Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno wymieniłem u siebie tarcze i klocki na Boscha.

Przyznam szczerze, że jestem z tego zestawu niezadowolony. Wziąłem go dlatego, bo w moim poprzednim aucie Mondeo MK3 miałem taki zestaw i hamował jak żyleta, rewelacja. W megance jest niestety inaczej - hamuje moim zdaniem słabo, powolnie, niezależnie czy jedzie się szybko czy powoli.

Znajomy mechanik twierdzi, że to raczej kwestia specyfikacji, że te auto tak hamuje i tyle. W przyszłości wybiorę coś innego dla spróbowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam używam - moim zdaniem nie - ja tak nie napisałem. Teraz po zrobieniu 700 km do wrocka i krakowa - felgi całe siwe - nie sądziłem, że aż tak moga pylić. Brać inne. Nie warte dopłaty.

 

 

No ale jakie brać ;) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam zestaw: tarcze ATE z klockami Jurid White. Felgi mam praktycznie czyste z lekkim jasnym nalotem.

Napisz coś więcej o klockach, jaka skuteczność, trwałość, odporność na przegrzanie, czy hałasują lub piszczą?

Klocek raczej miękki czy twardy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do TRW, to mam i raczej* nie polecam. Dlaczego? Bo na tych wakacjach pierwszy raz w tym aucie zagotowałem hamulce... 3 razy, z czego pierwsze wystąpienie było po dosłownie 3 mocniejszych (ale nie po bandzie) hamowaniach w górach co mocno mnie zdezorientowało. Tak, temperatury były spore (28-30), ale jak przy 3cim zakręcie pedał zaczyna iść w podłogę to coś raczej nie jest tak. I nie, nie zjeżdżałem x kilometrów z wciśniętym hamulcem zanim pedał poszedł w podłogę. To był początek zjazdu, hamulce były bardzo ładnie wypoczęte :)

Do tego faktycznie felgi mam brudne, na oryginalnych tak raczej nie miałem.

 

* - dlatego "raczej", bo na przegrzanie mogło mieć pewnie wpływ wiele czynników (plyn/tarcze?), tyle ze faktem jest, ze na oryginalnych klocach nigdy mi się to nie zdarzyło, a po górach jeżdżę całkiem sporo.

 

Podsumowując, winne TRW, czy nie, następne u mnie będą innej marki.

Edytowane przez behbeh
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś więcej o klockach, jaka skuteczność, trwałość, odporność na przegrzanie, czy hałasują lub piszczą?

Klocek raczej miękki czy twardy?

Klocki są "ceramiczne" bardzo mało pylące na jasny kolor. Klocki racze są z tych twardych ale nie zauważyłem pogorszenia skuteczności hamowania w stosunku do poprzednich TRW. Nie hałasują i nie piszczą czego się obawiałem. Kilka rady zdarzyło mi się hamować z dużych prędkości i nie zauważyłem żeby się przegrzewały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniany płyn hamulcowy, nie do końca odpuszczający hamulec ,styl jazdy - istotne właśnie w górach - nie szukałbym tu winy w klockach.

 

Wymieniany płyn zgodnie z zaleceniami, pisałem ze hamulca nie trzymałem, styl jazdy (hamowania) opisałem.... właśnie dlatego żeby uniknąć komentarzy jak Twój. Hamulce miałem sprawdzane w tygodniu przed wyjazdem (wymieniałem akurat tarcze/klocki z tylu), serwis nie raportował nic z przodami. Tego nie pisałem, ale akurat tak się złożyło :)

 

Powtórzę wiec i rozwinę, że auto miało "zimne" hamulce (postój, potem podjazd jakieś max 5min). Potem zaczą się zjazd, miejscami stromy, ale że nic mnie nie spowalniało to hamować musiałem dopiero na nawrotach. Nie trzymałem w międzyczasie nogi na hamulcu, wiem jak hamować silnikiem jeśli trzeba (co zresztą w 1.4 tce jest dość ciężkie na stromym). Tak, jechałem dość szybko, jak zwykle jeżdżę w Alpach gdy mam pusta drogę, i tak, hamowałem "dynamicznie". Nadal jednak z zapasem, bez pisków opon, ABSu itd itp. Wystarczyły chyba 3 takie hamowania, żebym poczuł jak hamulec mięknie a hamowanie nie jest takie jak powinno i żebym po może 2-3 kolejnych zakrętach zatrzymał się na pierwszej "wysepce" bo przestałem im ufać. Po wyjściu z auta, kola gorące, smród z hamulców itd...

