Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, marian0 napisał:

Mam M III 1.4 tce z 2012 roku.

W tym roczniku były montowane u.p.g nowego typy, bez wad wcześniejszych,

13 godzin temu, marian0 napisał:

Samochód odpala po nocy bez problemu, nie szarpie, nie ma żadnych checków, oleju nie przybywa i nie ubywa. Raczej nie kopci. 

Szukanie nieszczelności? 

W pierwszej kolejności dokładna lustracja silnika, w szczególności od spodu auta;

  - osłona pod silnikiem,

  - uszczelka termostatu,

  - nieszczelna, zardzewiała chłodnica cieczy,

  - korek zbiornika wyrównawczego,

  - trójniki plastikowe przy reduktorze lpg,

  - nieszczelna turbina chłodzona wodą

13 godzin temu, marian0 napisał:

Czy to może być problem ze złym odpowietrzeniem?

Przy złym odpowietrzaniu;

  - nie ubywa płynu,

  - tylko rośnie nadmiernie temperatura silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dolałem płynu na maxa. Dziś po powrocie z pracy zaglądałem czy coś ubyło i zauważyłem dość oczywisty wyciek. Wczoraj tego nie widziałem. Wygląda jak wyciek z korka odpowietrznika. Rozumiem, że ten powinien być dokręcony na maxa? Był natomiast delikatnie odkręcony. Pewnie mechanik po odpowietrzaniu go nie zakręcił. Dobrze mówię? Wklejam zdjęcie  

20230309_224021.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2023 o 12:00, Andrzej-2010 napisał:

W tym roczniku były montowane u.p.g nowego typy, bez wad wcześniejszych

 

Andzeju a jak sie ma sorawa z modelami 2011 Grudzień czy jest szansa, że mam uszcelkę nowego typu?

To jest pierwsza rejestracja ale jak pamiętam to rok produkcji jakieś 6 miesiecy wcześniej.

W dniu 9.03.2023 o 12:00, Andrzej-2010 napisał:

 

  - nieszczelna turbina chłodzona wodą

 

To w tych autach turbina też jest chłodzona wodą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Baszar napisał:

Andzeju a jak sie ma sorawa z modelami 2011 Grudzień czy jest szansa, że mam uszcelkę nowego typu?

Z dokumentacji reno wynika, że u.p.g nowego typu były montowane od drugiej połowy 2011 roku,

Godzinę temu, Baszar napisał:

To w tych autach turbina też jest chłodzona wodą?

Powinieneś słyszeć silniczek elektryczny wymuszający obieg wody/płynu;

  - załączający się z chwilą zgaszenia silnika przy nagrzanym silniku,

Podstawowe zasady eksploatacji silnika z turbiną;

  - pilnować poziomu płynów,

 -  nie doprowadzać do przegrzania silnika,

 -  nie pałować silnika na zimnym,

 -  chłodzić po jeździe turbinę,

 -  używać markowych olejów i filtrów

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Wszystkiego tego przestrzegam ,no ale jestem trzecim właścicielem.

Nic nie słyszę po wyłączeniu silnika także chyba nie jest turbina chłodzona wodą.

 

Spojrze pozniej w dokumenty kiedy był produkowany mój samochód ale czy produkcja auta może się zbiegać z produkcją silnika?

 

Jak w końcu znajdę tą usterkę to napewno dam znać tutaj o tym.

Poczekam aż się ciepło zrobi to będę zaglądał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Baszar napisał:

Nic nie słyszę po wyłączeniu silnika także chyba nie jest turbina chłodzona wodą.

 

Po zgaszeniu silnika, uruchamiana jest ;

  - elektryczna pompka do chłodzenia turbinki, sterowana przez komputer za pomocą przekaźnika,

  - należy to sprawdzić

1203070263_Pompkaelektrycznaturbiny14TCe.thumb.png.c0236778b39475d7f42995a3d6c81e17.png

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. sprawdzę dzięki ,sory ze tak późno się oddzywam.

Co do produkcji samochodu to data homologacji przypada na 19.07.2011 a pierwsza rejestracja grudzień 2011.

