Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - jakie macie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 11.02.2019 o 21:22, chucky80 napisał:

 

Grunt to wyciągnąć post sprzed roku ;) Meganka ma się póki co dobrze. A najlepiej, to autem nie wyjeżdżać z garażu bo można w korek wpaść. Wybacz... ale puknij się proszę ;)

 

Dnia 11.02.2019 o 21:54, Pitrek napisał:

Ja mam przejechane 4 tys, olej tak czysciutki że go na bagnecie ledwo widać. ZamierZam go wymienić ale może gdzieś w kwietniu. Potem będzie co 30 tys. Jak Bóg i partia przykazała. 

 

Niestety przez pierwszy 1000KMkm trzeba się pomęczyć i dać silnikowi odpowiednie warunki dla dobrego dotarcia silnika. To nie mój wymysł, ja tylko pisze to co specjaliści powtarzają jak mantrę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale dyrdymały piszesz. Zerknij do instrukcji obsługi, strona 114 (p. 2.2):

 

Cytat

Wersja z silnikiem benzynowym

Do osiągnięcia przebiegu 1 000 km nie

należy przekraczać prędkości 130 km/h na

najwyższym biegu bądź prędkości obrotowej

silnika 3 000 do 3 500 obr/min.

Samochód osiągnie pełnię swoich możliwości

dopiero po przejechaniu około 3000 km.

 

No i gdzie tu jest napisane o nie jeżdżeniu w korkach z czym wyskoczyłeś w poprzednim poście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak niewiele warty?, przecież to pokazuje jak na dłoni że silnik się dociera, oczyszcza z wszystkich pozostałości po obróbkach i montażu.

Trzeba wymieniać olej po 2000-3000km od wyjechania z salonu, niezależnie od marki.

Jak dbasz tak masz.

 

 

 

Edytowane przez tomgrandtour
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kumam, o co Wam biega. Film łysego pokazuje nic innego, jak prawdę o długich interwałach dla wymiany oleju. Co z tego, że akurat miał na warsztacie bawarę? To Renault co ma przepraszam pod maską, kółko z biegającym po jego obwodzie chomikiem??  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, droopy napisał:

Nie kumam, o co Wam biega. Film łysego pokazuje nic innego, jak prawdę o długich interwałach dla wymiany oleju. Co z tego, że akurat miał na warsztacie bawarę? To Renault co ma przepraszam pod maską, kółko z biegającym po jego obwodzie chomikiem??  

 

Bo jak zwykle, chodzi o to żeby nie przeginać. Ani w jedną ani w drugą stronę. I nikt tu nie twierdzi, że nie należy dbać. Ale po pierwsze czasy się zmieniły i to już jest "tylko samochód" a nie "aż samochód" - po prostu stać nas na więcej i mało kto wiąże się z samochodem jak z żoną ;) Po drugie są konkretne zalecenia producenta i jest gwarancja, którą sobie można przedłużyć jak ktoś nie chce się stresować. A po trzecie to mamy XXI wiek i czasy techniki rodem z PRL dawno minęły. Baterii w telefonach też się już od dawna nie formatuje ;)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film pokazuje to co każdy normalny mechanik powie - olej nie ma prawa być w silniku przez 30 tys km.

 

A że są opiłki - są tam gdzie powinny się zatrzymać - po to jest sitko na smoku,filtr i dodatkowo magnes w misce.

Docierać to trzeba było PF126p/125p.

Teraz masz po prostu przez pierwsze 3 tys jeździć delikatniej, żeby się wszystko ułożyło (niech będzie ze dotarło) - ale z tego nie powstają opiłki (no chyba że naprawę jakiś niechluj składał silnik w fabryce), ale to się zdarza baaaaardzo rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Pitrek napisał:

Obejrzałem sporo filmików łysego ale ten do mnie nie trafia. Gdyby takie "opiłki" krążyły w obiegu to ok - jest to granda. Ale tu, nie ma żadnych dowodów że gdzieś się przedostały do silnika. Po to jest sitko na ssaniu i filtr oleju żeby takie frakcje zatrzymywać. Trochę się łysy podpalił.

 

Wiesz co to jest bypass na filtrze oleju? Gdy ciśnienie w układzie smarowania wzrasta olej omija wkład filtrujący. Tu nie potrzeba dowodów, to jest oczywiste, że przed wymianą oleju po 30 000 km rozkręcisz obroty silnika i opiłki dostaną się do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!