Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, ma ktoś może pomysł co to może być jak ubywa gdzieś jakieś 100 ml płynu na tydzień jazdy (około100km).

W płynie nie ma śladów oleju ,test na obecność spalin również negatywny, test szczelności pod ciśnieniem : z 1bara po 30 min zeszło na 0,9 bara .

Wcześniej była nieszczelność na wężyku tym dolnym od chłodniczki oleju, lecz obecnie nie widać żadnych wycieków.

W ogóle nie widać żadnych wycieków a płynu regularnie trochę ubywa.

Auto po przygazowaniu również nie kopci na biało.

Miał ktoś kiedyś podobnie?

Pozdrawiam 

IMG_20221012_161926.jpg

IMG_20220912_151934.jpg

IMG_20221012_155916.jpg

Edytowane przez Baszar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Baszar napisał:

co to może być jak ubywa gdzieś jakieś 100 ml płynu na tydzień jazdy (około100km).

Z którego roku auto??

Sprawdzić w komputerze czy są błędy ;

   - wypadania zapłonu,

   - układu wtryskowego,

   - przegrzania płynu chłodniczego,

Czy po stronie pasażera, przy silniku;

   - nie słychać jakiś podejrzanych dźwięków?

Czy jest instalacja lpg???

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Auto z 2011 roku.

2. Nie wiem jak sprawdzić w komputerze błędy?

3. Jedynie przy pierwszym rozruchu coś tam czasem się delikatnie zarumocze jak jest zimny silnik, ale czy to z lewej czy z prawej to nie wiadomo.

Słychać to od wewnątrz kabiny , na zewnątrz raczej się nie dostrzeże .

4. Nie ma LPG.

 

 

Edytowane przez Baszar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, elf napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

zdecydowanie nic. 

 

W tym samochodzie jest wystarczająco wiele miejsc aby przy tak niewielkim ubytku nie zobaczyć gdzie jest wyciek bo płyn odparuje. Raczej musisz szukać śladu po płynie. 

  • Zmieszany 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ,że po prawej jest rozrząd, ale raczej z nim wszystko dobrze .Te rumotania to od kupna tak ma ,może to z dwumasą coś związane ,ale żadnych innych oznak zużycia bądź dwumasy czy rozrządu niema.

Rozrząd tu nie jest serwisowany i czytałem ,że mają dobre rozrządy. W Renault tu obok mnie też jeszcze dwumasy w takim aucie nie robili.

Niestety nie mam go od nowości, jestem drugim właścicielem, wcześniej jeździła nim 6 lat kobieta. Ale auto jest zadbane było serwisowane w Renault olej co 2 lata był zmieniany.

Ja zmieniam co roku lub 15 tys. Olej Liqu Moly 5w 40

 

Co do wycieku ,to tylko oby nie uszczelka czy coś z głowicą.

 

Wiem ,że ciężko ten wyciek (jak jest ) zauważyć,bo to momentalnie paruje.

Edytowane przez Baszar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Baszar napisał:

Te rumotania to od kupna tak ma, może to z dwumasą coś związane,

 - ale żadnych innych oznak zużycia bądź dwumasy czy rozrządu nie ma.

1/ Czyli rumotanie jest od 6-lat a Ty nic nie robisz;

    -  dwu-mas  to prosta konstrukcja, trwała,

    -  to nie diesel, brak uwag o problemach z nim,

4 godziny temu, Baszar napisał:

jestem drugim właścicielem, wcześniej jeździła nim 6 lat kobieta.

Ale auto jest zadbane było serwisowane w Renault, olej co 2 lata był zmieniany.

Ja zmieniam co roku lub 15 tys. Olej Liqu Moly 5w 40

2/ Wynika, że kobieta wymieniała olej co ok; 30000 km a więc ?

4 godziny temu, Baszar napisał:

Rozrząd tu nie jest serwisowany i czytałem, że mają dobre rozrządy.

3/ Łańcuch rozrządu wymaga specjalnej troski ;

    a/ jest taki sam dla ; 0,9; 1,2; 1,3; 1,4 ,

    b/ żywotność łańcucha – zależna jest od ;

          1/ częstotliwości wymiany oleju,

          2/ jakości oleju;

                - warto stosować markowy olej ,

          3/ sposobu eksploatacji silnika,

    c/ warto go sprawdzić po przebiegu ok; 150.000 km, bo może ;

        1/ ocierać o pokrywę głowicy i rozrządu, co powoduje produkcje opiłków metalowych,

        2/ opiłki metalowe dostają się do oleju i może być kłopot ;

            a/ z panewkami ,

            b/ wałkami w głowicy,

            c/ turbiną,

            d/ zatykają przepływ oleju ;

               - na denko tłoka,

               - do napinacza łańcucha, elektrozaworu kzfr, kzfr  -  które są sterowane ciśnieniem oleju.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu ,że czasem coś tam od wewnątrz usłyszę ,na zimnym oleju przy rozruchu może i ma prawo.Przy każdym aucie początkowo są inne odgłosy. Opiłek w oleju też nikt jak do tej pory nie zaobserwował.

Przy rozrządzie też wszystko cichutko pracuje.

