Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

W moim aucie problem wystąpił przy przebiegu ok 3 tyś. km.

Pierwsza wizyta w ASO-wymiana półosi lewej-nie pomogło. Druga wizyta w ASO-wymiana nakrętek półosi napędowych-nie pomogło.

Trzecia wizyta w ASO (i teraz petarda)-w odpowiedzi na problem Renault Polska stwierdziło, że wymiana półosi i tak nic nie daje, pracują nad rozwiązaniem problemu (ha ha ha),

a w świadectwie kontroli serwisowej wpisali, cyt.: "czasami (słowo klucz) słyszalne dźwięki przy zmianie biegów są cechą charakterystyczną dla tego układu napędowego-są porównywalne z innymi egzemplarzami tego samego modelu". Zdębiałem...Zatkało mnie. Poziom żenady Renault sięgnął zenitu... ASO rozłożyło ręce. 

Złożona reklamacja w Renault Polska, mega negatywna opinia na oficjalnej stronie. W uzasadnieniu napisałem, że chce przetestować przynajmniej 5 egzemplarzy tego samego modelu, w celu porównania, czy to faktycznie jest cecha charakterystyczna tego modelu, czy po prostu Renault wypuściło na rynek przysłowiowego bubla i nie chce się do tego przyznać.

Jestem również po rozmowie z kancelarią prawniczą, jeżeli reklamacja nic nie da, wtedy podejmą stosowne kroki prawne. Ręce opadają. Renault skutecznie wyleczyło mnie ze swoich produktów. A nie był to pierwszy u nich mój zakup. Czekam na rozwiązanie sprawy. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w żartach: radzę przesiąść się na rower - zresztą ten też może okazać się wadliwy. Tak na poważnie: jeden z użytkowników Skody Kamiq, na YT założył bloga jak wygląda jego batalia z serwisem - miał problem z info treatmentem (nawi, system antykolizyjny). Jak w grę włączyli się prawnicy to człowiek zrezygnował - nie chciał zaryzykować przegrania sprawy w sądzie.

Rozwiązaniem byłoby aby polubownie rozwiązać problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu u mnie wymieniono smar w prawej półosi. DALEJ STUKA!!!

Dzisiaj wysłałem reklamację do Renault Polska.

A tak na marginesie. Czy Megane IV w innych krajach (Francja, Niemcy ....) mają takie same problemy? Czy to nie jest tak, że Renault tylko w naszym kraju sprzedaje bubel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się w sumie przyzwyczaiłem i nie zwracam uwagi, czasami stuknie, czasami nie, czasami radio za głośno i po prostu nie słychać. A poważnie, im bardziej delikatnie  auto traktuje tym większa szansa na stukanie, przy dynamicznej jeździe problem nie istnieje. Kilometry leca, auto jeździ, nie ma to żadnego wpływu na jazdę poza efektami akustycznymi, jak się rozpadnie wróci do serwisu na lawecie i wtedy niech walczą, po to jest gwarancją. Kupiłem nowe auto aby nabijać kilometry a nie nasłuchiwać kazde stuknięcie czy skrzypienie albo zastanawiać się który nr półosi stuka a który nie.

Swoją drogą M4 to ciekawe auto, wczoraj po odpaleniu wyrzucił komunikat "ryzyko awarii silnika" i kilka czerwonych kontrolek. Po zgaszeniu i przy ponownych odpaleniach problem się nie powtórzył.  Ot, kapryśna  francuska technika z Hiszpanii ?

Edytowane przez Lukasz_Meg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak, u mnie naklejek brak. Rozmawiałem z szefem serwisu ASO, u nich było kilka przypadków stukania więc nie jest to dużo, pewnie wadliwa jakaś partia, jak z łącznikami.. Ściągali w tej sprawie technika z centrali Renault, który potwierdził problem. U mnie stwierdzili luz na lewej półosi, którą wymienili i nie pomogło. Po wymianie prawej, która luzu nie miała, stukanie ustało całkowicie. W innych przypadkach było identycznie, lewa nie pomagała i wymieniali koniec końców obie. Nikt nie wrócił z reklamacją po wymianie obydwu. Więc mamy tu jakieś ściemnianie niektórych ASO. A mówienie, że u kogoś wymienili obie i nie pomogło jest moim zdaniem po prostu ściemą....

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2021 o 08:46, makintosz napisał:

A co myślicie o półosiach innych producentów jako zamiennik ? Snr, gsp lub lubro ? Próbował ktoś?

Jako, że moje auto nie ma gwarancji też się zastanawiam nad zamiennikiem. Co prawda oryginał nie jest drogi bo około 500 zł/sztuka ale może w zamiennikach się bardziej postarali i tak się trochę zastanawiam co wybrać.

Ciekawostka jest taka, że moje fabryczne półosie mają luz osiowy cały czas i np. jak jest chłodniej to nie stukają pomimo luzu. Miałem też w rękach półosie od Laguny 2,3, Koleosa, w garażu na półce mam jakąś półoś od Volvo i te wszystkie nie miały takiego luzu. 

Edytowane przez luxor1289
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma w zamiennikach czegoś takiego, jak "starania" Są producenci mniej lub bardziej markowi. W fabrykach samochodów części się nie produkuje, tylko się je składa. MEGANE IV jest niestety "cienko" poskładany, bo takie były zalecenia księgowej z uwagi na kryzys w firmie. Jak chcesz kupić porządne półosie weź marki SPIDAN: PÓŁOŚ PRZÓD PRAWA RENAULT MEGANE IV 1.5 15- Rybnik - Allegro.pl  Tylko to finansowo zaboli i nie wiem czy ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2021 o 09:06, luxor1289 napisał:

Jako, że moje auto nie ma gwarancji też się zastanawiam nad zamiennikiem. Co prawda oryginał nie jest drogi bo około 500 zł/sztuka ale może w zamiennikach się bardziej postarali i tak się trochę zastanawiam co wybrać.

