Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - jakie macie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, flowgrid napisał:

Ostatnia aktualizacja: Codzienna jazda po wiosce Warszawa w korkach to ok. 8,6 l/100 km. Pies wie czemu bo jakiś czas temu było ok. 9,6 l/100 km;). Spalanie w trasie ok. 6,4l/100 km. Jazda spokojna bez szaleństw.

 

Czyli analogicznie jak u mnie (po 10.000 doświadczenia): Warszawa korki latem 8.8 (z włączoną klimą), zimą rośnie o do ok 9.5. Na trasie Warszawa-Jastrzębia Góra-Warszawa (autostrada nad morze+potem lokalnie) 6.7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa 250 km z czego 100 km ekspresówką i 150 km drogami krajowymi.

S - prędkość stała 120 km/h na tempomacie.

DK - prędkości w zakresie 60-120 km/h

Kilka świateł po drodze

Średnia prędkość z przejazdu 82 km/h

Spalanie 6,1 l/100 km wg komputera.

Z mojego doświadczenia wynika, że trzeba doliczyć około 0,2 l/100 km

Średnie spalanie z S-ki - 6,7 l/100 km

Przebieg 36 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wróciłe z chorwacji właśnie. spalanie z 2500km łącznie przebytych kilometrów wyszło 7.0. Jechałem z prędkościami do 120 mając na dachu 1 rower i pełny bagażnik, na pokładzie 2 osoby dorosłe i dziecko 25kg. Nie wiem czy to dużo czy mało, jasne, że wynik poniżej 7 byłby lepszy ale rok temu laguna 2.0 dci na podobnej trasie, podobnie traktowana spaliłą średnio 7.3 litra więc ogólnie jestem zadowolony. W mieście żona osiąga ok 9 litrów ale jeździ krótkie odcinki i tylko z klimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.03.2018 o 07:05, bziku123 napisał:

mam nadzieje ze spadnie :( bo na lato mam 18 oponki :( tylko leje 98 choć boli jak cena jest 5.20 za litr., no ale co się nie robi dla swojego 2 dziecka :-)W sierpniu jadę na wakacje do Chorwacji 1200km, aż strach się bać ile razy bd zaglądać na stacje. 

Nie ma tragedii. Byłem z Bydgoszczy w Omisiu TCE 130. Nie odczułem aż tak czestotliwości wizyt na stacji. Spalanie z trasy 7,4 jakoś było przy autostradowych prędkościach. A na codzień jeżdże hyundaiem co 1113 km na jednym baku robie. 

Jak chcecie mieć niskie spalanie, to trzeba starać się pilnować kwiatka. Jak najmniej używać hamulca, niech auto do zakrętów , świateł , korków wyhamowuje silnikiem. Trzeba patrzeć daleko do przudu i obserwować, czy jest sens trzymać gaz. Nie hamować na widok znaku ograniczenia prędkości, tylko wcześniej zdjąć nogę z gazu. Nie robić sprężynowej jazdy (gaz, hamulec, gaz , hamulec) podczas jazdy w sznurze aut, jak widze kierowcę co co chwile mu się stop zapala bo nie potrafi płynnie jechać to mnie krew zalewa. Jak najwięcej korzystać z tego, że rozpędzone wcześniej auto nie traci tak szybko prędkości i można się dokulać. Przy okazji można zaoszczedzić na klockach i tarczach. Eco jazda nie musi być wolna, ja raeczej wyprzedzam i doganiam kolejne auta niż jadę ich tempem. Mnie prawie nigdy nikt nie wyprzedza, poza autostradą, gdzie niektorzy jeżdżą pod 200km/h. Spalanie mam jak dla mnie niskie. 

Edytowane przez insaimz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, insaimz napisał:

Nie robić sprężynowej jazdy (gaz, hamulec, gaz , hamulec) podczas jazdy w sznurze aut, jak widze kierowcę co co chwile mu się stop zapala bo nie potrafi płynnie jechać to mnie krew zalewa.

Ja z kolei nie lubię, choć krew mnie nie zalewa :) jak w takiej sytuacji ktoś opieszale rusza i się toczy, wydłużając tym samym korek. Ekojazda w korku? Hmm... Bardziej eko będzie szybsze zjechanie ze skrzyżowania i przejechanie dalej, docelowo zniknięcie z trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 Tce 130KM

Jazda to tak 80% słabe miasto (mało co korków, jedynie od groma rond no i światła), 20% trasa i spalanie mam 7.2l.

