Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Jestem nowy na forum, jeżeli chodzi o samochody to jestem zielony. Aczkolwiek na niczym nie oszczędzam, auto zawsze jeździ do dobrego mechanika, też tak było w tym przypadku gdy go kupiłem. Wymienione oleje, świece, sprawdzone wszystko na komputerze kompresję itp plus wymieniony przegub, całość wyszła 2 tysiące. 

Kupiłem Megane 3 kombi wersja Bose, silnik 1.2 97 KW przebieg 130 tysięcy 

Zrobiłem 3 k kilometrów i poziom oleju z 6 kropek spadł na 3.

Na bagnecie oleju minimalnie poniżej pierwszego rowka. 

To normalne w tych silnikach? Chyba będę musiał dolać olej. 

Dodam że poprzedni właściciel wymieniał rozrząd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik to niestety trochę mina. Wadliwe motory wymieniało Reno na gwarancji. Właśnie z powodu zużycia oleju.

https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się obawiałem że będzie brał olej, ale jest ok. Jeżdżę dynamicznie nie oszczędzam silnika. Dolej oleju, dokładnie zmierz poziom. Te kropki trochę oszukują. Bez paniki. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

W tych silnikach jest wada konstrukcyjna, polegająca na zbyt dużym przesunięciu osi sworznia tłokowego w stosunku do osi tłoka. Oś sworznia zawsze jest przesunięta w stosunku do osi tłoka, w celu zapobieżenia ukosowania się tłoka podczas suwu pracy, kiedy siła rozprężającej się mieszanki działa na tłok pionowo a korbowód jest już pod pewnym kontem. Tutaj to przesunięcie jest za duże i powoduje odwrotny skutek. Tłoki mają tendencję do ukosowania się i nadmiernie zużywają gładzie cylindrów. Powyżej 100 tys. km. do wymiany mogą być już bloki silników. Renault ma "wodę w ustach". Próbowali to niwelować reprogiem mapy silnika, który miał powodować łagodniejsze spalanie, ale to pudrowanie syfa. Prawda jest taka, że jak 1,2 tce z pierwszego okresu produkcji (czarna miska olejowa) zaczyna ostro brać olej, to jest pozamiatane.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli da się to zdiagnozować endoskopem poprzez otwór świecy - czy są rysy wzdłuż pracy tłoka na gładzi cylindrów.  Dopóki są jeszcze grafitowe wkładki na tłokach nie wytarte to nie powinno być rys. Później zaczynać musi się degradacja.

Pytanie jest takie: czy powstały już zamienne tłoki zmodyfikowane tłoki rozwiązujące ten problem? Czy stosowanie dodatków do oleju zmniejszających tarcie spowolni proces niszczenia gładzi? Czy regularne płukanie silnika zmniejszy zbieranie nagaru ze spalonego oleju na pierścieniach?

Widziałem film na yt z demontażu 1.2 puretech i 1.0 ecoboost: oba miały zapieczone pierścienie,  ale wg. mnie,  większe zużycie w tym przypadku miał silnik PSA.

Znajomy ma 1.2 w MIII: zużycie oleju po przebiegu 60 tyś. wzrosło- silnik z 2014. Poradziłem płukankę i jak narazie mówi że zużycie oleju znacznie spadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) proponuje czytanie takich gazet, albo z włączonym myśleniem, albo jako taka bajka na lepszy sen. Ja np. też czytam je kilka razy w roku jak wyjeżdżam na urlop i opalam się na plaży. Trochę kiedyś osobiście liznąłem tego tematu dziennikarskiego w branży motoryzacyjnej i działa to równie paskudnie co reszta medialnego świata. Dla laików jak szukają udanej konstrukcji samochodu, to proponuję popatrzeć czym jeżdżą taksówkarze. Nie jest to środowisko z mojej bajki, ale oczywiście na taniej eksploatacji samochodów znać się muszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głazie cylindrów są uszkadzane przez dużą ilość nagaru gromadzącego się na tłokach i pierścieniach tłokowych, a to spowodowane jest efektem LSPI + przepracowany olej i niska jakość paliwa.

Jest wiele publikacji w necie o LSPI warto się zapoznać.

Można zapobiegać, stosując odpowiednie oleje i płukanie tłoków z nagaru preparatem Anticarbon.

Serwisujemy kilkadziesiąt aut z silnikiem 1.2TCe H5F, przy wymianie świec zaglądamy kamerką endoskopową do komory spalania, niektóre auta klientów mają przebiegi po ~250tys.

Dla użytkowników 1.2TCe:  jeśli silnik zaczyna poszarpywać, niestabilnie pracować, generowane są wypadania zapłonu oraz duże ilości spalań stukowych na poszczególnych cylindrach to pora na czyszczenie nagaru.

Niekontrolowane samozapłony (LSPI) mogą doprowadzać do pękania pierścieni tłokowych, utratę kompresji, ubytki oleju oraz szybkiej degradacji napędu rozrządu (łańcucha)    

Na fotkach tłok przed płukaniem i po płukaniu.

 

 

przed3.jpgpo2.jpg

 

Edytowane przez witman
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że nagar na tłokach w silnikach z bezpośrednim wtryskiem jest bardzo specyficzny, charakteryzuje się dużą twardością i ziarnistością odkładanego osadu.  

20210111_094628.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!