Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup w salonie Megane Grandtour


sebak@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie jestem w kropce jak bym mial mozliwosc kupienia 150km dci w manualu bylo by dla mnie latwiej ale automat tylko jest dostepny i w dodatku aquablue

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

 

Witam

W sobotę jade zamówić samochód 

Oczywiście kombi roczne przebiegi ok 15 tys km. Potrzebuje auto tak na około 10lat max. Tak więc mam wątpliwości co do wysilonego  silnika 1.33 tce czy wytrzyma taki okres czasu lub 1.7 dCi 150 km ale tylko automat.

Z kolei sprzedawca proponuję mi talizmana wersji limited 1.7 manual tak więc co możecie mi doradzić?

Liczę na waszą wiedzę i opinie dzięki

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, czarnybrat napisał:

podbijam swojego posta wcześniej potrzebuję waszej opinii/porady przed 

Mogłeś założyć swój własny temat bo odchodzisz od tematu założyciela tego wątku, a dodatkowo robisz to równolegle w 2 tematach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, czarnybrat napisał:

Głównie miasto ale 2 razy w miesiącu trasa 120km w dwie strony. Rocznie brać pod uwagę że auto planuje mieć 8-10lat

 

Witamin potrzebuje kombi auto dla rodziny.

 

Przy takich przebiegach i okresie użytkowania tylko i wyłącznie benzyna. Diesel to proszenie się o kłopoty szczególnie jeśli będziesz serwisować według harmonogramu Renault co 30 000 km i stosując eko styl jazdy. Z elementów, które sprawią problem to:

Koło dwumasowe, EGR, DPF, pewnie również turbo. Trzeba tylko zadać sobie pytanie jak szybko. 

IMO 160 koni z benzynowego 1.33 nie jest niczym szczególnym w obecnych czasach i przy prawidłowym serwisowaniu spokojnie będzie służyć do tych 250-300 tys. kilometrów. 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniał mi ostatni jeden ze sprzedawców w salonie, że do przebiegu 5.000-5.500 km elektronika tak steruję silnikiem, że niemożliwe jest uzyskanie pełnej mocy i momentu obrotowego. Dla dobra silnika oczywiście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czarnybrat napisał:

Potrzebuje auto tak na około 10lat max. Tak więc mam wątpliwości co do wysilonego  silnika 1.33 tce czy wytrzyma taki okres czasu lub 1.7 dCi 150 km ale tylko automat.

Z kolei sprzedawca proponuję mi talizmana wersji limited 1.7 manual tak więc co możecie mi doradzić?

 

Talisman z podobnym wyposażeniem to pewnie ok 20 tys więcej. I z tym samym silnikiem ma wg katalogu dużo słabsze osiągi od Megane. Jak Talismana to 200KM

Wysilenia nie ma co się aż tak bardzo obawiać - TCe generalnie nie ma złych opinii. Natomiast 1.3 to nowa konstrukcja i nikt Ci nie zapewni że nie będzie chorób wieku dziecięcego, akcji serwisowych itp.

Zgadzam się ze wpisem kataryniarza - benzyna i dokupienie gwarancji 5 lat / 80 tys km będzie chyba najsensowniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Phil_ips napisał:

Koło dwumasowe, EGR, DPF, pewnie również turbo. Trzeba tylko zadać sobie pytanie jak szybko. 

Benzyny teraz tez mają turbo, dwumasę I GPF więc nie piszcie głupot że benzyna jest dalej taka super do miasta.
Mam w rodzinie 1.2TCE Kadjara i od pół roku nie mogą sobie poradzić z szarpaniem silnika.
Moim zdaniem DCIi aktualnie są lepszymi silnikami niż TCE.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź ale nadal czekam na wasze opinie. 

Jestem ewentualnie skłonny kupić w dCi 1.7 ale ciągle mam obawy co do sensowności zakupu ale z koleji 1.33 tce może jest fajnym silnikiem jaki był w 1.2 ale mam obawy co do jego wytrzymałości na parę lat.

Niby nissan i renault i Mercedes montują ten sam silnik. A jednak brakuje mi przekonania. Z mojej rodziny siostra ma Clio i dCi i ciągle lata po mieście od 4 lat i nic się złego nie dzieje jej mąż szwagier ma talizmana 1.6dci i też nie narzeka. Boje się że ten silnik 1.33 tce może być wtopą po jakimś czasie.

Ten samochód tak naprawdę będzie dla żony 15km do pracy w jedną stronę. I raz na miesiąc może częściej lecimy w góry ok 70km. 

2 razy do roku wakacje Węgry Chorwacja. 

Jeszcze raz dziękuję za odzew i czekam na zdanie innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Komarek napisał:

A benzyna 1.3 nie ma czasem tych samych elementów? ........ 

