Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

To tłukło tak, że przy włączonej muzyce to słyszałem. Teraz jest tak że musze wyłączyć wszystko łącznie z nawiewem i przy małej prędkości może usłyszę:) więc nie ma co porównywać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zgadzam, że niema porównania, wcześniej to waliło aż pasażer nawet słyszał.  Jak się pogorszy to się chyba pożegnam za rok z tym modelem...skrzyni, jechałem nowym clio z edc i zamarzył mi się automat :D aczkolwiek znam parę historii od ludzi co mają z tym przygody : szarpanie, wymiany oleju,  sprzęgieł i samej skrzyni. Ale tu producent jest chyba z niemiec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po zabiegu. Nie wiem czy dobrze że to napiszę, ale było, i jest realne zagrożenie wymiany całej skrzyni. Na chwilę obecną grzechotanie zniknęło, ale wiem że może wrócić, i wtedy będzie znowu ingerencja. 

Tak czy siak, ASO Yama na Nowotoruńskiej w Bydgoszczy ogarnęło mega dobrze temat. Z czystym sumieniem polecam tam wizytę. Mam nadzieję że nie zmienią swojego podejścia do klientów.  Brawo Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Było, i jest realne zagrożenie wymiany całej skrzyni"  - czy taką informację uzyskałeś w ASO ? Czy stwierdzili jakieś nieprawidłowości  w działaniu skrzyni , jakieś uszkodzenia... ? Napisz coś więcej. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tu nowy. Piszę, bo też mam problem z chrobotem, ale inaczej odczuwalnym niż na yt z pierwszej strony wątku. To jest terkotanie na biegu jałowym, przy puszczonym sprzęgle, dobiegające z komory silnika. Hałas słyszalny w kabinie i z zewnątrz. Nie jest to sprawa krytyczna, ale w nowym aucie nie powinno być słychać takich kompromitujących odgłosów. Problem pojawił się po kilku kkm, nie pamiętam dokładnie kiedy.

- występuje na zimnym silniku, po nagrzaniu już dużo rzadziej

- słychać to najbardziej gdy auto stoi lub toczy się na luzie przy puszczonym sprzęgle

- po wciśnięciu sprzęgła, terkot natychmiast ustaje, po puszczeniu wraca

- pomaga lekkie wciśnięcie i puszczenie sprzęgła

- żeby wywołać terkotanie należy jechać kawałek na luzie, do zatrzymania

Oczywiście pojechałem z tym do ASO i po jeździe bez mojej obecności usłyszałem, że mechanik uznał nic nie terkocze. W obecności miłego pracownika z obsługi klienta pokazałem nagranie. Potwierdził również, że słyszy terkot z pracującego silnika. Chociaż wtedy akurat nie była to pełnia możliwości. Umówiliśmy się tak, że mogą naprawić/wymienić ale muszą wiedzieć co i dlaczego bo potem rozliczają się z tego z producentem. Na razie odłożyłem to na potem.

Z internetu wyczytałem, że niepokojące dźwięki w czasie dociskania pedału najczęściej świadczą o usterce docisku. Z kolei chrobotanie zwykle jest następstwem awarii jednej z poduszek pod silnikiem lub przekładnią, a także usterki łożyska oporowego. W tym wątku piszecie o wysprzęgliku i wężu hydraulicznym.

Pogadam z moim zaprzyjaźnionym mechanikiem. Może się czegoś jeszcze dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój status chrobotania jest taki obecnie, że zaczął się sezon zimowy, kupiłem polecone przez oponiarza "dobre i tanie" zimówki Dayton no i poziom dB podczas jazdy podniósł się na tyle, że nie jestem w stanie stwierdzić, czy chrobocze, czy nie, choć wiem, że tak, bo na letnich słychać, w każdym razie teraz nie przebija się przez szum opon.

