Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - jakie macie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście. Ja średnio mam 8,7 l gazu na 100 km w cyklu mieszanym, a na pojedynczym zbiorniku waha się od 8 do 10. Ostatnio przejazd około 120 km A1 z prędkościami 150-170 km/h zaowocowało spalaniem rzędu 10-12,5 l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas jak śledzę ten wątek to mam wrażenie, że mój egzemplarz jest jakiś niedorobiony, bo nawet jeżdżąc jak emeryt to w mieście ni uja nie zejdę poniżej 8,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bziku123 napisał:

Najprościej spalanie określić zalaniem do pełna bak benzyną i zobaczyć ile się przejedzie się na nim. Moje wynikito  350-400km przy spalaniu 10-12 pb, 1.2tce ale mam ciężką nogę 

1.6 dci 130KM

20180823_205627.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie określam ilości spalonego paliwa na jednym zbiorniku ,lub na jakiejś określonej trasie( dane mało wiarygodne ) najlepiej sprawdzić w różnych warunkach powiedzmy na dystansie 1000do 2000 km.  Wtedy możemy mówić o średniej spalania .

Edytowane przez pit-men
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Geble napisał:

Cały czas jak śledzę ten wątek to mam wrażenie, że mój egzemplarz jest jakiś niedorobiony, bo nawet jeżdżąc jak emeryt to w mieście ni uja nie zejdę poniżej 8,5 litra.

 

To i tak nieźle ;) Ja po Warszawie najmniej spaliłem 9,5l (spalanie rzeczywiste). I bynajmniej nie jest to zasługa stylu jazdy bo w korkach to wszyscy mają jednak podobny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.03.2017 o 17:02, chucky80 napisał:

Ja mam póki co przejechane ok 750km.

 

Pierwszy rzeczywisty pomiar - zalane 28,7l, przejechane 390km, średnio 7,4l/100km (co pokryło się ze wskazaniem komputera). 310km z tego to trasa, głównie drogi krajowe. Reszta - giga korki w Warszawie i spalanie raczej na godzinę a nie na 100km :)

Na innej trasie ok 300km komputer pokazał spalanie 6,2l/100km. Również drogi krajowe.

Auto jeszcze na dotarciu, więc nie przekraczam 3/3.5 tyś obr.

Nie stój w korkach autem na dotarciu bo będzie brał olej. Zjawiska "Glazingu" poczytaj. silnik na dotarciu musi pracować z obciążeniem, nigdy dłużej na wolnych obrotach (giga korki unikać), bo dojdzie do wypolerowania cylindrów i olej będzie przedostawał sie przez pierścienie do komory spalania.

 

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież silników już nie trzeba docierać,  nawet olejów po 1000tys km nie wymieniają,  moi rodzice mają bravo z 2012 roku i serwis aso fiat kazał przyjechać po 1000, teraz to już bajka.Niema takiego czegoś jak docieranie. Ps ja mam 13 tys obecnie ,  od nowości daje mu mocno w palnik , i ani grama nie wziął pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Meca napisał:

Nie stój w korkach autem na dotarciu bo będzie brał olej. Zjawiska "Glazingu" poczytaj. silnik na dotarciu musi pracować z obciążeniem, nigdy dłużej na wolnych obrotach (giga korki unikać), bo dojdzie do wypolerowania cylindrów i olej będzie przedostawał sie przez pierścienie do komory spalania.

 

 

Grunt to wyciągnąć post sprzed roku ;) Meganka ma się póki co dobrze. A najlepiej, to autem nie wyjeżdżać z garażu bo można w korek wpaść. Wybacz... ale puknij się proszę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bziku123 nie. Są rzeczy, których w instrukcji lepiej przestrzegać i takie które lepiej zignorować. Akurat informacji o docieraniu silnika zignorować się nie powinno, wydłużone interwały czynności serwisowych owszem. Kiepskie porównanie niestety :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się bierze auto na 2-3 lata to można w ogóle nie wymieniać, okres gwarancji jakoś wytrzyma. Jeśli na dłużej to oszczędzanie na oleju jest wg mnie pozorną oszczędnością, zwłaszcza w doładowanym silniku.

Nie wiem jak w M4 ale w M3 jest w książce taki zapis o interwałach - w przypadku szczególnych warunków eksploatacji pojazdu (średniej prędkości dla całego przebiegu mniejszej niż 30 km/h, czyli jazda miejska) - domyślne wartości należy skrócić o połowę, czyli wymienić olej po 15.000 km lub po roku.

Ciekawe ile osób się do tego stosuje/stosowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!