Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, Baszar napisał:

Może być również przy pompie wody,

Pompa napędzana paskiem osprzętu,

Nieszczelności szukać na ;

  - silnie rozgrzanym silniku,

  - wysokich obrotach,

  - od spodu auta 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, będę tak sprawdzał dzięki za radę : )

Jak znajdę kiedyś ten wyciek to dam tu  znać.

 

Witam ,ponownie dzisiaj zauważyłem wydobywający się biały dym z rury wydechowej.

Auto rozgrzane po przejechaniu 14 km i temperaturze zewnętrznej 10 c.

 

W poniedziałek odstawiam auto do warsztatu ,żeby szukali wycieku i wykręcili świece ,żeby sprawdzić co tam w cylindrach.

Sprawdzałem smak tej skraplającej się cieczy z końcówki rury wydechowej i nie ma słodkawego smaku. 

Czy jest możliwość ,że gdzieś w tłumiku jest spora ilość wody lub z bloku silnika jakoś ona odparowuje ,bo silnik na 100% jest niedogrzany  i skrapla się w nim para wodna, ponieważ zaledwie jeżdżę nim parędziesiąt kilometrów po miasteczku w miesiącu w zimowych warunkach  pogodowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Każde auto benzynowe z prawidłowym spalaniem generuje w wydechu sporą ilość wody. Nie tylko ma to związek z niedogrzaniem wydechu, nawet za gorącym jak popatrzysz za jakims nowym samochodem to potrafi lecieć struga wody a nie tylko krople, nie bardzo wiem po co panikujesz. Ubywa Ci cieczy chłodzącej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Not that familiar with your engine (I have an RS250 Trophy) but in the f4rt sometimes very small crack(s) occur between valves on the head.

The crack in this area will generally show up as coolant loss, not water in oil, and slight white smoke in exhaust when cold.

As the engine heats up crack closes, so limits coolant loss to only a small duration of time - hence small volume lost.

Typically it seems not catastrophic, and engine will continue to operate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Samochód był na warsztacie i sprawdzali pod ciśnieniem obwód chłodzenia i podobnież trzymał kompresję.

Mechanik powiedział ,że może rozszczelniać się podczas rozgrzania płynu i powiedział ,że jeżeli będzie dalej płyn uciekał to mogą wpuścić w układ specjalny środek uszczelniający.

Świec nie sprawdzili a mówiłem !

Sam się boje tych świec ruszać ,że coś urwę .

Chciałbym sprawdzić chłodnice ale ,żeby to zrobić raczej trzeba zdjąć zderzak ,czy da się to zrobić bez zdejmowania zderzaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Baszar napisał:

Chciałbym sprawdzić chłodnice ale ,żeby to zrobić raczej trzeba zdjąć zderzak ,czy da się to zrobić bez zdejmowania zderzaka?

Aby profesjonalnie sprawdzić chłodnice ;

  - należy ją zdemontować,

  - zamontować na stanowisku pomiarowym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Baszar napisał:

Z tego co zauważyłem to trzeba zdemontować zderzak?

Zdjęcie zderzaka nie jest jakieś mocno kłopotliwe, kilkanaście minut na odkręcenie kilku śrubek i masz w miarę dobre dojście do chłodnicy. Problemem może być skraplacz klimatyzacji, który częściowo zasłania chłodnicę wody.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się pod temat. Mam M III 1.4 tce z 2012 roku. Samochód z polskiego salonu. Mam go od 2020 roku. Na liczniku 116k km. Sam zrobiłem te 16k. Przez 1.5 roku stan płynu chlodniczego był bez wiekszych zmian. W październiku tamtego roku zauważyłem, że trochę ubyło. Na oko około 150ml nie wiecej. Ponieważ nie wiedziałem co było wczesniej wlane postanowiłem wymienić płyn. Zrobiłem to pod koniec stycznia. Od pazdziernika do stycznia stan płynu raczej się nie zmienił. Na pewno nie w stopniu dającym się zaobserwować. Problem zaczał się po wymianie płynu. Ten został "nalany" do maxa. Przez półtorej miesiąca ubyło około 250ml. Tyle dolałem żeby stan był taki jak po oddaniu samochodu przez mechanika. Układ podobno był odpowietrzany. Zacząłem trochę panikować bo jeśli to uszczelka to chciałbym to szybko zdiagnozować. Nie mam jednak innych objawów. Samochód odpala po nocy bez problemu, nie szarpie, nie ma żadnych checków, oleju nie przybywa i nie ubywa. Raczej nie kopci. Nie wiem czy te programy są coś warte ale torque pro i maxi327 nie pokazują żadnych błędów. Czy to może być problem ze złym odpowietrzeniem? I jeśli tak to jak mam sam odpowietrzyć układ. Prosiłbym krok po kroku. Lub co byście proponowali w pierwszej kolejności. Szukanie nieszczelności? 

Edytowane przez marian0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!