Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - jakie macie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem Meganki 4 1.2 100km.

Kupiłem w sierpniu 2017 roczną z salonu z przebiegiem 17 tyś, ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyjątkiem spalania.

Śmigam tylko w mieście ( trasa raz jeden raz ok 500km) i spalanie pokazuje mi 9,1 -9.5 . Jakis dramat w samochodzie z taka pojemnością z turbiną w silniku w założeniu oszczędnym.

Oczywiście silnik nie katowany, zmiana biegu przy 2- 2,5 tys obr nie obciążony bagażami, pasażerami ( latam głównie sam lub z żoną) dzienny przelot to ok 20-30 km.

Wszędzie czytam ze w mieście spala 7-8 l max a u mnie 9,5.

Ktoś ma podobne spostrzeżenia może warto na diagnostykę sie wybrać jeśli to anomalia ktoś coś ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś te tematy? Lepiej dołączyć do nich zamiast zakładać nowy.

https://megane.com.pl/topic/75253-wysokie-spalanie-12-130km/?tab=comments#comment-505782

https://megane.com.pl/topic/72605-megane-iv-jakie-macie-spalanie/?tab=comments#comment-488902

Na chłopski rozum to spalanie jakie podajesz może być normalne. Mały silnik, duża buda - trzeba nakarmić kucyki żeby uciągnęły tą karocę.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 2.12.2017 o 11:21, Danchel napisał:

Jakis dramat w samochodzie z taka pojemnością z turbiną w silniku w założeniu oszczędnym.

Auto nie jest na pojemność i powietrze (turbinę) tylko na paliwo.

Jak turbo dmucha to żeby mieszanka była stechiometryczna to musi podlać paliwo. Jak nie dmucha to pali tyle co wolnossak.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, deku napisał:

Auto nie jest na pojemność i powietrze (turbinę) tylko na paliwo.

Jak turbo dmucha to żeby mieszanka była stechiometryczna to musi podlać paliwo. Jak nie dmucha to pali tyle co wolnossak.

 

Zgadzam się. Kombinacja małej pojemności plus turbo oznacza, że samochód MOŻE palić mało ale nie jest gwarancją, że BĘDZIE palił mało. I to się mniej więcej pokrywa z naszymi wynikami tutaj.

Ja miałem kiedyś samochód z silnikiem 1.6 8v ważący ok. 950kg, który palił po mieście (nie pipidówie) nie mniej niż 11l a w trasie nie mniej niż 6,5l przy jeździe jak emeryt. Obecna Meganka 5d z 1.2TCE waży ok. 1300kg i spala przy rozsądnym traktowaniu ok. 10l w mieście. Jazdy jak emeryt w trasie nie testowałem. Przypuszczam, że może spalić ok. 5,5l. Także co do zasady nowoczesne silniki palą coraz mniej. A to, że nie widzimy tego w portfelach jest zasługą zupełnie czego innego.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w przypadku "benzyny" cudów nie ma. W MIV 1.6 SCe, przy jeździe typowo miejskiej mam średnio 8,5l, w trasie udaje mi się zejść poniżej 6l jeżeli jest to trasa drogami lokalnymi z prędkościami 95-100km/h, 20% miasto, reszta trasa - zdjęcie nr 1 (tak wiem :-) odczyt z komputera). Nie była to jazda dziadkowa, po drodze wyprzedzałem normalnie wszystko co jedzie wolniej, ale też bez szaleństw. Drugi przypadek, to dłuższa trasa, jazda dynamiczna  - 10% miasto, 40% drogi ekspresowe (tempomat ustawiony na 128km/h), pozostała część drogi lokalne z prędkościami 100-105km/h (oczywiście na tym odcinku dość sporo wiosek i miasteczek z mniejszą prędkością). 

 

Niestety jak ktoś się nastawia na małe spalanie to wybór jest tylko jeden - diesel. 

1.JPG

2.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@radosny

Jeśli tankowałeś do tej porty dwa razy czyli 94l i przejchałeś 16 500 km to wychodzi 0,58l na 100 km. Idź się zgłoś do Księgi Rekordów Guinnessa i weź udział w EcoShellMaraton.  

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych co narzekają na spalanie w tych ECO-logicznych silnikach polecam silniki ECO-nomiczne, czyli dCI, szczególnie te 1.5.

Na nich w trasie można zejść poniżej 4 litrów ON/100 km, a w mieście poniżej 5 litrów ON/100 km

Dla mnie ekologia zawsze wiąże się z dużymi kosztami , patrz:

- auta hybrydowe

- żywność ekologiczna 

- ogrzewanie ekologiczne

itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!