Auto mam 4 lata.

No tak był olej zmieniany co 2 lata według zaleceń producenta i przeważnie każdy tak robi.

Ja zmieniam w ATU i oni jednak zalecają co roku.

Jeżeli jest jakiś łatwy sposób na sprawdzenie napięcia łańcucha to to sprawdzę.

 

Jednak szukam teraz tego wycieku płynu, bo jakby było coś z głowicą to trzeba myśleć nad nowym samochodem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy w samochodzie w  jest możliwość sprawdzenia czy plyn chłodzenia był przegrzany?

 

W dniu 2.11.2022 o 17:26, Andrzej-2010 napisał:

przegrzania płynu chłodniczego,

Jak to sprawdzić z poziomu tylko komputera samochodowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witman chyba gdzieś już pisał. że to można odczytać interfejsem. Dotyczyło to 1,4 tce. Tam był błąd dtc 0217 "przegrzanie silnika" i liczba wystąpień tej usterki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2022 o 16:49, Baszar napisał:

W płynie nie ma śladów oleju, test na obecność spalin również negatywny, test szczelności pod ciśnieniem :

  - z 1bara po 30 min zeszło na 0,9 bara .

1/ Zabarwianie  na zielono albo żółto płynu - to w 100 % pęknięta tuleja;

     - jeśli tester ma wynik negatywny - to  cylindry są jeszcze  całe i w początkowej fazie tego procesu tak jest, 

2/ Przy ubywaniu płynu z powodu uszczelki następują;

    - wypadania zapłonu w większości na 2 lub 3 cylindrze,

56 minut temu, Baszar napisał:

Czy w samochodzie w  jest możliwość sprawdzenia czy plyn chłodzenia był przegrzany?

3/ Sprawdzić, nie odkładać tego ;

      - należy przy użyciu tzw; clipa -interfejs do reno,

      - niska ilość płynu chłodzącego doprowadza do przegrzania silnika;

      - reagując w porę na ubywający płyn w zbiorniczku, wymienia się tylko uszczelkę i jeździ dalej,

          -  dolewając płynu, pojeździsz ok; miesiąca i będzie pęknięty cylinder,

4/ Wymienia się uszczelkę pod głowicą na nową nie felerną, po roku 2012;

     -  przy okazji wymiana rozrządu,

     -  kontrola luzów zaworowych,

5/ Głowa spokojna - tylko stan portfela mniejszy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tu w Niemczech takie naprawy przewyższają koszt tego samochodu.

Jeżeli tak by się popsuł ten samochód to koniec chyba jego użytkowania.

 

Naprawdę dbam o samochody i nie dorzynam ich ,jeżdżę umiarkowanie i pilnuje się zdrowych zasad.

Oleje i płyny też wymieniam należycie.

Nigdy jeszcze nie kupiłem samochodu żeby coś z uszczelką robić.

W dniu 8.12.2022 o 16:15, Andrzej-2010 napisał:

 

2/ Przy ubywaniu płynu z powodu uszczelki następują;

    - wypadania zapłonu w większości na 2 lub 3 cylindrze,

Zapłony nie wypadają .

W dniu 8.12.2022 o 16:15, Andrzej-2010 napisał:

 - jeśli tester ma wynik negatywny - to  cylindry są jeszcze  całe i w początkowej fazie tego procesu tak jest, 

Czyli co? Jeśli ubywa przez cylinder to początkowo nie da się tego wykryć ?

W dniu 8.12.2022 o 16:15, Andrzej-2010 napisał:

  -  dolewając płynu, pojeździsz ok; miesiąca i będzie pęknięty cylinder,

Ja dolewam tego płynu 5 rok ,tylko teraz go trochę więcej ubywa jakieś 100 ml na 200 km.

I nikt nie wie gdzie go ubywa ,samochód pracuje normalnie.

Nie mogę wymienić uszczelki  skoro nie ma pewności co do jej uszkodzenia.

Nie mogę rozbierać silnika z powodu niewiadomego pęknięcia cylindra.

Dlatego założyłem ten temat ,bo być może jest ta przypadłość dobrze komuś znana i wie gdzie wyciek może się znajdować.

 

Edytowane przez Baszar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Baszar napisał:

być może jest ta przypadłość dobrze komuś znana i wie gdzie wyciek może się znajdować.

 

Może znajdować się;

  - przy chłodnicy cieczy - taki mały, że co wycieknie to zaraz odparuje,

  - uszczelka termostatu,

  - pompa elektryczna chłodząca turbinę,

  - korek zbiornika wyrównawczego,

  - łącza obiegu cieczy chłodzącej 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, będę się dalej przyglądał choć wiemy ,że dostęp do wszystkiego jest ograniczony. Zaglądałem od spodu kilka razy i od góry obserwuje ,ale nic jeszcze  nie zauważyłem oprócz tego wężyka od chłodniczki oleju co był nieszczelny.

Być może gdzieś przy chłodnicy jest wyciek, ale żeby ją obejrzeć to trzeba zdemontować zderzak ?

Może być również przy pompie wody, na szczęście ta nie jest na łańcuchu- chyba że się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!