Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, witman napisał:

bo coś zapewne jest na rzeczy, ale

 

a tym ani aut z uszkodzonymi silnikami, ani silników, więc co jest grane, przecież silnik jest na rynku od 2012 roku i powinno być ich pełno,a były montowane w Daciach, Nissanach i Mercedesach.

Chyba się nie rozumiemy. Ja polemiki o 1.2 nie zacząłem i na temat tego silnika w żadnym miejscu się nie wypowiadałem. Nie mam go, mieć nigdy nie będę i to czy bierze olej lub nie, obchodzi mnie tyle co poranna toaleta. To był jedynie komentarz na to, co sam napisałeś. Dla uściślenia i przypomnienia, sam przyznałeś że coś jest na rzeczy.

Jak jest coś na rzeczy, to nie ma miejsca na 'ale'.

Z tego względu, że Twoje 'ale' to była zagwozdka w braku uszkodzonych aut i samych silników w ogłoszeniach, to chyba w dość logiczny sposób wytłumaczyłem taki stan rzeczy.

Nikt nie sprzedaje auta za połowę ceny jako uszkodzone, bo bierze olej. Tak samo z silnikami. Bez znaczenia czy to będzie renault, vw czy audi.

Więc tak dla przekory - 'nie doczytam, nie zrozumiem, ale dla zasady pokażę pazur'

 

Kończę 'polemikę', której nie było. Za dużo tu przewrażliwienia na punkcie tce.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.11.2019 o 17:41, witman napisał:

 

Za to teraz w temacie awaryjności 1,2TCe podjął kolega polemikę, to ciekawe :D

Już sporo czasu obserwuję różne wpisy na forach oraz  grupach FB i najwięcej do powiedzenia o silnikach 1,2TCe i małolitrażowych ` downsizingowych ` benzynach mają do powiedzenia Ci co ich w ogóle nie mieli i nie mają.

Więc tak dla przekory  - ``nie mam, słyszałem od szwagra, nie znam się, nie naprawiam, ale się wypowiem ``   

Kolego nie unoś się to nie ma sensu, widać że masz ogromną wiedzę i spore doświadczenie w silnikach i to nie nabytą z internetu czy gogli jak kilku tutejszych omnibusów, widzę od kilku już lat co robisz na tym forum, szczególnie w temacie 1.4 TCe, mało dzisiaj tak konkretnych i zaangażowanych fachowców.

Żeby nie było offt topu to mi 1.2 TCe nie bierze ani kropli, chodzi jak szwajcarski zegarek i niech tak zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, ja mam silnik 1,2 Tce 130 KM rok produkcyjny koniec grudzień 2014, wyjechałem z salonu w styczniu 2015, samochód produkowany we Francji (mam kwity), olej po raz pierwszy zmieniłem po 15 tys/km, ale później zacząłem zmieniać co 10-11 tys, co 10 tys/km dolewam cały czas około 1,2-1,4 litra w zależności gdzie samochodem jeżdżę (trasa czy miasto). problemow z silnikiem nie mam od nowości, przejechane ma około 126 tyś km. Do silnika leje olej  L.M, przy przyspieszaniu gwałtownym jedynie co się odzywa to łańcuch rozrządu przy około 2900 obr na min. przy spokojnej jeździe nic nie słychać, autko pali rozsądnie nie mogę narzekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam.

Moja meganka 1.2 TCe 115 KM, produkcja koniec 2015 - do tej pory mam 45 000 km, nie zauważyłem zużycia oleju. Gwarancja do końca marca 2021 lub 80 000 km, mam nadzieję że nie skorzystam :-)

Olej wymieniany podczas każdego przeglądu.

Edytowane przez rfneo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Capturze żony 1.2 TCe z 2017 (po liftingu) przebieg 40000, nie ma na razie zużycia. Cały czas pod górną kreskę bagnetu. Przez 2,5 roku nic nie dolewaliśmy. Olej wymieniany co 15 TYS.  Sporo też jeżdżony po autostradach.

Edytowane przez wojteksol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 28.05.2019 o 07:29, Sarna1 napisał:

W rodzinie mam 4 auta z silnikiem 1,2 tce. W żadnym nie trzeba dolewać oleju. 

W megane ASO wymieniło kompletny rozrząd na gwarancji w tamtym roku, słychać było terkotanie.  

 

a jakie przebiegi mają te auta?

Bo z tego co piszą za granicą, problem z braniem oleju najczęściej się ujawnia przy ok 62 tyś.

