Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - jakie macie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Małe silniki nie do końca maja przekładać się na spalanie. Jeśli masz auto 1350 kg to nie ma znaczenia czy masz silnik 1.3 czy 1.6 czy 1.8 - jeśli moc będzie taka sama powiedzmy 130-140 km i będziesz deptał to spalanie będzie podobne. Ekonomia jest w produkcji i emisji spalin wg norm które przekładają się na podatki dla producentów. 

Właśnie dlatego wychodzą te same silniki w 2 wersjach mocy. Za wyższą moc doplacasz bo są większe opłaty dla producenta.

 

P.s. A porównywanie kosztów 19 litrów lpg w dużym silniku do benzyny w małym silniku jest bez sensu. 

Oczywiście wybierając między takimi autami i mając w domyśle że w dużym będzie lpg to koszty paliwa będą podobne. A opłaty i ubezpieczenie? A koszty poza paliwem? Przeglądy, części. 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to byś się zdziwił - bo OC wyszło mi za Cegłe identyczne jak za Lagunę II PhII GT (a jak wyliczała mi znajoma to nawet jakbym wziął Meganke IV GT i na nią samo OC to mi wychodziło wyższe). Na moją Megankę mam pakiet (raz że nowa, dwa leasing) - wyszło coś ponad 3tyś.

Koszt części i przeglądów - materiały na przegląd (filtry, olej itp) - praktycznie ta sama cena (pomimo że do cegły wchodzi 6,6L oleju i leję oryginalny Mopar) - różnica jest może z 30pln. (np. filtr kabinowy węglowy kosztuje 50pln - taniej niż do Meganki).

 

Części zamienne - od 2 lat wymieniłem w niej: drążek i końcówki kierownicze (192pln całość - i nie dlatego że się zużyły tylko ucierpiały w wyniku kolizji, a były oryginalne jeszcze 270tyś przelotu), komplet hamulców (tył+przód klocki/tarcze - TRW 950pln), świece Champion (16szt - 250pln),  łączniki stabilizatora (50pln/szt).

Jak popatrzyłem po cenach części to tarcze TRW do Meganki kosztuje 300 na przód komplet - czyli tyle co do Cegły.

Tak że temat kosztów ubezpieczeń/serwisu/części - to niestety w niektórych aspektach jest identycznie, a w niektórych Meganka przegrywa (bo nowa fura i nie ma zamienników, albo są ale ceny mają z kosmosu, po drugie jest gwarancja i nie mogę sobie robić jej gdzie chcę /pomimo GVO/).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno porównać ubezpieczenie auta w leasingu od tego z wolnego rynku. Moja meganka - pełne ubezpieczenie od ac plus doposażenie z 1 mała szkoda 2200 zl. 

Koszt serwisu jest zależny od auta. Bywa różnie. Im bardziej Premium tym koszty szybko rosną. Nie wiem co to jest cegła. Ale niektóre auta to worki bez dna. Jest to ryzyko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnia prędkość jest stosunkowo wysoka, więc i spalanie niskie. U mnie średnia prędkość dojazdów do pracy wynosi 28km/h. Niemożliwy jest zrobić taki wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LTar - Cegła to jest Chrysler 300C 5,7V8 Hemi.

Ja też mam ubezpieczenie w leasingu na wolnym rynku kupowane - wyszukane przez mojego doradcę finansowego.

 

Pitrek i tu trafiłeś w sedno - jeżdżąc opłotkami i omijając miasta można uzyskać spalanie na poziomie 6-6,5l/100.

Jeżdżąc 1,2Tce w mieście na krótkich odcinkach można o tym zapomnieć - liczba 8 nie schodzi z licznika. :D:smug::mad:.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się ustawić na liczniku ilość zużytego paliwa?  (tu przykład z Clio III)

1877919419_2019-05-24Meganeforumpaliwo.thumb.jpg.2f1eeccdb1f228498f9a5fb9761f92c8.jpg

 

lub w RLink2 2.2 (Megane IV marzec 2016)

 

tu screeny z manuali (nie za bardzo rozróżniam wersje, wiem że po ikonkach u góry)

 

2015:

 1193623585_2019-05-26Meganeforumrlinka.thumb.png.67415ce4f49d5c33dc5e1fb89de7e2fa.png     2018:    2017826106_2019-05-26Meganeforumrlinkb.thumb.png.6169a56a78a49eb6f481a8ff20742e4a.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh siedziałem dzisiaj w nówce kombi i sprawdziłem wersję (była 8), multisense, ale o tych litrach zapomniałem :bash:

 

Trzeba będzie przekopać dev mode, bo jak dla mnie to bardzo przydatna opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W piątek po południu przy okazji wyjazdu na weekend do Ustronia postanowiłem założyć kapelusz i sprawdzić co rzeczywiście można uzyskać. Wynik zszokował nawet mnie. Katowice -> Ustroń. Od razu zaznaczam, że 

można tak jechać, ale mnie osobiście drażni jak na krajówkach wyprzedzają mnie TIR-y. W połowie trasy miałem już dość, ale nie chciałem zaprzepaścić eksperymentu. 

