Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

 

 

Co sądzisz o kosztach naprawy tego silnika i czy to jest opłacalne pod kątem tego że się ponownie nie popsuje w ten sam sposób?

Dlatego długo się wstrzymywałem z naprawą tego samochodu bo koszty duże a jak widzisz na uszczelce by się nie skończyło bo uszczelka cała tylko powstały odkształcenia głowicy i słupka

 

Wkleiłem wyżej  wycenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo tylu podpowiedzi dalej nie rozumiesz problemu;

  - auto z 2011 a więc możliwa felerna upg, 

  - miałeś spalanie stukowe i ubytki płynu chłodzącego,

  -   " mechanik wykręcił świece na drugim cilindrze i podobnież były ślady osadu po cieczy chłodzącej

          jak i zauważył płyn chłodniczy na tłoku -  14 Sierpnia 2023 ",

  Sugerowałem pomiar z użyciem clipa ; 

      - zjawisk wypadania zapłonu,

      - spalania stukowego,

      - przegrzania silnika,

  które to zjawiska determinują tylko wymianę upg, bez pozostałego bigosu,

Twoje wpisy;

  " Blok silnika, cylindry, głowica bez pęknięć, uszczelka głowicy również nie uległa uszkodzeniu.

 

       a/ Płyn dostawał się do cylindra poprzez szczeliny między głowicą ,uszczelką a blokiem silnika ,

            ponieważ się powierzchnie odkształciły.

       b/ Stwierdzone jest, że musiało dojść kiedyś do przegrzania silnika ""

Silniki te z markową uszczelką pod głowicą;

  - z lat 2012 r,

  - lub z wymienioną markową upg,

    nie cierpią na tą chorobę,

Odnośnie kosztów;

  - to nie mam rozeznania,

  - namawiam wcześniej do ; 

     Konieczna dobra lupa i b; dokładna lustracja miejsc czoła bloku, w których uszczelka uległa perforacji ;

       - w tych miejscach właśnie przeciekał płyn chłodzący,

       - który po czasie powoduje pękniecie tulei cylindra

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Baszar napisał(a):

Co sądzisz o kosztach naprawy tego silnika i czy to jest opłacalne pod kątem tego że się ponownie nie popsuje w ten sam sposób?

Wtrącę się z małą podpowiedzią. Był spec ogłaszający się na alle który w miejsce 1,4 tce wkładał silnik 1,6 16 V w cenie około 8,5 kpln. To było w ubiegłym roku. Może warto rozważyć też taką opcję. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, wydaje mi się , że teraz cię zrozumiałem ,że mimo tego że uszczelka nie została przepalona mogła przepuszczać płyn na cylinder lub miała jakieś mikro pęknięcia.

Niestety trzeba to powiedzieć ,że do diagnozowania tej usterki trafiłem na mechaników którzy raczej wróżą z fusów niż przeprowadzają konkretne badania jakie przykładowo ty zaleciłeś.

Ja teraz przebywam w innym kraju niż Polska a samochód został w polsce w celu wykonania naprawy.

Zostawiłem samochód w warsztacie specjalizującym się głównie w remontach silników i rozmawiałem z szefem który mi właśnie tam pokazywał taki sam słupek jak mój z pękniętym cylindrem.

Było obstawiane że u mnie raczej będzie to samo.

Przed rozebraniem silnika mechanicy tam przeprowadzili weryfikację czy należy zrzucać głowice ,która potwierdziła konieczność jej zdjęcia w celu odkrycia problemu.

Tylko okazało się że nic nie jest pęknięte a odkształcone i z tego co rozumiem być może przez felerną uszczelkę tak jak  sugerowałeś, bądź po prostu motor kiedyś był przegrzany co doprowadziło do kolejnych następstw.

Obecnie tęż nie jestem na miejscu przy tej naprawie a załatwiam wszystko zdalnie. Stało się tak, że musiałem pojechać tym autem do polski i już nim nie mogłem wrócić z powodu przerywania zapłonu.

Tu gdzie jestem nie byłbym go wstanie naprawić ,koszty wysokie lepiej kredyt i nowe auto.

Teraz mogę tylko ufać ,że jak już się tak stało to panowie wiedzą co robić i go naprawią, chociaż ceny spodziewałem się mniejszej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2024 o 13:40, aniewa napisał(a):

Wtrącę się z małą podpowiedzią. Był spec ogłaszający się na alle który w miejsce 1,4 tce wkładał silnik 1,6 16 V w cenie około 8,5 kpln. To było w ubiegłym roku. Może warto rozważyć też taką opcję. 

 Już za późno abym kombinował ale dzięki.

Co myślisz o wlaniu oleju po tej naprawie 5w 30 jaki w wycenie zaproponowali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

I na dotarciu tych pierścieni taki będzie dobry? Nie lepiej 5w 30?

18 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

 

Andrzej jesteś pewny że na dotarciu tych pierścieni 5w 40 będzie lepszy od 5w 30?

