Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup w salonie Megane Grandtour


sebak@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@LTar Moje spostrzeżenie może być przeklamane tym że w HB mam Kubelki a w tym Grandtour były zwykle fotele. Przy takim porównaniu miejsca miałem dokładnie tyle samo miejsca w GrandTour co w HB. Być może to wina innych foteli w obu sprawdzanych modelach. Lecz nie zmienia to faktu że dla kogoś kto ma 190cm+ czy w HB czy w GrandTour jest z tyłu ciasno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że mając 190cm+ to w każdym samochodzie segmentu C będziesz miał mało miejsca z tyłu, nie wiem czemu się dziwisz. Nieważne, czy będzie to HB, czy Kombi. Myślę, że nawet większość segmentu D byłaby w stanie Cię rozczarować, pewnie poza Superbem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Geble napisał:

Jak wyjeżdżałem swoją Megi z salonu i jechałem do domu to też było ciemno i byłem zachwycony LEDami. Do momentu aż nie miałem pierwszego spotkania z Passatem, Mondeo z LEDami.

Żaden z użytkowników raczej nie twierdzi, że światła LED w Megane 4 są rewelacyjne czy najlepsze na rynku. Uważamy (a przynajmniej spora część), że są po prostu dużo lepsze od halogenów (też tych z M4) i kupując w 2019 roku nowe auto za ponad 80-85 tysięcy nie wyobrażamy sobie zwykłych żarówek z przodu. Nie rozumiem jak można np. dopłacić 1500 do większych felg, chyba 2500 tysiąca do kubełkowych foteli, 1000 do nieco większego ekranu, 1000 do elektronicznego hamulca, itp. itd., a pożałować (w wersji GT Line) 3500 na dużo lepsze światła. Nie dość że LEDy wyglądają lepiej, świecą lepiej, to jeszcze odpadają upierdliwe wymiany (a te w przypadku "lepszych"/mocniejszych halogenowych żarówek czekają nas częściej niż co roku).

 

1 godzinę temu, Geble napisał:

Prawda jest taka, że mając 190cm+ to w każdym samochodzie segmentu C będziesz miał mało miejsca z tyłu

Nie zgodzę się. Mam 186 i w Astrze po ustawieniu przedniego fotela pod siebie z tyłu miałem (żeby nie przesadzić) jakieś 20cm miejsca na kolana (a może nawet więcej). Sam byłem zaskoczony przestrzenią w środku (odbyłem jazdę testową, po której z ciekawości zajrzałem do tyłu i aż nie mogłem uwierzyć).

W nowym Focusie też mam sporo miejsca z tyłu i tu osoba mająca 190cm również powinna czuć się komfortowo.

W nowym Ceedzie też mam miejsce, ale gdyby "zabrać" kilka cm to mogłoby się zrobić ciasno.

 

Megane 4 jest po prostu ciasna w środku (zwłaszcza z tyłu), a jak jeszcze dodamy potężne, masywne fotele to już w ogóle robi się dramat. Mi to by nie przeszkadzało, bo rzadko kiedy wożę kogoś wysokiego za sobą, ale nie zakłamujmy faktów i nie mówmy, że Megane w tym względzie nie wyróżnia się in minus.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@goku właśnie sęk w tym, że my mówimy, że nie są dużo lepsze i że nie są warte dopłacenie. 

Dobrze jest, jeśli mówisz o MIV, mówić o konkretnej wersji, bo inaczej jest w HB, a inaczej w GrandTour czy GrandCoupe zbudowanych na płycie talismana. 

To nie MIV wypada in minus, tylko MIV HB. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy to GrandTour czy GrandCoupe są zbudowane na płycie Talismana ? Jakieś źródło ? Bo to, że HB Ci się nie podoba to już wszyscy na forum wiedzą ;) ale już nie przesadzaj z peanami na cześć sedana ;) - wszystkie wersje Megane technicznie się niczym nie różnią, wraz z płytą podwoziową, która ma jedynie zmieniony rozstaw osi.

 

 

Edytowane przez chucky80
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane Hb z tyłu miejsca mało, za to ma bagażnik większy o 60 litrów niż golf czy focus.

