Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - jakie macie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, kacper69 napisał:

Na nich w trasie można zejść poniżej 4 litrów ON/100 km, a w mieście poniżej 5 litrów ON/100 km

:-) No dobrze, a teraz tak: mam dwa 1.5 dCi i jasne, na trasie - jadąc z dozwoloną prędkością - spalanie oscyluje wokół 4,9-5,1 l/100 km (teren niepłaski, południowa Polska, Europa, np. trasa Kraków-Oświęcim, Kraków-Płn. Chorwacja). W mieście - konkretnie w Krakowie - nie ma szans na takie spalanie jak wyżej! W Megane II (106 KM) miałem ja, teraz jeździ żona i ma tak samo, tj. >7,5 l/100 km (średnia prędkość ca. 20-25 km/h), a w Megane III (110 KM Energy) jest faktycznie lepiej, ale lepiej o jeden litr, czyli 6-6,5 l/100 km. Nie chcę tutaj dyskryminować innych miast, ale jazda po większym mieście tak właśnie wygląda; a jeszcze odnośnie jazdy na trasie: ww. trasa do Chorwacji to 90% jazda autostradami, z prędkościami max 120 km/h, więc pewnie gdybym jechał 80 km/h, to bym poniżej 4 litrów zszedł (wyjazd wakacyjny = samochód załadowany).

 

Chciałbym przez to co napisałem zaznaczyć, że wierzę że ktoś ma 3,5 litra na 100 km, jeśli przejeżdża samochodem po płaskiej (bez wzniesień, skrzyżowań, świateł) trasie, np. z przedmieścia większego miasta do mniejszej miejscowości (np. rano do pracy) i w ten sposób robi ca. 20 km. Niemniej jest to głaskanie gazu i nieprzekraczanie pewnych prędkości. Ciekawe co na to turbo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to tak: dieslem trzeba umieć jeździć  ;)

Ale ci co kupili "oszczędną" benzynkę i tak zazdroszczą Tobie takich osiągów.

PS:

masz chyba jakiś problem z tym autem ( silnikiem) , u mnie nawet córka co się dopiero uczy jeździć ma lepsze wyniki w spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, nssk napisał:

@radosny

Jeśli tankowałeś do tej porty dwa razy czyli 94l i przejchałeś 16 500 km to wychodzi 0,58l na 100 km. Idź się zgłoś do Księgi Rekordów Guinnessa i weź udział w EcoShellMaraton.  

Przebieg auta 16500 = dotarte.

Tankowałem 2x, tj przejechane ok 1200km.

 

Spalanie na poziomie 6l byłoby zadowalające. Może uda się osiągnąć z trybem EKO, na razie poznaję meganke z normalnymi parametrami i co mnie drażni to... turbodziura :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kacper69 napisał:

Ogólnie to tak: dieslem trzeba umieć jeździć  ;)

Ale ci co kupili "oszczędną" benzynkę i tak zazdroszczą Tobie takich osiągów.

PS:

masz chyba jakiś problem z tym autem ( silnikiem) , u mnie nawet córka co się dopiero uczy jeździć ma lepsze wyniki w spalaniu.

Chyba muszę się udać na jakiś kurs jazdy dieslem bo takie wartości jak pisałeś poniżej 4 l w trasie i 5 l w mieście to ja bym musiał 50 kilometrów jechać i drugie 50 pchać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kacper69, ja podałem suche fakty, a silników przerobiłem w zasadzie trzy, bo dwa swoje 1.5 i jeździłem też 1.5 teścia (106 KM, 2010), łącznie sporo ponad 100 kkm - jeżdżę "normalnie", tzn. nie ślamazarnie, nie super-dynamicznie. Nie oczekuję cudów spalania, jeśli mam - powtórzę się - średnią prędkość na poziomie 25 km/h (miasto) albo 100 km/h (trasa z Krakowa do Chorwacji) i załadowane auto.

 

Zgadzam się w 100% z @Gery89'm :-) I jeszcze raz tu powtórzę: miasto miastu nie równe! (podobnie jak trasa, ale o tym również napisałem wyżej...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, radosny napisał:

A czy ktoś się pochwali jakie ma różnice w spalaniu tankując 95 vs 98? Oraz czy ktoś ma wiedzę na temat ile powinien palić MNIEJ w trybie ECo vs Normal, a jak to wygląda w rzeczywistości?

