Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

No to radość u mnie była krótka. Pomimo wymiany półosi i niby poduszki silnika stuki powróciły. Dzisiaj byłem w innym Serwisie (nie ASO) i stwierdzili:

- zbyt duży luz wewnętrznego przegubu lewej półosi,

- oderwanie się gumowej masy od metalu poduszki silnika,

- podejrzenie, że półosie są z odzysku, ale to już jest sprawa dyskusyjna.

 

Załącznik 2.jpg

Załącznik 3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, robo_tnic napisał:

Witam szanownych Forumowiczów.

Proszę o informację, czy tak wyglądają nowe półosie jak widać na zdjęciu. Montaż w grudniu 2021 roku.

 

 

Tak nie wyglądają nowe półosie. Tak po wymianie u mnie wyglądały

PXL_20210924_055613802.thumb.jpg.75a55c9eb978b579380f2f28c3668b01.jpg

 

A tak w półrocznym aucie

 

 

PXL_20210922_165724554.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje wrócić do ASO.

Odebrałeś 10 grudnia i skoro tak wyglądały półosie  przy odbiorze to powinieneś interweniować od razu  a teraz to już półtora miesiąca :rolleyes:

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półoś nie wygląda na nową. Natomiast poduszka jest bardzo trwałej konstrukcji. Jest mocno obudowana blachą, że prawie nic nie widać bez odkręcenia jej od sanek czy silnika.

Trudno określić jaki luz jest normalny a jaki zbyt duży. Można to zbadać stawiając auta na lewarku, wrzucając bieg, i próbując pokręcić kołem w którąkolwiek ze stron. Za nim poczujemy opór przekładni, koło wykonuje jałowy ruch. Sprawne auto wykona ruch rzędu 5 stopni za nim nastąpi zblokowanie ruchu koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, elf napisał:

Pozostaje wrócić do ASO.

 

No tak, dałem ciała. Podnieciłem się, że wszystko wróciło do normy i już nie szukałem dziury w całym. Ale cóż, na nową część również jest gwarancja.?

Zatem walczę dalej.

6 minut temu, szwagier24a napisał:

Półoś nie wygląda na nową. Natomiast poduszka jest bardzo trwałej konstrukcji. Jest mocno obudowana blachą, że prawie nic nie widać bez odkręcenia jej od sanek czy silnika.

 

Byłem w markowym Serwisie w którym serwisowałem wszystkie samochody które posiadałem i do którego mam bardzo duże zaufanie. Pracują tam prawdziwi fachowcy którzy wszystko widzą i słyszą. W moim przypadku ani razu nie wystawili błędnej diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co podniecać i szukać dziury w całym.  Jeżeli serwis naprawił to chyba nie ma aż takiego znaczenia czy pół os ma korozję czy nie.

Osobiście widziałem mocowanie tej poduszki. I powtórzę jeszcze raz: to solidna poduszka w porównaniu do tej od megane ii czy scenica z tych lat. Od MIii już były stosowane tego typu i pewnie jeszcze nikt ich nie wymieniał.

20210825_153636.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, szwagier24a napisał:

Nie ma się co podniecać i szukać dziury w całym. 

20210825_153636.jpg

Kolego. Nie szukam dziury w całym. Po wymianie, na rzekomo nowe kompletne półosie, znowu dały się słyszeć charakterystyczne stuki. Co do poduszki, to może masz inną, ale wątpię w to. Patrząc na mocowanie od przodu pojazdu widać dużą część czarnej masy gumowej więc nie pisz, że jest solidnie zabudowana. Nic dodać, nic ująć.

Wizyta w ASO umówiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, jako że moja długa półoś kończyła żywot (spore luzy, szczególnie na przegubie zewnętrznym), auto dawno po gwarancji, więc nie muszę się męczyć z żadnym ASO, zakupiłem zamiennik Spidan. Jutro montaż. Koszt samej półosi to 1120 zł (1.5 dci 110KM), także sporo droższa niż oryginał ale chyba wiadomo dlaczego. Jutro montaż - we własnym zakresie, ponadto zmieniam olej w skrzyni bo po 90 tys. już brzydki syf jest i brokat. Dam znać po kilku dniach jazdy jakie efekty. Dziennie robię około 100km także łatwo zweryfikuje. 

