Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - jakie macie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Rób jak chcesz. Zarówno z olejem jak i stylem jazdy. 

Mam w rodzinie mechanika. Dobrego mechanika, robi głównie PSA. Poza pracą- pasjonat motoryzacji, rajdowiec,  tuner, Często bywam przy generalkach silników,  uwielbiam postać się przy ich rozbieranie.  Swoje widziałem i widzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Pitrek napisał:

 No i żaden nie był tunowany ani traktowany rajdowo. 

Co to znaczy ? 

Co do stylu jazdy - każdy jeździ jak uważa.  Jeden na obrotach inny muli. Jeden strzela że sprzęgła , drugi jeździ z poślizgiem. Jeden studzi suszarkę , inny ma to w D. 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc w zakresie obrotów 1400-1900 z bardzo delikatnym traktowaniem pedału gazu można zejść ze spalaniem naprawdę bardzo nisko, zwłaszcza w trasach, w których przez długi czas utrzymujemy stałą prędkość. Żaden wyczyn, kwestia tego na ile ktoś jest w stanie psychicznie wytrzymać taką jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, szafir51 napisał:

Jadąc w zakresie obrotów 1400-1900 z bardzo delikatnym traktowaniem pedału gazu można zejść ze spalaniem naprawdę bardzo nisko, zwłaszcza w trasach, w których przez długi czas utrzymujemy stałą prędkość.

Nie wchodziłbym w taki zakres obrotów na 3 biegu (poniżej 1800 obr), a co dopiero na wyższych biegach w tym 6 biegu. Osobiście nie schodzę poniżej 2000 obrotów od 4 biegu w górę, jest to niekorzystne dla sprzęgła 2 masowego, układu korbowo-tłokowego pomimo że max Nm jest dostępny poniżej 2000 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mayn napisał:

Nie wchodziłbym w taki zakres obrotów na 3 biegu (poniżej 1800 obr), a co dopiero na wyższych biegach w tym 6 biegu. Osobiście nie schodzę poniżej 2000 obrotów od 4 biegu w górę, jest to niekorzystne dla sprzęgła 2 masowego, układu korbowo-tłokowego pomimo że max Nm jest dostępny poniżej 2000 obr.

Co innego jak przy takich obrotach się toczysz a co innego jak depczesz auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie u mnie (a każde auto już seryjnie może mieć zupełnie inny przebieg momentu) najlepiej tak wrzucać wyższy bieg przy przyspieszaniu, żeby na wyższym biegu znaleźć się powyżej 2 tysięcy, wtedy nie ma takiej zamuły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.08.2019 o 20:22, Komarek napisał:

Da się.  1.2 Puretech też potrafi. Trzeba jeździc na wysokim biegu i  na obrotach tak niskich, by turbina nie dmuchała.  Oszczędności z paliwa oddasz w warsztacie. Zabierz rozrząd i wał. Ale da się. 

Tyle, że to wynik z trasy. W pierwszym poście opisałem styl jazdy. Od wybitnie szybkiego do typowego z dróg na 90 km/h. Przejechałem 3600 km. Najwyższe zanotowane spalanie miałem 10,5 l/100 km, a najniższe 6.0 l. Gdzie tu zażynanie silnika niskimi obrotami? Większość trasy przejechana autostradami z prędkością 130 km/h. 

Dnia 22.08.2019 o 23:47, mayn napisał:

Nie wchodziłbym w taki zakres obrotów na 3 biegu (poniżej 1800 obr), a co dopiero na wyższych biegach w tym 6 biegu. Osobiście nie schodzę poniżej 2000 obrotów od 4 biegu w górę, jest to niekorzystne dla sprzęgła 2 masowego, układu korbowo-tłokowego pomimo że max Nm jest dostępny poniżej 2000 obr.

Jakieś uzasadnienie? Dopóki silnik nie wpada w wibracje można jechać. Max moment w 1.3 jest od 1600 RPM więc nie ma możliwości aby układ korbowy przy takich obrotach wpadał w wibracje i klepał zaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.08.2019 o 18:07, Komarek napisał:

Jazda na wysokim biegu i niskich obrotach - poza autostradą czy też expresówką- jest niebezpieczna . Szczegolnie zimą lub na mokrym. 

 

Ciekawa teoria. :) Szczególnie zimą i na mokrym. Już najstarsi górale wiedzą, że zimą i na mokrym nie kręci się silnika do wysokich obrotów bo prawdopodobieństwo uślizgu kół napędowych, a w przypadku przednionapędowego auta również kierujących jest wyższe. Nie od parady szczególnie w zimie, na oblodzonej czy zaśnieżonej nawierzchni właśnie należy utrzymywać niskie obroty aby nie dopuścić do zerwania przyczepności. Czasami nawet dochodzi do sytuacji gdy nie posiadając ASR rusza się z drugiego biegu.

BTW na zwykłych drogach stosuje się redukcje biegów (czyli wysokie obroty i niskie biegi) aby maksymalnie skrócić czas wyprzedzania. Poza wyprzedzaniem można sobie jeździć właśnie na wysokich biegach z niskimi obrotami aby zmniejszyć spalanie i hałas.

 

Co do techniki jazdy polecam książki Sobiesława Zasady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, TOJO napisał:

Gdynia-Szklarska Poręba-Gdynia 1500 km ,90% autostrady ,średnie spalanie z kompa 9 ,klima non stop ,średnia prędkość 130-140 km/h

 

pozdr

 

Wow :) którędy jechałeś żeby zrobić taką średnia :) 130-140 średnia bardzo ciężka jest do zrobienia tym samochodem :) nawet na pustej autostradzie :)

 

na trasie Gdynia- Szklarska zrobienie średniej 90-100 to już piękny wynik wiążący się z jazda S3 w okolicach 200 ;). Znam tą trasę bdb. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!