Ma. Tyle, że charakterystyka pracy silnika benzynowego i diesla są inne. Mniejsze wibracje, brak sadzy itd. 

3 godziny temu, tomqu86 napisał:

Benzyny teraz tez mają turbo, dwumasę I GPF więc nie piszcie głupot że benzyna jest dalej taka super do miasta.

 

Mają. Oczywiście, że tak. Ale nie mają wibracji silnika na poziomie diesla, nie mają sadzy zapychającej egr i kierownice w turbinie o zmiennej geometrii. Dodatkowo benzyna w mieście, w zimie się dogrzeje, a diesel ma z tym problemy itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslu wtryskiwacze są naturalnie smarowanie olejem napędowym. 

W 1.3 Tce ciśnienie wtrysku jest na poziomie 250 barów (sporo jak na benzynę), to co prawda kilkukrotnie mniej niż w nowoczesnych diesla ale benzyna jest bardzo "sucha" co może być duzo większym problemem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.03.2019 o 20:16, Komarek napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

 

Proponuję poczytać o problemach użytkowników silników dci. Na przykład o prewencyjnych wymianach panewek. 

BTW sam mam (jeszcze) dci i jestem/byłem zadowolony, a Megane 3 ma na liczniku już 230 kkm. Tyle, że ja jednorazowo przejeżdżałem więcej niż 5 km. W chwili obecnej jeżdżę Megane 4 1.33 tce i jest bardzo na plus.

 

BTW znajomy ma passata 2.0 tdi 240 KM. Samochód jest super tyle, że wykorzystywany jest tylko w mieście. Jakieś 4 km 2 x dziennie. Problem jest w tym, że regularnie musi pyknąć krótką traskę autostradą (koło 50 km) , żeby wypalić dpf. Inaczej komunikatów na desce ma mnóstwo. Samochód od nowości w jego rękach. 

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1.9 dCi psy wieszali i nadal wieszają a ja uważam że to bardzo udany silnik.

Przy spełnieniu kilku nieskomplikowanych zaleceń (np.krótsze interwały wymiany oleju) odpłaca się długowiecznością, wysoką kulturą pracy, dynamiką i niskim spalaniem.

Ale w każdym artykule czy teście "specjalistów" z Auto Świat dostaje ocenę jako niepolecany albo ryzykowny.

P.S. Może niezbyt uważnie czytam forum ale pamiętam tylko jednego użytkownika uskarżającego się na problemy z 1.3 Tce

Edytowane przez [email protected]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Phil_ips napisał:

 

 

BTW znajomy ma passata 2.0 tdi 240 KM. Samochód jest super tyle, że wykorzystywany jest tylko w mieście. Jakieś 4 km 2 x dziennie. Problem jest w tym, że regularnie musi pyknąć krótką traskę autostradą (koło 50 km) , żeby wypalić dpf. Inaczej komunikatów na desce ma mnóstwo. Samochód od nowości w jego rękach. 

Renault ma innego typu filtr. Nie ma porównania  

Co do wymiany panewek - owszem ale przy wymianie oleju co 30 tyś. Objazdy silnik trza dbać. A nie wierzyć w longlife i inne bzdety.  

Wymieniłem dziś filtr powietrza . Po niecałych 20tys przebiegu. Wg zaleceń producenta wymiana po 4 latach czyli wrzesien 2020....

20190320_111234.jpg

20190320_111223.jpg

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek - witam! - bo to mój pierwszy post tutaj

jestem zainteresowany zakupem Megane IV, najlepiej kombi (chociaż sedan dużo bardziej mi się podoba, ale ma to być auto na parę lat, więc przeważyła praktyka)

niestety nigdzie w Warszawie nie mają auta z automatem do jazdy próbnej :( przejechałem się 1.33 benzyna 140 koni w manualu i silnik jest super - cichy, żwawy - ale mnie dla komfortu interesuje wersja ze skrzynią EDC (90% jazd robię po mieście, reszta trasa szybkiego ruchu i autostrady)

myślicie że to dobry wybór czy nie ma co się ładować w automat? przy właściwie full opcji 1.33 140KM EDC Intens Kombi (brak tylko otwieranego dachu i skórzanej tapicerki) dealer zaoferował 8% rabatu, zakup za gotówkę na firmę; to sporo czy lepiej np. zamówić auto w Kielcach i uzyskać lepszy rabat?

a może warto dołożyć jakieś 6000 i skusić się na Kombi w wersji GT Line? tam jest silnik 160km z EDC, ale niestety nie ma możliwości dołożenia np. podgrzewanej kierownicy na której mi zależy

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania. pkt. 5 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!