Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - jakie macie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, bziku123 napisał:

Przebieg 15tys, spalanie 14-17l  gt line 1.2Tce ,18 lacze 245-35mm, bak wystarcza 250-350km zależy od nogi , noga ciężką ,eko silnik fes A fes;)

Jeśli od czasu do czasu wrzucisz bieg wyższy, niż 3, to spalanie powinno trochę spaść.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Torun- Poznań 160 km średnie spalanie z tankowania schodzi poniżej 6.0. Gdzieś już o tym pisałem. Można. Bez Eko. Miałem 5.77 z tankowania.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnia prędkośc 95 - widać, że jest to trasa z w miarę stałą prędkością. 

Jakbyś zszedł do średniej 85 km/h to pewnie byłoby spalanie 5.5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, trasa okolice Kielc - Warszawa, czyli 70% droga ekspresowa + trochę miasta i dróg lokalnych. Tempomat na 120km/h, kilka razy powyżej celem wyprzedzenia jakiegoś żółwia. Jak widać przy rozsądnej i umiejętnej jeździe 1.2 też potrafi mało spalić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde to nie jest rozsądna jazda - to jest normalna jazda ekspresówką - i w takich warunkach to nie jest żaden wyczyn.

Wyjedź na autostradę i leć 160 stale - i zobaczysz jakie wtedy wyjdzie.

 

Z jazdy w mieście nigdy takiego nie uzyskasz w 1,2.

Niestety to jest urok tych turbokosiarek - delikatna jazda (emeryt w mieście) lub stała na ekspresówce/autostradzie z przepisowymi prędkościami daje normalne spalanie.

Dynamiczna jazda w mieście (albo korki) i szybko po ekspresówce/autostradzie daje wynik załamujący.

Ja już się przyzwyczaiłem, że u żony na wyświetlaczu jest zawsze 8 z przodu, a czasami nawet 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, MarcinDe napisał:

Kurde to nie jest rozsądna jazda - to jest normalna jazda ekspresówką - i w takich warunkach to nie jest żaden wyczyn.

Wyjedź na autostradę i leć 160 stale - i zobaczysz jakie wtedy wyjdzie.

 

Z jazdy w mieście nigdy takiego nie uzyskasz w 1,2.

Niestety to jest urok tych turbokosiarek - delikatna jazda (emeryt w mieście) lub stała na ekspresówce/autostradzie z przepisowymi prędkościami daje normalne spalanie.

Dynamiczna jazda w mieście (albo korki) i szybko po ekspresówce/autostradzie daje wynik załamujący.

Ja już się przyzwyczaiłem, że u żony na wyświetlaczu jest zawsze 8 z przodu, a czasami nawet 9.

Przecież wyraźnie napisałem, że to spalanie z trasy, a nie z miasta. Wiadomo, że w mieście skoczy do 8 litrów, tak samo na autostradzie. Przy tempomacie 130 km/h spalanie idzie do 7+, przy 140 km/h to już 8+, szybciej nie jeżdżę, bo w Polsce prawo tego zabrania. Przez umiejętną jazdę miałem na myśli utrzymywanie stałej prędkości bez niepotrzebnego hamowania i rozpędzania. Co więcej, mój wynik miał na celu udowodnienie, że 1.2 nie jest aż tak paliwożerny, jak twierdzą coraz częściej właściciele silników 1.3. Oczywiste jest, że spali więcej, ale różnica nie jest diametralna.

Edytowane przez rafa85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MarcinDe napisał:

Kurde to nie jest rozsądna jazda - to jest normalna jazda ekspresówką - i w takich warunkach to nie jest żaden wyczyn.

Wyjedź na autostradę i leć 160 stale - i zobaczysz jakie wtedy wyjdzie.

 

Z jazdy w mieście nigdy takiego nie uzyskasz w 1,2.

Niestety to jest urok tych turbokosiarek - delikatna jazda (emeryt w mieście) lub stała na ekspresówce/autostradzie z przepisowymi prędkościami daje normalne spalanie.

Dynamiczna jazda w mieście (albo korki) i szybko po ekspresówce/autostradzie daje wynik załamujący.

Ja już się przyzwyczaiłem, że u żony na wyświetlaczu jest zawsze 8 z przodu, a czasami nawet 9.

 

No już bez przesady. Wstawiałem gdzieś na forum wyniki. Średnia z A1 Toruń Pruszcz ponad 170 i spalanie 11. Przecież to żaden dramat. Chciałbyś żeby ile paliło 7 przy takiej jeździe ? 

Nawet mój drugi wóz z napędem 2.0 TDI przy ekspresowej jeździe pali 9 ropy ;). Nie ma nic za darmo. Chcesz szybko to zapłać. 

Jak na 130 koni i ponad 200Nm momentu to spalanie jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pitrek napisał:

Po drugie u mnie przy prędkości 130, na autostradzie, na długim odcinku, 2 osoby bez bagażu - spalanie na poziomie 5,6 wg kompa czyli wg dystrybutora wyjdzie 6,1.