Edytowane przez janek072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,podziele się swoja opinia na temat chrobotania ,ktory w moim przypadku doprowadzal mnie do szału.Dźwięk był słyszalny z okolic nawiewu od strony kierowcy ,słyszalny też w dolnych partiach sprzęgła.Samochod Renault Megane Grandcoupe 1.33 Tce 115km zakupiony w czerwcu 2019r .Charakterystyczne chrobotanie bylo slyszalne przy  prędkościach 40-60km/h poźniej też ale mniej.Udałem się do serwisu ,aby mechanik potwierdził moje obawy usłyszałem tekst typu [ Ten typ tak ma i nic z tym nie może zrobic ,ponieważ wszystkie tak chodzą ] postanowiłem nie odpuszczać  tematu i mechanik udał się  do komputera celem sprawdzenia czy ktoś  zgłaszał podobne usterki.Okazało się , że w niektórych  modelach wadliwe,  są Spinki mocowania sprzęgła , ktore widocznie wpadają w wibracje i powodują  charakterystyczne tyrkotanie. Naprawa trwała ok 1,5h i od tej pory nareszcie jest cisza w samochodzie.

20200124_081830.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięzko mi powiedzieć  o jaką spinke chodzi,nie znam się zbytnio na mocowaniu sprzegła oraz  jak technologicznie  w Megane jest to rozwiazane.Chrobotanie w moim przypadku ustalo w 100% i nareszcie jest cisza w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojadę do serwisu w Opolu (później Wrocław) niech wymieniają te spinki, bo też mnie to wkurza, mechanik wcześniej twierdził, że to coś szumi pod maską, że strumień powietrza powoduje drgania jakiegoś elementu, chciał oklejać auto taśmą po kawałku i szukać tego miejsca/elementu.

Pytanie do Msobo: w którym ASO, mieście wykonali naprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, dartek napisał:

że to coś szumi pod maską

 

a w głowie mu nie szumi po wczoraj,  ja już do aso w miejscu zamieszkania nie jeżdżę, robią z ludzi idiotów - nie chciało mi się kłócić, a mechanicy walili teksty typu: "silnik musi się ułożyć, proszę nie jeździć zgodnie ze wskazaniami komputera", "będzie pana bolała noga jak wymienimy wysprzęglik", "ludzie co dbają to im się psuje, a co korzystają to jeżdżą bezproblemowo"...dobra beka generalnie :mrgreen: z drugiej strony jaka płaca taka praca, jednym się chce, innym nie, ludzie i tak będą samochody kupować.

 

Jak się nie uda w Opolu to bym spróbował w Gliwicach zamiast Wrocławiu, przy autostradzie blisko mają salon.

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pierwszy przegląd u Pietrzaka w Katowicach. Zgłosiłem ponownie uwagi:

- chrobotanie - mechanik nic nie słyszy, a jeśli coś jest to tak ma być,

- stuki sprzęgła na postoju - tak ma być w Renault w skrzyniach manualnych (jest to odgłos łożyska wałka sprzęgłowego),

- dławienie na zimnym silniku - jest to normalne, bo jest podawana wówczas duża dawka paliwa.

O wymianie oleju wspomniałem w odpowiednim wątku na tym forum.

Szkoda słów. Na pocieszenie powiem, że przynajmniej mam te uwagi wpisane w zleceniu. Może być pomocne, gdyby coś się rozpadło w późniejszym czasie...

Póki co jeżdżę i przestaję o tym myśleć. Już rok tak jeżdżę i nic się nie dzieje. Samochód normalnie jeździ i póki co jestem zadowolony z osiągów i spalania.

Edytowane przez seimi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seimi: stuki sprzęgła - masz na myśli głuchy dźwięk po wciśnięciu pedału sprzęgła i/lub wrzuceniu pierwszego biegu?

Chrobotanie rozwiązują wymianą spinek mocujących "przewody hydrauliczne sprzęgła".

Dławienie na zimnym silniku występuje u mnie zarówno w 1.2, jak i w 1.3 :). Podobno może zostać załatwione aktualizacją oprogramowania silnika... Ale aż tak mi nie przeszkadza ;).

Edytowane przez arcean
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!