 

Daj znać jeżeli kupisz zamiennik czy coś się zmienilo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

u mnie podobnie jak u Kol. Medyka tylko trochę wcześniej, stuki zaczęły się w nowym aucie RN Megane gt line 1,3 159 KM ze skrzynią ręczną gdzieś po przejechaniu 1,5-2 tyś km, trzykrotne wizyty w ASO Kraków (al. 29listopada) nie przyniosły kompletnie żadnego rezultatu poza oderwanymi od rzeczywistości, niespójnymi i nierzetelnymi informacjami przekazywanymi podczas prób rozwiązania problemu. Generalnie "ten typ tak ma", "odgłosy charakterystyczne... dla napędu, skrzyni, modelu", "wszystko jest ok" itd itp", bezsensowne jazdy próbne w kółko w okresie pandemii - jeden doradca słyszy stuki (sukces :)) i umawia serwis (z jakimś "doświadczonym mechanikiem") inny już nie i wszystko neguje i tak w kółko, na prośbę o zapytanie w centrali bo problem pewnie znany skoro można znaleźć tyle opisów w necie, doradca oświadcza że "nigdy nie pytają centrali" SIC!. Proponują przejazd innym RN Megane, który mają w dyspozycji na terenie ASO (nie wiem w sumie czyj ten pojazd, może to demo, jednak nie był oznaczony jak demo, jaki ma przebieg, historię itp. itd. tak jakby mnie miał interesować inny samochód (?), który ponoć ma podobnie, to co ma to niby udowodnić? i co ma mnie niby inne podobne auto (kombi) obchodzić?, bo moim zdaniem może tylko potwierdzić, że niektóre egzemplarze tego modelu posiadają wadę, a nie że tak powinno być - normalnie przedszkole. Po moim zgłoszeniu w RN Polska ta sama śpiewka, "odgłosy charakterystyczne itd...), z tą różnicą że odpisali, że ASO K-ów konsultował z nimi problem (?!) - być może nie wiedzieli że aso k-ów "nigdy ich o nic nie pyta" - nieporozumienie. Po serii porażek postanowiłem zlecić sprawę kwalifikowanemu rzeczoznawcy samochodowemu, a po sprawdzeniu i wydaniu orzeczenia wystąpić z pomocą prawnika i wnieść żądania przewidziane prawem z tytułu rękojmi, jeżeli nieskuteczne wejść na drogę prawną. Nie można zostawiać takiego sposobu (nie) załatwiania sprawy. Moim zdaniem wada jest poważna i wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo użytkowania samochodu. Zamiast koncentrować się na jeździe człowiek słucha czy stuka czy nie i generalnie się denerwuje, a to na pewno nie działa na korzyść w prowadzeniu samochodu. Moja Żona, która miała być głównym użytkownikiem pojazdu, martwi się czy jak gdzieś pojedzie to po stuknięciu coś odpadnie czy nie, czy dojedzie do celu itd. W efekcie po wielu nerwach i zrażeniu się auto więcej stoi w garażu niż w trasie bo nie wiadomo do końca co dalej z tym fantem począć? Drogi kliencie płać kredyt i płacz?. To jest niedopuszczalne, zwłaszcza w nowym samochodzie! Dlatego postanowiłem, że idę w kierunku rzeczoznawcy i pozwu jeżeli nie da się z RN inaczej. Chociaż jest nas tylu, że może też warto przemyśleć jakiś program w TV lub może też jakaś "zbiorowa reklamacja"?

Edytowane przez megane-stuki
uściślenie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2021 o 17:48, makintosz napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 5.7 5.13 :!: - aniewa

U mnie występuje ten sam problem RM 1.3 TCe 115 od nowości stuki przy zmianie biegów 1,2,3.pierwsza naprawa gwarancyjna /przebieg 1500 km/-weryfikacja szkszyni biegów,wymiana dyferencjału ,wymiana półosi lewa i prawa strona.po ok mc stuki ponowne.druga naprawa gwarancyjna wymiana lewa i prawa strona. 8 miesięcy  bez stuków .Obecnie stuki powróciły 3 zgłoszenie w ASO rzeszow kaza czekac na decyzje centrali mega porażka Nigdy więcej Renault 

W dniu 4.06.2021 o 15:40, megane-stuki napisał:

Chociaż jest nas tylu, że może też warto przemyśleć jakiś program w TV lub może też jakaś "zbiorowa reklamacja"?

Jestem za 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy.

Tak jak wcześniej napisałem złożyłem reklamację do Renault Polska, na dzień dzisiejszy "cisza jak po śmierci organisty".

W pojedynkę nie zdziałamy nic. Może jakiś pozew zbiorowy?!  Odczekam jeszcze jakiś czas i napiszę do UOKiK, ale czy to przyniesie jakiś efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozew zbiorowy dobra rzecz - dla kancelarii prawnej która będzie wam to prowadziła.?

Kasę wezmą, a guzik zdziałacie.

 

Kurde czyli im nowszy tym gorzej - w mojej 1,2TCe z 2016 nic nie pukało/stukało w napędzie.

A tak wszyscy tu chwalą ten silnik 1,3 - jaki to on nie jest lepszy od 1,2.,

 

P.S. I zaraz wyleje się na mnie fala krytyki.

  • Like 1
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!