 

Jedź do ASO. Niech Ci wymienią prędkościomierz w ramach gwarancji. Zawyża Ci prędkość o 20-30 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Sarna1 napisał:

 

No już bez przesady. Wstawiałem gdzieś na forum wyniki. Średnia z A1 Toruń Pruszcz ponad 170 i spalanie 11. Przecież to żaden dramat. Chciałbyś żeby ile paliło 7 przy takiej jeździe ? 

Nawet mój drugi wóz z napędem 2.0 TDI przy ekspresowej jeździe pali 9 ropy ;). Nie ma nic za darmo. Chcesz szybko to zapłać. 

Jak na 130 koni i ponad 200Nm momentu to spalanie jest ok. 

Sarna ale jechałeś ile te 170 - cała trasę.

Ja wjechałem na autostradę w nocy (pustą) i leciałem praktycznie cały czas 160 na odcinku praktycznie 100km, bo potem trochę wzrósł ruch i trzeba było wolniej (140), czasami trochę szybicje - spalanie wyszło w granicach 13 chyba.

Dla mnie to jest dużo jak na silnik 1,2 - w podobnych warunkach moje 300C 5,7 pali 19LPG (czyli z 17Pb).

 

Normalne że na długie szybkie trasy diesel najlepszy - tylko tak naprawdę mało kto cały czas robi trasy (najwięcej jest użytkowników miejskich).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno robiłem trasę Toruń - Warszawa, wczesny niedzielny poranek, non stop tempomat 140 km/h i miałem spalanie wg. komputera 8.3, to 20 km/h różnicy zrobiłoby 5 litrów więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pitrek napisał:

He he he... Chcialbyś :-)  

 

Mam ten sam silnik i mogę się odnieść. Podaj średnią prędkość z tej eskapady. Bo moja przy średniej 99,5 km/h i dystansie 740 km spaliła średnio 7,0 litrów. Przejazd S8 i A2 i trochę zwykłymi (ok 80 km) i z powrotem. Tempomat na dwupasmówkach ustawiony na 130 km/h. 

Wydaje mi się, że moje dane dotyczące spalania są bardziej wiarygodne. 

IMG_20190428_012533.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarcinDe napisał:

Sarna ale jechałeś ile te 170 - cała trasę.

Ja wjechałem na autostradę w nocy (pustą) i leciałem praktycznie cały czas 160 na odcinku praktycznie 100km, bo potem trochę wzrósł ruch i trzeba było wolniej (140), czasami trochę szybicje - spalanie wyszło w granicach 13 chyba.

Dla mnie to jest dużo jak na silnik 1,2 - w podobnych warunkach moje 300C 5,7 pali 19LPG (czyli z 17Pb).

 

Normalne że na długie szybkie trasy diesel najlepszy - tylko tak naprawdę mało kto cały czas robi trasy (najwięcej jest użytkowników miejskich).

 

Tak. Średnia 172 według kompa od bramek do bramek spalanie wg kompa 11,7. Zatankowałem przed wjazdem na A1 i zaraz po zjeździe. Wg dystrybutora wyszło 12 z małym haczykiem ale to może być błąd pomiaru :)

 

żeby uzyskać taka średnia miałem 200 na tempomacie cały czas. 

 

Ja robię dużo tras dlatego mam diesla , meg to auto żony i tak chciałem sobie sprawdzić :)

 

malo ci pali ten hemi. A45 amg w przelotach ponad 200 (maks jaki wykręciłem to 270) palił 20 według wskaźnika - ale to maksymalna wyświetlana wartość na kompie ;). Realnie zbiornik 50 litrów wystarczał na maksymalnie 300 km a jak zaczynałem się bawić to i po 150 trzeba było tankować vpower racing :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cegła przy 160 stałej jazdy pali według tankowania poniżej 19l/100 LPG.

W mieście przy mojej jeździe (a mając Hemi lubię deptać) wychodzi w granicach 22-23, przy zabawach w zimę na parkingu wyszło 25.

Do tej pory nie udało mi się uzyskać więcej jak 26l LPG średniej.

 

Jak sobie porównuję Megankę to mi się śmiać chce - bo w sumie to przy normalnej jeździe w mieście 100km kosztuje więcej niż jazda Cegła.

W Lagunie II PhII GT, którą miałem przed Cegła (i Meganką) średnio wychodziło z miasta 14l LPG (a tam jest 2l - 205KM/300Nm) - no to gdzie jest ekonomia w tych downsizing'owych silnikach.

 

Wczoraj patrzyłem u żony - jest 8,9l/100 - ciekaw jestem jakby było w nowym silniku 1,3Tce.

Najlepsze jest że było mniej, ale stwierdziliśmy z żoną że pali za dużo. ASO wgrało nowy program do silnika (miał obniżyć spalanie), a wyszło odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!