Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak wygląda mechanizm, ale wyobrażam sobie że są to plastikowe zębatki, które mogą pęknąć, jak lusterko przymarznie.

Kiedyś zamarzł mi centralny zamek w innym aucie i jak rozebrałem ten zamek to właśnie były połamane zębatki i tak jakoś mi się do łba wbiło.

Ale podkreślam, nie wiem jak to wygląda tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też gdy zapowiadają śnieg, deszcz i mróz dezaktywuję składanie lusterek. Nie chciałbym żeby woda podeszła w miejsce gdzie lusterko się otwiera/zamyka i by coś przymarzło. Teraz jest raczej jesień więc lusterka sobie śmigają ale gdy będą zapowiadać nadejście zimy to znowu wyłączę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowalikd - w jaki sposób dźwignia zwolni elektryczny hamulec, bo nie rozumiem. Chyba, że mowa o uszkodzeniu samego przycisku.
Mi ostatnio blokował ręczny przy mrozach, na jednym kole. Wiem, że to nie kwestia wtyczki, nie akumulatora. Jutro jadę wymienić zacisk, komputer wywalił błąd modułu wykonawczego hamulca. Jedyne co pozwalało na odblokowanie koła to suszarka. I to nie była kwestia klocka przymarzniętego to tarczy. Problem tkwi wewnątrz zacisku. A najlepsze jest to, że w oczekiwaniu na wizytę w serwisie, zablokował się sam przez noc, mimo iż zostawiłem niezaciągnięty wieczorem. Magia normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

trochę odkopię temat, mam pytanie czy taki hamulec (elektryczny postojowy) trzeba jakoś szczególnie serwisować (smarowanie itp.)

Ostatnio usłyszałem dziwny hałas jakby "szuranie" z tylnego prawego koła, częstotliwość "szurania" wzrastała wraz ze wzrostem prędkości.

Po zdjęciu koła i odblokowaniu ręcznego koło dość ciężko się obracało i zauważyłem spore zużycie tarczy hamulcowej (przebieg 55000 km).

Czy jest możliwe, że zacisk lekko trzyma pomimo zwolnienia hamulca ?

Wszelki sugestie mile widziane, ew. namiar na mechanika w Gdyni, który ma pojęcie o tych hamulcach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam ten post i wy chyba nie wiecie jak wygląda hamulec ręczny w meganece.........

 

otóż nie zamarznie bo jak macie przed oczami zwykły ręczny KTÓRY MA LINKI to tak w tym przypadku nie ma linek, jest zacisk elektryczny z dwoma kablami który jak odwróci mu się bieguny to albo zaciąga i znowu to zwalnia hamulec. także jest to daremne wyłączanie go zimą. lusterka to samo - co tam ma przymarznąć skoro wszystko jest nabite smarem?

 

Juras01 jakby zacisk nie odpuścił do konca auto daje Ci dosadnie znać o tym, - klocki/tarcze się poddały

 

Regulamin forum się kłania z naciskiem na pkt. 5.7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sadisticescape napisał:

czytam ten post i wy chyba nie wiecie jak wygląda hamulec ręczny w meganece.........

Ja nie wiem. Możesz opowiedzieć? Jedynie wyobrażam sobie, że kręci "śrubą" i w zależności od kierunku kręcenia zaciska albo odpuszcza. I chyba o to chodzi w tym temacie a nie o zamarznięte linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deku, mniej więcej wygląda to tak, w okolicach tylnej belki jest moduł/silnik el ręcznego, w środku jest trochę elektroniki i silnik, wychodzą z niego zazwyczaj linki i biegną do zacisków jak zaciąg się to linki się skracają a jak zwalnia to wydłużają ot cała filozofia. Nie wiem jak sam element wykonawczy czyli silnik ale na własnej skórze doświadczyłem awarię modułu elektrycznego ręcznego który jest w bagażniku. 

 

@sadisticescape też jestem przerażony tym jakie rzeczy tu ludzie wypisują, kojarzy mi się kawał jak Jasio pyta ojca jaka jest różnica między teoretycznie a praktycznie :) 

hamlag1.JPG

Edytowane przez lordboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepraszam, że zapytam co by nie urazić lub nie wprowadzić kolegów "w szoku" w jeszcze większy szok.

Czy sam zacisk nie może przymarznąć tj. jego mechanizm lub po prostu klocek do tarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj Panie pbet Ty nie wiesz takich rzeczy, z taką ilością zielonych punktów :) klocek może się raczej przykleić do tarczy (no chyba że masz w zwyczaju oblewanie wodą w zimie zimnego układu hamulcowego), a zacisk może się zawsze przyblokować ale nie zamarznąć. w końcu płyn hamulcowy nie zamarza w zimowych warunkach, może też nie odbijać z powodu uszkodzenia sprężyny albo zatarcia Z ręcznym jest tak że nie używany jest podatny na awarie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyczułeś chyba podtekstu mojej wypowiedzi ;) Wcześniej kolega sadisticescape sugerował, że nic nie przymarznie, a jednak znane są przypadki, że tak się zdarzyć może i co wtedy?

Opalarka? Suszarka do włosów? Ognisko pod samochodem?

Oblewać nikt kół pewnie nie oblewa celowo ale jak to w zimie - wilgoci jest dużo i ona po skończonej jeździe może być na wspomnianych elementach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak Ty nie wyczułeś mojego :) :D 

Od lat mam auta z el ręcznym i jedyną rzeczą która się zdarzała to klocek który się przykleił do tarczy 

Ognisko to się pod kamazem paliło co by olej był rzadszy i silnik się rozgrzał :)

Generalnie to przy el ręcznym jest mniejsze prawdopodobieństwo awarii

I moim prywatnym zdaniem nie ma co dramatyzować tylko używać auta jak producent zaprojektował :)

to jak z el lusterkami, jest cała rzesza ludzi który z uporem maniaka wyłączają je na zimę co by trybka nie zaszły lodem :) 

ale nie zdają sobie sprawy jak to działa i jedynie co to lód czy śnieg może się osadzić na obudowie i miejscu gdzie lusterko pracuje ale to nic groźnego.

Dla tego warto poznać zasadę działania części która nas interesuje  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!