępne to, co na placach lub już zamówione przez dealerów, jeden powód: są to silniki Euro5. Renault pozbywa się ich (chyba zmiana przepisów), za chwilę będzie też nowa megi - na 99% tylko silniki Euro6, czyli bez 1,6- dlatego też kupiłem sprawdzone 1,6 w aktualnej, za chwilę starej wersji. "Fabryczny" gaz to landi reznzo, żeby nie był zaskoczenia radzę poczytać o "stukających" MEDach (charakterystyczny dźwięk wtryskiwaczy przed przełączeniem na gaz). Instalacja sprawuje się super (1szy przegląd po 1000km bezpłatny pod warunkiem wykonania w warsztacie, który zakładał, musiałem zapłacić 200 zł lokalnie - nie było sensu jechać do Wawy).

Kilka spostrzeżeń użytkownika megane II phII (też od nowości) i nowej IIIki. Wersja limited - materiał na kierownicy eko-skóra, w porównaniu ze skórą naturalną w megane II porażka. Brak chłodzonego schowka. Skrzynia 6ka na pierwszych 5ciu biegach zestopniowana zupełnie inaczej niż w megane II - miałem 5kę w megane II i liczyłem, że 6ka będzie na dokładkę i na autostradzie przy 150km/h będzie cichutko. Jest lepiej niż przy 5cio biegowej ale rewelacji nie ma - ale w końcu nie jest to wyścigówka. Dodatkowo zostajemy na siłę uszczęśliwieni czujnikami ciśnienia w kołach - kolejny wynalazek EU ... Audio: radio niezłe, głośniki poooorażka - do wymiany przy najbliższej okazji ;) Generalnie - w tej promocji (VAT gratis + rabaty od dealera) baaaardzo sensowny wybór. Spore auto (kombi) w cenie lekko doposażonego clio, roczne meganki (gorzej wyposażone) stoją w komisach dealerskich tylko 5000 taniej niż nowe.

Edytowane przez tswirek123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko lepiej poczekać na nowy model. Będzie o wiele wygodniejszy (mam nadzieję że będzie sensowny podłokietnik gdzie bez problemu będzie można rękę podeprzeć jak np. wysuwany w grupie VW), lepszy poziom wyciszenia itp. Silników nie ma co się obawiać, jeśli będzie podstawowy 0.9 TCe to znany jest już od 3 lat, to samo z 1.2 TCe i nie ma z nimi póki co problemów. 1.6 dCi również zbiera dobre reputacje, 1.5 dCi nie ma co się w ogóle obawiać. Obecna Meganka mocno prosi się o zmianę, wnetrze nie zachwyca, z tyłu miejsca jest tyle co w Clio III, czas na jej emeryturę po 8 latach obecności :)

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok mozna i czekać tylk pytanie terz megane kombi limited 1.6 mam za 55tyś. a nowy w lepszej wersji i kombi to zapewne 65tys. Fajne ceny mają w tym linku co podałeś tswirek123 - muszę do nich napisać ciekawe jaką cene zapodają

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpie by można było kupić nowy model kombi za 65 tyś zł. Generalnie nowości nie mają szybko upustów cenowych, a zwłaszcza te auta które się świetnie sprzedają. Przykładowo na Skode Octavie są marne rabaty bo dobrze się sprzedaje.... Kombi może wejść do sprzedaży kilka miesięcy po premierze hatchbacka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie! ja czekać to nie mam zamiaru bo mam kupca na moje auto, teraz to pozostaje kwestia wyrwania jak najtaniej auta. mój limit na nowy to właśnie 55 tys a jak nie kupie nowego, to szukam czegoś 3-4 latek do 40 tyś.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!