Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego auta


burk

Rekomendowane odpowiedzi

Kupowanie świeżego modelu to moim zdaniem zawsze pewne ryzyko - choroby wieku dziecięcego. Znam przypadek Espace V w którym już nawalił 4control i stoi i czeka na części bo w PL jeszcze tego nie ma;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne jakiś byś silnik kupił. Gdy masz auto od nowości i o nie dbasz (wymiany olejów na czas - ja wymieniam co rok lub 15 tyś, nie pałujesz zimnego silnika czy w inny sposób nie katujesz auta i lejesz dobre paliwo) to jakiej wersji byś nie wybrał nie powinno nic się psuć. Megane III jest już na rynku tak długo, że żadnych problemów z nimi nie ma. No a jeśli o cenę to chyba jest to najtańszy kompakt na rynku obecnie.

Edytowane przez lukwisz
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto podkreślić że Megane III jest solidnym samochodem od samego początku produkcji. Kolega odebrał na początku kwietnia 2009 Megana 5D 2.0 TCe, czyli w zasadzie po pół roku od wprowadzenia produkcji, nic się nie działo przez 5 lat z pomimięciem 1 akcji serwisowej poprawieniu odpływu czy coś takiego w dmuchawie klimatronika. Dziś ma do dyspozycji Clio IV 0.9 TCe odebrane w grudniu 2012 czyli praktycznie po niecałych 3 miesiącach od wprowadzenia na rynek modelu, miał 1 akcje serwisową z oględzinami układu hamulcowego, tak poza tym nic się nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie jakieś wrażliwe uszka. Jak jadę trasę i minimum 200km z niej, to autostrada, po której jadę 140-160km/h. I naprawdę uszy nic nie bolą, głowa też nie. Może trochę kieszeń, bo nie dość, że na bramkach trzeba płacić, to jeszcze na stację szybciej zjechać. Jak raz z ciekawości pojechałem 180km/h to też jakoś nie było nadmiaru hałasu.

Chociaż prawdą jest, że taka np primera kombi, 1.8 benzyna, p11 po lifcie, przy tak samo wysokich prędkościach była cichsza. A auto było chyba z 2000 roku. Ale najbogatsza ówcześnie wersja z Holandii z salonu.

Co do wachlowania biegami podczas jazdy w mieście. Naprawdę Wam to przeszkadza? Sama frajda. Chociaż i tak stwierdziłem teraz, że kolejne auto biorę w automacie, bo mam lekki niedowład lewej stopy i czasem mam problem z płynną zmianą, no i czasem boli.

Ekonomika? Ostatnio robiłem trasę 400km. Część po s5, gdzie ciągle 120-130km/h. Pozostała droga, ciągle 90-100km/h. W zabudowanym wiadomo, 50.

I jakie wyszło spalanie? Otóż 6,5/100km. Jest to spalanie realne. Dla mnie dobry wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz ktoś napisze że jeździ Seicento 1.1 55 KM i jest ciche przy 130 km/h. Ci którzy jeżdżą 1.4 TCe, 2.0 TCe i 1.2 TCe po przejściu na 1.6 16V.... czują dyskomfort jeśli chodzi o hałas powyżej 120 km/h...

 

Ciche to pojęcie względne, każdy inaczej odczuwa "komfort akustyczny". Mówię, mnie przy 140km/h nic nie doskwiera. Nawet radio spokojnie można słuchać, nie zwiększając zbytnio głośności. Z rozmową z pasażerami też nie ma problemów.

Jeśli chodzi o dynamikę to teraz w każdym aucie czuję dyskomfort po jeździe testowej Volvo xc60 2.5 T5. Ale do spokojnej jazdy i tak 1.6 jest wystarczające, które w zasadzie wg wszystkich pomiarów jest zrywniejsze od 1.2 tce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciche to pojęcie względne, każdy inaczej odczuwa "komfort akustyczny". Mówię, mnie przy 140km/h nic nie doskwiera. Nawet radio spokojnie można słuchać, nie zwiększając zbytnio głośności. Z rozmową z pasażerami też nie ma problemów.

 

Jeżdziłem jazdą próbną Meganem III 1.6 16V w wersji Dynamique na ówczesne czasy, czyli to było lato 2011. Silnik bardzo głośny powyżej 3500 obrotów, nie zbliżałem się do 4000 obrotów bo uszy bolały. Byłem w szoku że takie marne wyciszenie. Nie wiem z którego roku masz samochód, ale wątpie by zaszły jakieś odczuwalne zmiany w wyciszeniu danego silnika. Zaraz po tym testowałem 1.4 TCe to była cisza, można było jechać 120 km/h nic nie buczało jak w samochodzie miejskim i poprzednim demonstracyjnym 1.6 16V.....

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdziłem jazdą próbną Meganem III 1.6 16V w wersji Dynamique na ówczesne czasy, czyli to było lato 2011. Silnik bardzo głośny powyżej 3500 obrotów, nie zbliżałem się do 4000 obrotów bo uszy bolały. Byłem w szoku że takie marne wyciszenie. Nie wiem z którego roku masz samochód, ale wątpie by zaszły jakieś odczuwalne zmiany w wyciszeniu danego silnika. Zaraz po tym testowałem 1.4 TCe to była cisza, można było jechać 120 km/h nic nie buczało jak w samochodzie miejskim i poprzednim demonstracyjnym 1.6 16V.....

Myślę, że mocno, bardzo mocno przesadzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!