Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 5.06.2021 o 13:20, satisati napisał:

Papuga :?:

dzwiek pochodzi z metalowego elementu w obudowie ze styropianu do ktorego wchodza jak dobrze pamietam  metalowe rorki . jak otwierasz maske jest po lewej stronie silnika

znajde chwile to nagram to co slysze i bedzie wiadomo co i jak

 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.6, 5.7, 5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: Intencje miałem dobre, ale sam się koryguje, żeby wątku nie zaśmiecać. Choć wątek poszedł od tego gdzie to stukanie występuję, a gdzie nie. Ja u siebie (automat, 1.2 Tce, 2017) nic takiego nie zaobserwowałem. Powodzenia.

Edytowane przez mayan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też stuka, sprzęgło miałem wymienione z wyprzęgnikiem ze dwa lata temu i tak jeżdżę. Załączanie dwójki  i trójki słychać wyraźnie taki "sprężynowy zgrzyt", może tyle tego momentu na dwumasie wybiera, reszta biegów spoko :D Dodatkowo po rozgrzaniu silnika pedał wydaje dźwięk "pompki", patrząc po podłodze jest tam taka sprężynka, pewnie to ona jak w starym ursusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej przerwie. U mnie nastąpił mały postęp. Jestem po wizycie w ASO w Zamościu. Zgłosiłem w ramach gwarancji stukanie z przodu, "porannego kangura" na zimnym silniku oraz efekt "turbodziury" w czasie dynamicznego ruszania podczas zamiany biegu z 1 na 2 przy wyższych obrotach. Panowie sprawdzali auto z 90 min głównie podczas jazdy. Diagnoza:

-wgranie nowego oprogramowanie silnika. To zrobili "od ręki" ale jakiejś spektakularnej różnicy nie widziałem podczas dynamicznej jazdy.

-półoś prawa do wymiany (stwierdzono znaczny luz), zarezerwowany termin wymiany podczas przeglądu w lipcu.

Tyle ode mnie na chwilę obecną. Jaki będzie wynik wymiany to zobaczymy ale pewne jest, że najwięcej zależy od serwisu ASO do którego się pojedzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pogus napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - aniewa

U mnie po 8 stuki wrocily

3 minuty temu, Jaco30 napisał:

U mnie po 8 stuki wrocily

Czekam na dezycję z ASO Rzeszow co dalej ze stukami

 

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 5.7. Po co sam siebie cytujesz!:!: - aniewa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2021 o 16:16, pogus napisał:

U mnie po wymianie półosi i paru miesiącach ciszy, problem wrócił. (...)

 

Jeśli tak będzie się dziać to trzeba czekać na przeprojektowanie półosi. Ale wydaje mi się, że problem dotyczy jakiejś konkretnej partii lub producenta bo pewnie jest kilku. Jest masę aut  z silnikiem 1.3, mają po kilkadziesiąt tyś przebiegu i stuków brak. Problem dotyczy bardzo małego procentu aut...

W końcu dojdą o co tak naprawdę do końca chodzi, bo sprawa wydaj esie być skomplikowana.

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety obecnie mamy takie czasy że nowe rozwiązania są wprowadzane szybko (albo bardzo szybko), żeby być przed konkurencją.

A że wymusza to tak naprawdę testowanie na kliencie końcowym, to mało kogo interesuje. Dodatkowo procesem projektowym nie kieruje teraz inżynier, tylko księgowy - więc czego się można spodziewać.

Znając życie po 2 latach dojdą co było nie tak z tymi półosiami i albo zleją sprawę, albo zrobią akcję przywoławczą na określona grupę aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zgłosiłem stukanie / tłuczenie przy zmianie biegów 1->2 i 2->3 po rozgrzaniu samochodu. Jest to megane IV 1.3 TCE 140 KM, przebiegu raptem 15 tyś. km.

Serwis przyjął auto - RRG Warszawa - odbył jazdę próbną, skontrolował zawieszenie, samochód odebrałem i dostałem Świadectwo Kontroli z następującym wpisem:

"Słyszalne odgłosy podczas zmiany biegów dochodzą z układu przeniesienia napędu, nie wpływa to na bezpieczeństwo jazdy oraz na użytkowanie samochodu zgodnie z przeznaczeniem."  

Czyli jak wchodzisz do praktycznie nowego auta i po pół godzinie jazdy w korkach w lecie czujesz się jak w jakimś złomie, to nie należy się tym przejmować :)

Kilka dni temu wieczorem (ale jeszcze było dość ciepło) przeleciałem się testowo obwodnicą jakieś 40 km i nie było żadnych objawów, tak samo, jak nie ma objawów na aucie jeszcze nie rozgrzanym lub jak jest chłodniej. Objawy pojawiają się, jak postoi się w korkach jakieś pół godziny w ciepły dzień.

 

Edytowane przez janek072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak mówisz z tym stukaniem. Ja w środę jadę na wymianę półosi po miesiącu oczekiwania. Wcześniej miałem wymieniony dwumas i nic to nie dało. Czyli problem jest przez ASO zauważony i nikt nigdy nie powiedział że to normalne. Zastanawia mnie tylko dlaczego jednym uwzględniają gwarancję i wymieniają części a innym wmawiają że tak ma być?  Może trzebaby się powołać na VIN auta z takimi samymi objawami w którym uznano że coś jest nie tak i podjęto jakieś działania? Przecież to nie jest normalne żeby w nowym aucie tak się coś tłukło. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt. "Słyszalne odgłosy podczas zmiany biegów dochodzą z układu przeniesienia napędu, nie wpływa to na bezpieczeństwo jazdy oraz na użytkowanie samochodu zgodnie z przeznaczeniem."  To samo można powiedzieć w wypadku braku poprawnego działania radia, klimatyzacji, kamery cofania, braku możliwości regulacji elektrycznej lusterek nie działających podnośnikach szyb. Przecież nie stwarza to zagrożenia w ruchu drogowym a i samochód można używać zgodnie z przeznaczeniem. W innych ASO twierdzą, że stuki nie są wadą wyrobu tylko cechą charakterystyczną tego wyrobu. Jeżeli Renault pokaże mi samochód innego producenta który posiada taką samą wadę i producent tego pojazdu również stwierdzi, że jest to cecha charakterystyczna tego pojazdu to być może przestanę się czepiać. Mam jednak dwa pytania. Gdzie jest napisana w dokumentacji technicznej pojazdu informacja, że posiada on takie charakterystyczne cechy??? Szanowni Panowie w ASO a co z komfortem jazdy??? Gdybym chciał słuchać stuki to kupiłbym sobie konia z wozem drabiniastym.

Cechą charakterystyczną wyrobu jest pleśń na serze pleśniowym i dziury w serze szwajcarskim!!!!! PANOWIE W ASO, TROCHĘ KULTURY, NIE MACIE DO CZYNIENIA Z CIEMNUM LUDEM!!!!!!!!!! 

No cóż, moje stuki nadal nie usunięta, na dodatek dzisiaj dołączył jeszcze pisk pedału sprzęgła (przy wciskaniu i zwalnianiu). Niestety dzisiaj zrezygnowałem z wyjazdu do Chorwacji.

DZIĘKUJĘ CI RENAULT!!!

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!