 

Tankowałem kilka razy 98 na BP, Shell i Orlen. Przejechałem w sumie na 98 może 3-4 tys w różnych warunkach. Szacuję ze około 70% to jazda miejska i podmiejska, a 30% to jazda autostradą (szybka). Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika, osiągach czy zużyciu paliwa. Jedynie rachunek za paliwo nieco wyższy. Wydaje mi się że żeby mieć realny obraz z takich testów to potrzeba przejechać dwoma autami (zatankowanymi 95 i 98) w takich samych warunkach i tak przynajmniej z 500 km i wtedy porównywać.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Barabasz to w 1.6 sce masz spalanie niewiele niższe niż u mnie w GT-ku:O. Bo u mnie według kompa 7.6-8, przy dystrybutorze zwykle około 8 wychodzi. Jedynie przy jeździe autostradą w granicach 180-220 skoczyło mi do niecałych 10.

Co do różnicy między 95-98 nie próbowałem, jedynie czasami tankowałem v-power (zwykły , nie racing) i też jakichś różnic nie było ale sprzedawca z salony jedynie mówił, że te paliwo to tylko od czasu do czasu, żeby silnik lepiej przeczyściło. Ale fakt faktem, że porównanie trzeba by było robić w dokładnie tych samych warunkach drogowych na tej samej trasie. Z resztą v-power tankowałem latem jak jeszcze je można było zatankować po 4.6, teraz to już się robi droga zabawa w stosunku do zysków.

 

@Gery89

Trochę racji w tym jest że dieselem trzeba się trochę nauczyć jeździć. Pamiętam jak zacząłem jeździć swoim pugiem 206 z silnikiem 1.4 HDi, ciężko mi było zejść poniżej 5 litrów, a zimą to i 6.5 to się zdarzało. Ale jak samochód już wyczułem, to i nawet zimą w mieście poniżej 5 to nie był wyczyn.

Edytowane przez Wicked1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam 1.2Tce 130hp PB tryb (eco) spalanie 8.5-9 dużo bardzo dużo jeżdżę bardzo ostrożnie przebieg ok 1500. Dla porównania zalałem za 100zł 98 cena ok 4.9litr to przejechałem 200km malutko przy serio eco driving

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.01.2018 o 18:04, darekgt napisał:

Jestem ciekawy ile pali 1,6 Tce 165 KM EDC w Megane IV HB (szkoda  nie manual) ktos ma takie cacko?

Ja mam, narazie srednie spalanie trudno zraportowac bo mi komputer resetuje co 24h a przebieg tylko 500km. 

Obecnie odcinki dojazdowe praca dom 4 km nawet sie silnik nie dogrzeje, wychodzi 10l ekolistek na 70 tryb eco. Jak przejade gdzies dalej to wychodzi w cyklu mieszanym kolo 7-8l. Start stop do momentu dotarcia czyli gdzies 5000km wylaczam.

W kwietniu zrobie trase Krakow Ustka to zraportuje spalanie z trasy, docieram silnik zgodnie z ksiazka.

Fakt ze z EDC trzeba znac auto zeby wiedziec przy jakich predkosciach wrzuca wyzsze biegi.

 

Kolega ma Astre K 200km reczna skrzynia - trasa Katowice Otwock 2 razy.

1 raz 95 nas dwoch, predkosci konkretne daleko poza limitami na autostradzie i musial dotankowac w Warszawie.

2 raz 4 osoby w aucie przejazd takim samym stylem i w Warszawie 1/4 baku Pb98.

Moim zdaniem przy jednostkach TCE ktore maja wyzsza kompresje niz wolnossace ochrona przed spalaniem stukowym robi swoje i nie oplaca sie jedzic na 95.

Sprawdze to u siebie, moje przejazdy na autostradzie sa bardzo powtarzalne 50km w jedna strone zawsze tempomat na 140, zawsze o godzinach bez ruchu i zobacze.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 i 5.8 - literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 tce130 dzisiaj z bielska do katowic jadąc mega eco wyszło mi 5,8 litra, niżej bym zjechał ale jechałem 100km/h a nie 90, generalnie u mnie jakieś 0,5 litra podnoszą koła bo mam 18 cali. Spalanie podane katalogowo jest możliwe do osiągnięcia ale na kołach 16 cali i jadąc na płaskim terenie nie więcej jak 90km/h - bez żadnych gwałtownych ruchów. Normalna jazda po katowiacach to ok 8-9 litrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!