Ja w swoim również do 60tyś miałem spokój, wymieniałem co 10-15 tyś, z minimalnymi dolewkami. Po ostatniej wymianie (przy 60tyś właśnie) przejechałem ok 4tyś. i widzę już pół miarki na bagnecie. Czyli pewnie z 0.5L ubyło :(.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Przymierzam sie do kupna Scenica III w benz. 2013-14. 90% ofert to 1.2Tce. Przejzalem cały wątek. Czy po tych kilku latach na rynku mozna okreslic jaką wersje H5F najlepiej szukac, a jaką omijać. Czy dobrze rozumiem ze 400 ma wady wieku dzieciecego, 408 miała wadliwe pierscienie na tłokach, 412 w swiezych rocznikach troche ponad budzet. Zostaje H5F404?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako warsztat specjalizujemy się we wszystkich TCe od 0,9 do 2,0, obserwujemy poczynania 1,2TCe H5F, na rynku jest sporo zamieszania i są opinie pozytywne oraz negatywne, te negatywne pochodzą często od ludzi, którzy w ogóle nie mieli takiego silnika, albo słyszeli o nim od szwagra ciotki, który jeździ starym TDI.

A najwięcej złego dowiesz się z Germańskich gazet moto np. Autoświat, gdzie duzo piszą o 1,2TCe, a nie wspomnieli zbytnio o problemach z TSI

Obecnie mamy jednego 1.2TCe na warsztacie i jest obecnie reanimowany, ewidentnie zamęczyło go zjawisko LSPI o którym można poczytać w necie dodam, że jest to pierwszy taki silnik u nas, a są one na rynku już od 2012r.

 

Wszystko kolego zależy od wcześniejszej eksploatacji i raczej nie sugeruj się czy to jest 400, 408 czy 412, przed zakupem warto zrobić diagnostykę silnika, odczyt parametrów i błędów zarejestrowanych systemie, pomiar kompresji na poszczególnych cylindrach, stan świeć i analiza spalin, dodatkowo można poprosić w ASO o odczyt zarejestrowanych w ich systemie serwisów i napraw.

Kupując auto używane niezależnie z jakim będzie silnikiem warto to zrobić.  

Edytowane przez witman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 godzin temu, gerrard napisał:

Przymierzam sie do kupna Scenica III w benz. 2013-14. 90% ofert to 1.2Tce

I nie dało Tobie do myślenia dlaczego, tylu właścicieli chce się pozbyć samochodu z tak "niezawodnym" silnikiem?

Źródło nie germańskie: 

"Renault stwierdza, że problem nadmiernego zużycia oleju dotyczy silników wytwarzanych przez 4 lata: od rozpoczęcia produkcji w dniu 1 października 2012 do 20 lipca 2016 roku włącznie. W efekcie może dojść do pogorszenia jakości zaworów wydechowych oraz uszkodzenia silnika."

https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/

+ komentarze pod artykułem. 

Oraz milion tematów na naszym forum:

https://megane.com.pl/topic/81688-terkotanie-silnika-w-zakresie-1000-obrmin-2000-obrmin-megane-3-12-tce-130km-122014/?do=findComment&comment=566763

i nawet nie pomaga wymiana oleju co 10 -11 tyś km - co dla niektórych miało być lekiem na całe zło:

https://megane.com.pl/topic/81688-terkotanie-silnika-w-zakresie-1000-obrmin-2000-obrmin-megane-3-12-tce-130km-122014/?do=findComment&comment=565553

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również rozważałem zakup Scenica z tym silnikiem, ale po przeanalizowaniu ogłoszeń i zaczerpnięciu opinii o silnikach Tce szybko dałem sobie spokój.

Jedyny sensowny silnik benzynowy to 2,0 od Nissana, który niestety występuje tylko z automatem CVT. Chciałem skrzynię manualną więc odpadł w przedbiegach.

Zwróć uwagę jakie przebiegi mają Sceniki Tce z ogłoszeń, większość nie przekracza 100 tyś. km. Wynika to z faktu że na zachodzie samochody z tymi silnikami kręcą się w koło komina.

O warunkach użytkowania w środowisku miejskim nie muszę chyba pisać. W trasę nikt się tym nie wypuści bo żre jak smok. :50_open_mouth:

 

Nie wnikam czy te silniki mają wadę czy nie, ale Grand Scenic ma swoją masę szczególnie z załadunkiem i ten "silniczek" dostaje mocno w "kość".

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!