Akurat dziś spadło z 7.3 na 7.2l.

Aktualnie przejechane od nowości 700km. 

Raz zrobiłem trasę Tychy-Kraków lokalnymi drogami resetujac spalanie to wyszło mi 5.4l.

Tankuje PB95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia trasa Poznań - Kołobrzeg, silnik 1.6 benzyna, 5.1 litra na 100km. Ostatnio w trasie Kołobrzeg - Szczecin 4.9litra/100km

To realne spalanie komputer raczej nie zakłamuje (sprawdziłem wypalając prawie całą benzynę w baku :D) . Przeważnie mam wszystkie te gwiazdki odnoście zmiany biegów itp 5/5

 

Klima oczywiście chodziła na całej trasie

 

Schowek01.jpg

Edytowane przez kamil007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby uzyskać takie spalanie to naprawdę już wyższy poziom jazdy "na kapelusz". Od mniej więcej dwóch miesięcy robię co weekend trasę Katowice - Łódź i specjalnie sobie sprawdziłem. Owszem, da się, tylko mnie aż dupa piecze jak tak jadę. Najniżej zszedłem do 5.7, ale to naprawdę typowo tylko kapelusza mi brakowało. Góra +10 więcej niż ograniczenia i wyprzedzanie tylko tych co jadą przepisowo. 

 

Normalnie na tej trasie mam średnie spalanie 8.8 i to jest według mnie normalne spalanie dla tego silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Geble napisał:

Żeby uzyskać takie spalanie to naprawdę już wyższy poziom jazdy "na kapelusz". Od mniej więcej dwóch miesięcy robię co weekend trasę Katowice - Łódź i specjalnie sobie sprawdziłem. Owszem, da się, tylko mnie aż dupa piecze jak tak jadę. Najniżej zszedłem do 5.7, ale to naprawdę typowo tylko kapelusza mi brakowało. Góra +10 więcej niż ograniczenia i wyprzedzanie tylko tych co jadą przepisowo. 

 

Normalnie na tej trasie mam średnie spalanie 8.8 i to jest według mnie normalne spalanie dla tego silnika. 

 

Normalnie 1.6 spala realnie 7.2 litra (jazda bez trybu ECO, autostrada 140 itp) wtedy średnio wychodiz mi zawsze 7.2 +- 0.2 litra.

 

Wychodzi na to że 1.6 pali troche mniej. Masa ludzi narzeka na bardzo wysokie spalanie w wersji 1.2 i mówię tu o ludziach  z branży motoryzacyjnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 pali sporo, niestety. Ja należę do osób które jezdzą oszczednie, ale ostatnio sporo po mieście, spalanie mam 8.9 a leje 98. 

W Mokce 1.4 Turbo - 140 km, przy cięższym aucie i mniej opływowym miałem 8.1 w tych samych warunkach a często poniżej 8.(miasto)

Miałem okazję przejechać się VW Arteonem 1.8 TSI - 190 km, którego nikt nie oszczędza gdzie spalanie z 2500 km średnie wynosiło nieco ponad 9. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Geble napisał:

Żeby uzyskać takie spalanie to naprawdę już wyższy poziom jazdy "na kapelusz". Od mniej więcej dwóch miesięcy robię co weekend trasę Katowice - Łódź i specjalnie sobie sprawdziłem. Owszem, da się, tylko mnie aż dupa piecze jak tak jadę. Najniżej zszedłem do 5.7, ale to naprawdę typowo tylko kapelusza mi brakowało. Góra +10 więcej niż ograniczenia i wyprzedzanie tylko tych co jadą przepisowo. 

 

Normalnie na tej trasie mam średnie spalanie 8.8 i to jest według mnie normalne spalanie dla tego silnika. 

 

Bardzo lubię takie stwierdzenia :)

Najlepsze w nich jest to że przejazd przez granicę "z wroną" albo na słowacką stronę powoduje to że na liczniku mamy +1 więcej niż ograniczenia i nikogo nic nie piecze.

Ostatnio miałem okazję zrobić kurs do Francji i z powrotem, wniosek jest jeden - nie dziwi mnie ilość wypadków w Polsce .......

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ameryki nie ma co odkrywać na nowo - w Polsce mamy tanie mandaty i małą - stosunkowo - skuteczność Policji. Pomijam tolerancję +10, +20 itp. I to nie wpływa dobrze na eko-jazdę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!