Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

  • Krzychu przypiął/eła ten temat

Panowie, jestem po wczorajszym serwisie serwis nawet nie chce słyszeć o stukających półosiach, mają to w powoażniu, wystosowali pismo w którym napisali że jest to luz technoloiczny i jest to normalna sprawa, porażka... ostanie renault!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny kolego, takie właśnie stosują metody żeby oddalić słuszną reklamację. Luz technologiczny może i ma prawo być. Ale absolutnie nie może on generować stuków, puków itp. Przecież inne samochody też mają półosie i nie fundują takich efektów specjalnych. Zachęcam do dochodzenia swoich praw bo to my mamy w tym sporze rację. Im nas będzie więcej tym lepiej dla sprawy. Powodzenia.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tokiem myślenia wątpliwych fachowców działu technicznego Renault Polska, to wszyscy posiadacze RM IV u których nie słychać stuków powinni reklamować swoje pojazdy gdyż nie mają "luzów technologicznych" co jest niezgodne z założeniem producenta.

Koledzy ślijcie pisma do UOKiK inaczej nie zdziałamy nic.

 

Koledzy, poniżej cytat z Wikipedii.

Luz - w technice jest to niewielka przestrzeń pomiędzy dwoma współpracującymi z sobą, lub stykającymi się elementami urządzenia, lub konstrukcji. Luz niekiedy jest pożądany (zobacz pasowanie), lecz w większości przypadków jest wynikiem zużycia materiału lub niedokładności wykonania i obniża efektywność urządzenia. W konsekwencji może to doprowadzić do jego awarii, lub nawet zniszczenia.

Nic dodać nic ująć.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie martw - w Mazdzie też jakieś szopki są (tylko nie pamiętam z czym dokładnie). No i nie wiem jak teraz z głośności, bo jak 3 lata temu jeździłem na demo to w porównaniu do Meganki to było w niej głośno (szczególnie na tylnej kanapie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Polserio napisał:

A ja sprzedaję swoją megankę i biorę mazdę 3. Kosztuje kupę kasy. Nie wiem, czy dobrze robię. 


jak już wydajesz kupę kasy to brałbym prawdziwe premium a nie aspirującą do premium Mazdę. W bardzo dobrych pieniądzach kupisz teraz Audi A4. Dają naprawdę świetne rabaty, podobnie na model A3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, należy trzymać się tematu. Ale porównajcie sobie cenę Megane IV z Mazdą 3 (w wersji Kanjo za 109 000 zł.).  Zwróćcie uwagę na materiały i wyciszenie. I właściwości jezdne. Sorry, ale jeździmy turbotaczką z silnikiem, który trzęsie nami przy każdym naciśnięciu gazu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2020 o 14:48, tswirek napisał:

numer części po wymianie - i nie stuka, ale wcześniej też miałem spokój przez 25k przebiegu

miv_polos.jpg

Update: przebieg 38k, czyli dodatkowe 13k zrobione na nowych półosiach - i znowu na wali ... Miałem nieprzyjemność stać/jechać w korku na A1 wczoraj - przy bardzo niskich obrotach (około 1k), włączonej jedynce, praktycznie bez dotykania gazu, całe serie stuków.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem już po wymianie lewej półosi (przebieg 7,5 tys), prawej półosi (przebieg 9,5 tys) i serwis chciał mi znowu wymieniać lewą półoś (przebieg 11 tys.) ale dostali od producenta stopa. Odpisali że wszystko jest ok - ogólnie TTTM.

Teraz zgłaszałem że mam stuki nawet przy zmianie biegów z 2 na 3. 

Szef serwisu stwierdził, że dokonali wnikliwej analizy - wszystko sprawdzili i że nie mają zgody producenta na dalszą wymianę.

A przy pytaniu jak można zdiagnozować tą usterkę przy przejechaniu samochodem 100 m (słownie: sto metrów - zrobiłem zdjęcia licznika przed i po) to stwierdził, że na placu przed serwisem potrafi przejechać samochodem na trzecim biegu w pełni otwartą przepustnicą.

I jeszcze na pytanie czy kupiłby taki samochód który stuka odpowiedział NO OCZYWIŚCIE.

Złożyłem im ofertę sprzedaży ale pozostała bez odzewu.

Pełen profesjonalizm.

ah francuskie to chyba tylko wino ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwie propozycje aby odrobine pchnąć nasze starania do przodu:

1.Jeżeli ktoś już wysłał list do UOKiK czy mógłby tu wkleić jego treść - zapewne ułatwi to (i jednocześnie zachęci) wielu użytkowników do tego aby także przesłać własną skargę.

2. Proponuje abyśmy udostępniali odpowiedź, którą przesłało Renault Polska koledze POLSERIO  pod wszelkimi możliwymi reklamami marki, na forach związanych z marką oraz wszelkich mediach społecznościowych związanych z marką Renault. Może to niedużo ale podobno ogromna jest siła Facebook'a ;)

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!