 

@chucky80@LTar Talisman i każde Megane, Espace itd. każdy z tych modeli jest na tej samej płycie podłogowej CMF. To już nie te czasy, teraz producenci używają płyt modułowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chucky80 ok, faktycznie mój błąd, wszystkie te auta mają wspólną platformę, tylko w GC i GT jest zwiększony rozstaw osi. Co nie zmienia faktu, że jest po prostu więcej miejsca. HB nie podoba mi się, co nie znaczy, że komuś nie może się podobać. Ja po prostu potrzebuje duzy bagażnik i więcej miejsca z tyłu przy zachowaniu świetnego wyglądu. 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie świetny wygląd GC kończy się mniej więcej za tylnym słupkiem ;) Niestety, ale sedany klasy C w mojej ocenie wyglądają nieco pokracznie i Megane się tutaj niczym nie wyróżnia. Praktyczności mu rzecz jasna nie brakuje. Ale akceptuję to, że gusta są różne.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, LTar napisał:

właśnie sęk w tym, że my mówimy, że nie są dużo lepsze i że nie są warte dopłacenie.

To Ty i kilka innych osób tak uważasz. Zdecydowana większość uważa, że w Megane 4 LEDy są dużo lepsze, warte dopłaty, a czasem nawet samodzielnej wymiany (jak już się poskąpiło i kupiło wersję z halogenami). Poza tym cytowany przeze mnie w tamtym wpisie autor wyraźnie porównywał światła Pure Vision z M4 to świateł w autach z segmentu wyżej innych marek (Mondeo oraz Passata). Powtórzę więc:

1. Tak, światła LED w M4 są słabsze od świateł LED w niektórych autach konkurencji. Od niektórych potrafią być natomiast lepsze. Nie pokuszę się o umiejscowienie ich na konkretnym miejscu "w stawce".

2. Tak, światła LED w M4 są zdecydowanie lepsze od halogenów (też w M4). Mają większy zasięg i dają więcej światła (o ile większy/więcej to już sprawa dyskusyjna, niekwestionowane jest natomiast to że świecą dalej i jaśniej). Do tego wszystkiego wyglądają lepiej i nie trzeba ich wymieniać przynajmniej co roku (co ma miejsce w przypadku wyżyłowanych żarówek).

3. Tak, światła LED w M4 są warte dopłaty. Jeśli ktoś kupuje słabiej wyposażoną wersję za 60-70 tysięcy to wielkiego wyboru oczywiście nie ma (i jest skazany na żarówy), ale w droższych konfiguracjach dopłata jest na tyle niewielka (w stosunku do wartości całego auta), że nie wyobrażam sobie brania większych felg, większego o 1-2 cale ekranu, hamulca na guzik, a oszczędzeniu na bezpieczeństwie oraz komforcie i wyborze świateł z poprzedniej epoki.

 

Co do reszty wpisu... Nie siedziałem w GC ani GT, więc się nie wypowiem. Odnosiłem się do wpisu użytkownika, który twierdził że ze wzrostem 190 w każdym aucie z segmentu C będzie nam ciasno, co w mojej ocenie nie jest prawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, goku napisał:

2. Tak, światła LED w M4 są zdecydowanie lepsze od halogenów (też w M4). Mają większy zasięg i dają więcej światła (o ile większy/więcej to już sprawa dyskusyjna, niekwestionowane jest natomiast to że świecą dalej i jaśniej). Do tego wszystkiego wyglądają lepiej i nie trzeba ich wymieniać przynajmniej co roku (co ma miejsce w przypadku wyżyłowanych żarówek). 

Jakieś potwierdzenie tych słów? Jakieś pomiary? Bo na razie żadnych konkretów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretów na co?

Że światła LED to nowsza technologia?

Że nie trzeba ich wymieniać tak często jak halogenów?

Że dają więcej światła?

Że niektórzy posiadacze aut z halogenami próbują wymienić lampy na LEDy (a o przykładach w drugą stronę raczej się nie słyszy)?

 

Jedynie sprawa wyglądu pozostaje dyskusyjna, choć osobiście uważam, że nowoczesny LED wygląda o niebo lepiej od przedpotopowej żarówy.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem na katalog - każda wersja nadwoziowa ma inny rozstaw osi.

HB - 2669mm

GC - 2721mm

GT - 2717mm

Czyli normalne że w GC jest najwięcej miejsca za fotelem kierowcy (przy identycznym ustawieniu fotela kierowcy) - przecież to jest 54mm więcej niż w HB.

 

Co do LED'ów - naprawdę jest różnica między led'ami w poszczególnych markach (a nawet pomiędzy modelami w marce).

Posiadając Meg'i z H7, po przejechaniu się Meg'i na LED'ach mogę powiedzieć jedno, lampy LED biją w MEg'i H7 na głowę (zasięg, jasność, rozkład światła).

Niestety jak kupowałem (grudzień 2016) to nie było mojej konfiguracji z LED'em, a na zamówiony czekałbym 2 m-ce (a musiałem kupić auto do końca roku).

Edytowane przez MarcinDe
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!