 

Edit:

Po wymianie prawej półosi na dobry zamiennik Spidan (36560) wszystkie stuki przy zmianie biegów póki co ustały. Przejechane 200 km od wymiany. O dziwo mimo, iż na lewej półosi jest luz to nie stuka, natomiast luz jest na przegubie zewnętrznym więc zdecydowałem, że wymienię sam przegub. Po długich poszukiwaniach (porównania nr zamienników) i sprawdzeniu wymiarów doszedłem do wniosku, iż pasuje przegub od Megnae 3 (SKF VKJA 5834) ! Myślę, że jeszcze w tym miesiącu zajmę się lewą półosią aby zakończyć temat na zawsze. Zdam jeszcze relację. 

Poniżej zdjęcie oleju ze skrzyni po przebiegu 90 tys. km, jak widać to już ostateczna pora na wymianę. 

Dodatkowo zdjęcie półosi dla porównania. Na nową musiałem tylko przełożyć metalowy pierścień osłaniający przed brudem uszczelniacz od strony skrzyni. 

 

Aktualizacja 28.03.2022

Po przejechaniu tysiąca kilometrów stuki nie powróciły, natomiast musiałem wykonać jeszcze jedną czynność którą wykonuje też ASO - nałożenie kleju na wielokliny przegubów półosi w miejscu gdzie wchodzą w piastę (nie trzeba do tego demontować półosi). Objaw był taki, że podczas ruszania z pierwszego biegu występowały 2-3 szarpnięcia jakby sprzęgło się kończyło. Po wymianie półosi długiej i przegubu krótkiej wszystkie stuki zniknęły ale te szarpnięcia jeszcze występowały. Po użyciu kleju do połączeń współosiowych Loctite 603 wszystkie szarpnięcia zniknęły. Nie wiem czy dokładnie taki klej używa ASO Renault ale widziałem, że ASO Volvo go używa. 

Teraz jazda w korkach to przyjemność :)

 

IMG_3144.jpg

IMG_3147.jpg

IMG_3145.jpg

Edytowane przez luxor1289
Postęp prac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam - zapewne pamiętacie jak opisywałem w swoim poście nie tylko problem ze stukającymi półosiami (wymienione i spokój) ale także z dziwnym metalicznym odgłosem pracy sprzęgła i mechanizmu różnicowego. Pierwotnie panowie twierdzili, że nic nie słyszą. Po kolejnej interwencji panowie jednak usłyszeli - do dalszej diagnozy, wyjęcie skrzyni biegów. Dzisiaj wpadłem do serwisu - kontrolnie - dowiedzieć się co i jak. Otóż - po wyjęciu skrzyni biegów stwierdzono: - nadmierny luz wzdłużny na wałku atakującym i zdawczym, nadmierne zużycie koła zamachowego z uszkodzeniem zębów... i teraz najlepsze: - obracające się łożysko skrzyni biegów (uwaga - obracające się w miejscu mocowania) powodujące wyrobienie się i uszkodzenie obudowy skrzyni biegów. W oleju masa drobin metalu. Na moje pytanie - jak to jest możliwe - panowie rozłożyli ręce twierdząc, iż nie mają pojęcia; musiał być wadliwy montaż samej skrzyni biegów. Do wymiany: kompletna skrzynia biegów, koło zamachowe, tarcza sprzęgła i takie tam inne pierdoły. Najprzyjemniejsze z tego całego zamieszania było stwierdzenie Kierownika Serwisu - następnym razem jak pan do nas przyjedzie i powie że coś jest nie tak to rozbierzemy samochód na części pierwsze i będziemy szukać do skutku. "Miał Pan rację". 

Konkluzja - dobrze że przedłużyłem gwarancję do 3 lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie również występuje problem szeroko opisywany w tym wątku forum. ASO Renault we Wrocławiu, potwierdziło stuki i potwierdzili również ze wymiana półosi pierwotnie odnosiła pożądany skutek, natomiast po 1.500 - 2.000 km problem powracał. Otrzymałem informację iż opisane zjawisko znane jest producentowi i nie stanowi wady oraz iż nie wpływa na zużycie układu (niech im będzie). Ponoć Renault Europę (chyba) przygotowuje gotowe rozwiązanie na koniec maja / początek czerwca i w tym terminie mam się ponownie zgłosić do ASO. Zobaczymy co zaproponują w tym terminie i czy będzie to odmienne, od wymiany półosi.

 

EDIT:

Dzisiaj Weganką trafiła do serwisu na "Demontaż i montaż półosi, nałożenie kleju", które jest ponoć akcją serwisową wypracowaną przez Renault. Zobaczymy za 2-3 miesiące, czy rzeczywiście to pomoże. Dam znać, po samej naprawie czy pomogło, oraz po przejechaniu 5.000 km.

Edytowane przez mario_161
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!