Z tego co wiem to dopiero po uzyskaniu homologacji można zacząć składać samochód albo się nie znam?

 

Mam wielką nadzieję, że to będzie gdzieś jakiś mały wyciek ,bo jeżeli ubywa płynu gdzieś około 100 ml na 100 km a stan oleju się nie zmienia i auto pali normalnie do tego wczoraj poraz kolejny robiłem test na  CO2 w układzie chłodzenia i wyszedł negatywnie to może to jednak nie problemy z uszczelką czy głowicą.

 

Jeżeli będę wiedział coś więcej to dam znać tutaj.

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Baszar napisał:

wczoraj po raz kolejny robiłem test na  CO2 w układzie chłodzenia i wyszedł negatywnie,

 - to może to jednak nie problemy z uszczelką czy głowicą.

Testy na CO2 - są niemiarodajne przy początkowej fazie ubywania płynu;

   -pisałem już o tym,

Miarodajne pomiary ;

  -  wypadania zapłonów,

  -  spalania stukowego,

  -  przegrzania silnika,

Konieczna aktualizacja sterownika silnika

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się aktualizuje ten sterowni i co z tego wyniknie?

Mam jechać do mechanika i co powiedzieć?

Tych powyższych oznak  co napisałeś nie zauważyłem.

Jakby zapłon wypadał to by przecież Check  enigine się wyświetlił?

Dziwna sprawa z tym wszystkim, mechanicy u których byłem doradzają, żeby dalej jeździć aż będzie coś w końcu widać.

Nawet mechanik z Renault tak mi doradził.

Tylko , że ja potrzebuje czasem samochodu żeby dalej gdzieś pojechać i przez to się boję.

Co myślisz o wlaniu jakiegoś środka do układu a później latarką z promieniami UV sprawdzić czy widać jakieś wycieki

 

Edytowane przez Baszar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Baszar napisał:

Jak się aktualizuje ten sterowni i co z tego wyniknie?

Wycieczka konieczna do aso;

  - poprawia jakość pracy silnika,

  - co skutkuje mniejszą skłonnością do ;

        - wypadania zapłonu,

        - spalania stukowego,

       - zużycie paliwa spada o ok; 1,5 l,

Jeżeli clip nie wykazuje tych błędów ;

   - tzn; że ubytek płynu nie jest po stronie upg,

   - bardzo często chłodnica płynu jest sprawcą minimalnego ubytku

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okay dzięki, będę próbował zastosować tą radę ze sterownikiem.

A czy jest jakaś możliwość sprawdzić temperaturę cieczy chłodzącej z pozycji menu dokładnie ile ma stopni ?

Ten elektryczny wskaźnik nie jest za dokładny.

 

EDIT:

Odświeżam temat, dalej jeżdżę tym samochodem i ubywa płynu ,test na CO2 wychodzi negatywny ,nie kopci.

Zaczęło się chyba pojawiać tak zwane „spalanie stukowe” przy odpaleniu- nie równa praca silnika.

Wczoraj robiłem przegląd i podczas kontroli gazów wyskoczył błąd(który już był od dłuższego czasu) systemu odprowadzania gazów. Skasowali go i dopiero przeszedł samochód przegląd.

W opisie przyczyną jest nie sprawna świeca na drugim cilindrze ,jednak ja to łącze z ubywajacym płynem ,bo żadnego wycieku nie ma.

Niestety czeka mnie chyba najgorsze czyli poważna awaria silnika.

Jeżeli okaże się,że jest pęknięty cylinder to czy da się go wymienić ,bo słyszałem że nie ,że jest zintegrowany z blokiem silnika?

Później wkleje ten błąd systemu odprowadzania gazów, bo teraz nie mam możliwości.

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Proces spalania w silniku jest na tyle prosty, że stosunkowo łatwo diagnozuje się przyczyny. W tym przypadku wystarczy wykręcić świece zapłonowe i dobrze im się przyjrzeć. Nie ma możliwości, że na cylindrze na którym "spalana" jest woda, świeca będzie wyglądała tak samo jak pozostałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!