Ma to jakiś wpływ w ogóle jeżeli chodzi o to pomijając ten filtr cząstek stałych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Baszar napisał(a):

Andrzej jesteś pewny że na dotarciu tych pierścieni 5w 40 będzie lepszy od 5w 30?

Silnik ma ;

 - 156 kkm przebiegu,

 - cylindry poddane honowaniu,

 - olej np; 5W40 ma ; wyższą lepkość, wyższy wskaźnik lepkości;

      - a więc będzie zapewniał lepsze warunki smarne,

- olej 5W30 - to raczej dla nowego silnika,

Uczulam na mikro-pęknięcia tulei!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

olej 5W30 - to raczej dla nowego silnika,

Uczulam na mikro-pęknięcia tulei!!!!

Co za znowu mikro-pękniecia tulei?

Od tego oleju 5w 30?

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Silnik ma ;

 - 156 kkm przebiegu,

 - cylindry poddane honowaniu,

 - olej np; 5W40 ma ; wyższą lepkość, wyższy wskaźnik lepkości;

      - a więc będzie zapewniał lepsze warunki smarne,

Rozumiem Cię, tylko nie wiem czemu w tym warsztacie zalecili  wlać 5w 30?

Przecież oni tam głównie zajmują się grubymi naprawami to powinny wiedzieć co będzie dobre.

Olej ma być z Mobila 5w 30 także też nie wiem czy jest taki rekomendowany do Renault, bo jak na razie znalazłem tylko o lepkości 5w 40.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, już pisałem podobna odpowiedź w stylu "musisz kochać swój samochód bo miłość odbiera rozsądek". Ale jeżeli dobrze zrozumiałem, auto już w obróbce. 

Nawet nie wiem ile M III z 2011 jest warta ale coś pod te 15 tys chyba? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2024 o 19:17, Sarna1 napisał(a):

Sprzedaj jak stoi, bez naprawiania. Te 15 tys które wydasz na remont dołóż do nowej fury i juz. Kup po prostu coś innego. 

Już jest naprawiany , auto stoi w polsce na polskich blachach i za duży problem żeby go sprzedać a z uszkodzonym silnikiem to już w ogóle. Ceny samochodów poszły w górę to za 6 tyś euro kupię też nie wiadomo co a gdzieś z tych samych lat jeżeli chodzi o niemcy.

 

W dniu 28.02.2024 o 05:10, Pepone napisał(a):

Nawet nie wiem ile M III z 2011 jest warta ale coś pod te 15 tys chyba?

W polsce około 23 tyś zł

W niemczech 4-6 tyś euro jeżeli sprzedam prywatnie.

Jak dobrze naprawią to jeszcze parę lat powinien pojeździć a tym czasem przygotuje się do kupna nowego samochodu.

Teraz rozchodzi się o ten olej, czy zdać się na zaufanie do warsztatu czy jednak wybrać 5w 40 bo też się na taki zgodzili z tym że powiedzieli , że lepszy według nich jest ten 5w 30 Mobil i na takim powinienem zostać.

Edytowane przez Baszar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem olej  Mobil Super™ 3000 Formula RN 5W-30 ze specyfikacją RN17 która zastępuje wcześniejsze oznaczenia RN0700/RN0710.

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

"RN17 ist rückwärtskompatibel mit den Spezifikationen RN0700 und RN0710. Dadurch ist Mobil Super 3000 Formula RN 5W-30 die erste Wahl für die weitaus meisten Renault-Motoren„

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

 Lepkości 5w30 zalecane do norm RN0700/RN710 znajdzie się też w Castrolu.

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

Czyli tragedii nie ma gdy wleją  ten 5w 30.

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

Swoją drogą wychodzi na to, że wszystko ustalają ekologiczne przepisy a nie parametry silnika :)

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

Wczoraj lałes 5w 40 jutro w serwisie dowiadujesz się ,że od dzisiaj do twojego silnika pasuje 5w 30 spełniający normę Euro 6 :)

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2024 o 11:36, Andrzej-2010 napisał(a):

- olej np; 5W40 ma ;

      - wyższą lepkość, wyższy wskaźnik lepkości,

      - a więc będzie zapewniał lepsze warunki smarne,

Silnik ma ;

  - turbo-sprężarkę smarowaną olejem,

  - kzfr, oraz elektrozawór kzfr ; sterowane olejem,

 Zalecam olej markowy ;

       - minimum 5W40,

       - lub pełny syntetyk 0W40,

  Oleje typu; mobil, elf, castrol ;

       - to oleje skażone podróbkami, ze wzgl; na powszechność stosowania i niskie koszty

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki przekaże im do informacji.

Do tej pory stosowałem olej Liqu Moly 5w 40 mimo , że nie syntetyk cieszy się dobrą renomą. W Niemczech  jest tańszy niż w Polsce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!