Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie nie za bardzo chcę, żeby wymieniali mi w aucie na ślepo co popadnie. Liczyłem na to, że może będzie już znany problem i będą wiedzieli co robić. Widać, że nie byli zaskoczeni. Chyba po prostu nie mają rozwiązania z centrali i co niektórym wymieniają całą skrzynię. I co z tego, jak na taką samą. W innym ASO zaproponowali mi demontaż skrzyni na części pierwsze, a jak będzie wszytko wg nich ok, to ponowny montaż tej samej skrzyni. Myślicie, że w ASO są tacy fachowcy, którzy tak dobrze znają się na budowie skrzyni biegów? Wątpię.

 

Mam nagraną jazdę z mechanikiem na kamerce, ale co z tego jak nie można udostępniać nagrań bez zgody.

Edytowane przez seimi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO to co najwyżej wymieniają, ale nie ma to nic wspólnego z naprawianiem. Szczerze wątpię żeby któryś z nich poskładał skrzynię, po jej rozebraniu na części pierwsze. 

Pewnie odstawili by auto na parę dni na parkingu, że niby coś zrobili i oddali że nic nie znaleźli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.07.2019 o 13:48, lubowitz78 napisał:

W ASO to co najwyżej wymieniają, ale nie ma to nic wspólnego z naprawianiem

Dokładnie, jak mają coś rozebrać od czego nie mają fachowca, to zazwyczaj współpracują z serwisami specjalizującymi się w danym elemencie, czyli pewnie skrzynia poszłaby do zakładu który zajmuje się skrzyniami (o ile nie mają fachowca od skrzyń w ASO). Tak to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już o tym pisałem na forum megane na Facebooku ale napisze i tutaj:)

Jestem obecnie ( niestety jeszcze 2 dni) we Francji i pojechałem tutaj do ASO z tym problemem. Wiecie czym się różni nasz Polski zaścianek od reszty europy? Wsiadł mechanik, przyjechaliśmy parę kilometrów wysiadł i... powiedzial ze skrzynia do wymiany. U nas chyba by trzeba było Pana prezesa Renault za nogi złapać żeby to się udało;) niestety powiedzieli że są wakacje i to zajmie 3 tyg, a ja niestety nie mam tyle czasu. Dodali również że jak w Polsce mi tego nie zrobią to żebym przyjechał we wrześniu to w 2 tyg to wymienia:)

Niestety trochę się nie zgadzam z diagnozą, bo powiedział że dźwięk słuchać od 3 biegu w górę, a ja go słyszę od 2 i przy wciskaniu sprzęgła itp dlatego uważam że to nie skrzynia:) Jeśli ASO w Polsce mi nie wymieni sprzęgła to wrócę tutaj i myślę że zrobią to bez problemu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 7.07.2019 o 07:00, Maciej_J napisał:

Z tym chrobotaniem śmieszna sprawa ale jak auto się nagrzeje na słońcu to dźwięk w ogóle nie występuje;) Może ci kretyni źle dobrali olei do skrzyni i lepkośc "szaleje" :)

 

Ja dziś przyuważyłem przy temperaturze na zewnątrz 25 stopni nie było słychać przez dosyć długi kawałek drogi, oczywiście nastąpił później powrót dolegliwości.

 

Myślę może to jednak coś z układem chłodzenia, przewody w sumie wpadają od strony kierowcy na wysokości deski rozdzielczej, zastanawia mnie też jeden, który podpięty jest do serwa hamulca ? Zapomniałem, że to słychać tylko podczas jazdy  >50km/h, aktualnie u mnie najgorzej na 5-tym biegu, trochę mniej 4 i 6.

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal uważam że to sprzęgło:) do tego wyczytałem na forum francuskim, że w 1.2 też był  taki problem i wynikało to z problemu z wysprzęglikiem i wężem hydraulicznym sprzęgła:)

Jadę na wymianę tych dwóch elementów więc może to rzeczywiście to:)

Edytowane przez Maciej_J
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO przyjęło reklamację, jak ich przekonałeś ? Jeden użytkownik mi pisał, że przy wymianie skrzyni zawsze wymieniają wysprzęglik, więc w sumie nie wiadomo czy było to jedno czy drugie, czy oba w jego wypadku : ) Mi zaś sprzęgło zaczyna dosyć głośno "zapinać" napęd przy ruszaniu i potem zmianie na 2: słychać wyraźny stuk po puszczeniu pedału i dodaniu gazu... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzieli że muszą wyjąć skrzynię żeby się do tego dostać więc pewnie tak ;) wydaje mi się że to to, ponieważ to wygląda tak jakby ta tarcza sprzęgła wpadała w jakieś wibracje czyli może siła docisku jest zbyt niska... Nie wiem, przekonamy się niebawem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje. 

Czy uzyskałeś może informację, co konkretnie jest wadliwego w elementach, które zostały wymienione i czym grozi brak wymiany, oprócz niechcianych dźwięków? 

Czy elementy mają wady, czy też ich montaż / spasowanie było złe?

Pozdrawiam Janek

Edytowane przez janek072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!