5E68C16F-E6DB-4292-B077-8927EC87AC7D.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow. 

Miałem w zeszłym tygodniu długą wycieczkę. Jechałem trasa Toruń- Bieszczady przez Kielce - 600 km. 

Oczywiście za Łódź jechałem autostradą z prędkością 140 km. Później zgodnie z przepisami. 

Spalanie wyszło mi 7.0. 

W Bieszczadach zrobiłem 350 km 0rzez tydzień po tamtejszych górach średnia wyszło 6.7.

Powrót już przez Kraków- łącznie 700 km ale trasa głównie autostrada i drogi szybkiego ruchu. Spalanie 7.0

Ogólnie całkiem spoko. Liczyłem że może uda mi się zejść do 6.3 może 6.5 ale nie chciałem jechać oszczędnie.

20190715_103833.jpg

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie pali dużo jak na to co oferuje. Konkurencyjne silniki z podobną mocą palą zdecydowanie mniej. Gdyby to było 1.4 to pewnie byłoby podobnie jak w Skodzie/VW i reszcie. Mała pojemność, trzeba mocniej deptać jak się chce jako tako poruszać. U mnie średnie spalanie z samych dojazdów do pracy to około 9.5l. Według mnie to dużo. Chciałem po prostu sprawdzić co się dzieje, gdy zakłada się kapelusz. Normalnie w takiej trasie nie schodzę poniżej 7l. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest dokładnie jak napisałeś. I nie jest to przypadłość tego silnika, tylko wszystkich wysilonych "turbo-kosiarek" - niezależnie od marki.

 

Dlatego wolę mieć pod maską 2,0 F4RT (jak miałem w LIIGT) - bo tam pali 20% więcej, ale jest zabawa - a w tych wszystkich 1,2-1,4T - przy ciśnięciu pali 9-10, a fun'u niestety brak.

 

Przy jeździe w trasie MIV też mam 6 z przodu (4 u mnie nieosiągalna - nie potrafimy z żoną jeździć na kapelusza), ale w mieście żona ma 8 lub 9 z przodu - a to już niestety jest chore.

 

To ja wolę jednak moje 300C 5,7 - bo tu mam w trasie przy 140 z tankowania 14-14,5l LPG, a w mieście przy mojej nodze 20-21l LPG - ale mam fun cały czas i na każde żądanie (a auto waży 2070kg).

Mnie to spalanie nie dziwi - bo kurde MIV waży 1250kg - to też jest chore. Jak miałem Tipo 1,4 to tam było 990kg ( a auta wielkościowo podobne) - no możę jednak nie do końca bo Tipo krótsze o te 30cm, ale rozstaw osi tylko 12cm w MIV większy.

Tylko z drugiej strony - tera mamy klimy, grzane dupy, koła 17", ABS'y, systemy hamowania i inne wspomagacze, które swoje ważą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MarcinDe napisał:

Niestety jest dokładnie jak napisałeś. I nie jest to przypadłość tego silnika, tylko wszystkich wysilonych "turbo-kosiarek" - niezależnie od marki.

Tu się nie mogę zgodzić, daleko nie trzeba szukać bo nawet samo 1.3TCE mające wyższą moc i moment obrotowy pali 20% mniej. Mam w rodzinie przykład, nowa Fiesta 1.0EB 125KM spala na trasie po 50% drogach krajowych 50% po ekspresówce ~4,5l/100km, i nowy i20 1.2 84KM w tej samej trasie (jeden za drugim, trasa na 200km na południe Polski więc pod górkę) spala dokładnie tyle samo przy spokojnej jeździe. W drugą stronę na tej samej trasie (tym razem było z górki), ale z częstym wyprzedzaniem i jazdą 130kmh zamiast 120kmh i nagle zonk, fiesta spaliła 5l/100km, a i20 5,3l/100km, oczywiście jazda fiestą jest całkiem przyjemna a i20 jest od tego daleka. Wiadomo fiesta z tym silnikiem jest około 15 tysięcy droższa, ale na to też przekłada się lepsze zawieszenie, materiały w środku no i oczywiście 9,9s do setki zamiast 13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.3 pali 20% mniej niż 1.2? Haha. Czyli jak mój 1.2 spalił ostatnio 7.0 to 1.3 spalilby 5.6??? :o prawie jak hybryda

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprzedażowe Yariski z roku 2018 (nówki) chodziły spokojnie w okolicach 60 + nawet jakieś pakiety były. Fakt faktem była to chwila bo ludzie rzucili się jak na karpie z Lidla. A podobno taki biedny kraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!