 

Zagotowane heble miałem w czasie tego wyjazdu jeszcze 2 razy, mniej, przy czym pozostałe wystąpienia nie były tak nagle, bo zjazdy były długie, bylem na nich spowalniany przez auta przede mną, wiec więcej nogi na hamulcu ale lżej itd... co nadal nie zmienia faktu, ze takich zjazdów (po np 10-15km, po 1km+ różnicy wzniesień) mam na koncie sporo (pewnie 20-25 dni rocznie w Alapach) i nigdy problemów z przegrzewaniem nie miałem. Niezależnie czy jechałem za kimś, czy miałem drogę wolna i hamowałem mocno z większych prędkości.

 

Mówiąc krótko z mojego pk widzenia, jedyne co się zmieniło to klocki, wiec ciężko nie mieć wrażenia ze pewnie maja z tym coś wspólnego :P tak, wiem, że to mogą nie być klocki, ale ja nie bardzo widzę co.

 

Niedługo i tak czeka mnie wymiana tarcz z przodu wiec TWR znikną a zeszłotygodniowe doświadczenie sprawi, ze może nawet dołożę do tarcz, bo nadal zamierzam być w Alpach sporo :)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas przeglądu wyszło, iż klocków z przodu mam jeszcze na jakieś 2-3 tyś km. Proszę o poradę co lepsze do oryginalnej tarczy. Oryginalne klocki Renault z polecanego na forum sklepu internetowego za 156,00 zł z przesyłką, czy Jurid White z popularnego serwisu aukcyjnego za 157,60 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Panowie co sądzicie o tarcza hamulcowe  hamulcowe Metelli, znalazłem takie w dobrej cenie https://motoszef.pl/partscatalogue/23-1095-metelli-tarcza-hamulcowa,11-23~61095-0121-00082--23~61095.aspx, może ma ktoś jakieś doświadczenie z tą marką niby maja być Włoskie.

Edytowane przez mariuszekf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro się zorientuję u sprzedawcy, trafiłem na to przez przypadek bo niedługo trzeba się brać za wymianę. Myślę o SNR, a te Metelli są też na allegro 

 

Witam ponownie, z tymi tarczami Metelli to będzie lipa żaden ze sprzedających nie potrafi powiedzieć jakie tam jest łożysko. Mam do wyboru tarcze  oryginał z klockami TRW lub SNR też razem z klockami TRW. Mam dylemat co wybrać, orgi. podobno szybko rdzewieją i nie ma w komplecie śruby i dekielka.Co Myślicie o SNR czy one nie rdzewieją, bo firma chyba jest dobra, pewnie ktoś je użytkuje, proszę o opinie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, mariuszekf napisał:

Witam ponownie, z tymi tarczami Metelli to będzie lipa żaden ze sprzedających nie potrafi powiedzieć jakie tam jest łożysko.

Bo sami nie wiedzą. Dla mnie ta firma to no name lub krzaki jak kto woli.

38 minut temu, mariuszekf napisał:

one nie rdzewieją

Wszystkie rdzewieją, to naturalne zjawisko, że się wilgoć osadza na postoju i tarcze pokrywają się rdzawym nalotem ale 2-3 hamowania i po rdzy.

38 minut temu, mariuszekf napisał:

Mam do wyboru tarcze  oryginał z klockami TRW lub SNR też razem z klockami TRW. Mam dylemat co wybrać

Jakiekolwiek z tych wybierzesz to będzie dobry wybór. Dekielek można użyć przecież stary. A śruby? O jakich śrubach piszesz? Tych do klocków? Jak szukałem klocków to na Allegro były w każdym zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • spawn44 zmienił(a) tytuł na Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!