Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz


Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, pbet napisał:

Bo sami nie wiedzą. Dla mnie ta firma to no name lub krzaki jak kto woli.

Wszystkie rdzewieją, to naturalne zjawisko, że się wilgoć osadza na postoju i tarcze pokrywają się rdzawym nalotem ale 2-3 hamowania i po rdzy.

Jakiekolwiek z tych wybierzesz to będzie dobry wybór. Dekielek można użyć przecież stary. A śruby? O jakich śrubach piszesz? Tych do klocków? Jak szukałem klocków to na Allegro były w każdym zestawie.

Źle napisałem, Chodzi mi o nakrętki na tarcze, gdzieś rzuciło mi się że te SNR są lepiej zabezpieczone i mniej korozją, nie chodzi mi o korozję tam gdzie pracują klocki ale tam gdzie przylega felga

Edytowane przez mariuszekf
Gg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mariuszekf napisał:

gdzieś rzuciło mi się że te SNR są lepiej zabezpieczone i mniej korozją, nie chodzi mi o korozję tam gdzie pracują klocki ale tam gdzie przylega felga

Ja bym się nad tym nawet nie zastanawiał :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś byłem na wymianie w sceniku tarcz z tyłu. Za poleceniem szefa który montował już je do kilku SC2 wybrałem tarcze i klocki firmy quaro. Są zabezpieczone czymś tam żeby nie rdzewiały. Pierwsze km za mną i nie piszczą w ogóle. Łożyska nawet nie wiem jakie tam są, ale tarcze nie są chińskie i cena nie zwala z nóg. Clipem cofnęliśmy tłoczki + trzabyło jeszcze trochę wkręcić. Potem clipem koniec naprawy i zaciski same się skalibrowały do nowych klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto to naprawdę produkuje, ciężko udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Dystrybutorem jest AutoPartner.  http://www.quaro-parts.com/index.pl.html    Czy to znana marka? Pojęcie względne. Raczej nie, choć jak dowiedziałem się z forum, Metelli to firma krzak, "noname"  :-)  Człowiek uczy się całe życie...

Jakość dużo lepsza niż MAXgear, porównywalna z Meyle a tańsza od tej marki.  Sprzedaje się dużo tej marki. Przy prawidłowym montażu- reklamacji praktycznie brak.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nonden napisał:

jak cenowo wygląda taki zestaw quaro? bo nie spotkałem się z tą marką, a chętnie uzupełnię wiedzę :-)

tarcza 245 zl/szt

klocki 85 zl/kpl. + wymiana.

 

Nie ma tragedii, zabezpieczone są jakąś szaro-srebrną farbą więc gnić od pierwszych dni nie będą. Zobaczymy po zimie jak (po kontakcie z solą) będą wyglądać. O tej firmie wiele nie ma w internetach. Podobno produkcja albo Słowacja albo Niemcy. Nic zobaczymy rok czy tam 2 gwarancji są więc się nie martwię. I nie ma problemów z ABSem czy z ESP jak przy tanich zamiennikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.07.2017 o 20:39, Arithel napisał:

Niedawno wymieniłem u siebie tarcze i klocki na Boscha.

Przyznam szczerze, że jestem z tego zestawu niezadowolony. Wziąłem go dlatego, bo w moim poprzednim aucie Mondeo MK3 miałem taki zestaw i hamował jak żyleta, rewelacja. W megance jest niestety inaczej - hamuje moim zdaniem słabo, powolnie, niezależnie czy jedzie się szybko czy powoli.

Znajomy mechanik twierdzi, że to raczej kwestia specyfikacji, że te auto tak hamuje i tyle. W przyszłości wybiorę coś innego dla spróbowania

Na tarczach przejechałem 3k kilometrów i już pojawiła się poważna zgrzyta ... A mianowicie krzywa tarcza (tylna)

Więcej Boscha nie kupie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od jakiegoś czasu zakładam tarcze i klocki Zimmermanna. Zabezpieczone powłoką antykorozyjną CoatZ. Cena porównywalna do TRW. Tylne tarcze mają dodatkowo osłony przeciwbłotne, co w przypadku innych producentów jest nieosiągalne. A swoją droga nie rozumiem polityki Renault, która w imię oszczędności rezygnuje z owych osłon i z przodu i z tyłu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest ta osłona antykorozyjna?

Czy to jest jakaś farbka żeby w sklepie tarcze nie rdzewiały?

Czy są jednak to tarcze naprawdę nierdzewne? 

I jak wyglądają cenowo ?

I czemu wymieniasz te tarcze "od jakiegoś czasu" jak masz tylko 175 tys przebiegu?

Czy na tak krótko wystarczają te tarcze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Faustus napisał:

tarcze i klocki Zimmermanna

Możesz dać link, muszę zobaczyć te dodatkowe osłony przeciwbłotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.01.2018 o 23:25, kacper69 napisał:

co to jest ta osłona antykorozyjna?

Czy to jest jakaś farbka żeby w sklepie tarcze nie rdzewiały?

Czy są jednak to tarcze naprawdę nierdzewne? 

I jak wyglądają cenowo ?

I czemu wymieniasz te tarcze "od jakiegoś czasu" jak masz tylko 175 tys przebiegu?

Czy na tak krótko wystarczają te tarcze?

 

Zabezpieczenie antykorozyjne CoatZ Zimmermann stosuje od kilku lat. Pierwsze tarcze, które jeszcze kupowałem do Sc I nie miały tej powłoki. Teraz stosuje to także ATE i bodajże Textar. I nie jest to jakaś farbka. To specjalna powłoka zapobiegająca rdzewieniu tarcz poza ich obszarem roboczym. Tarcze wytrzymują tyle co inne - nie ma tu odstępstw w porównaniu do innych producentów. Sama powłoka nie jest wieczna, ale wytrzymuje naprawdę długo. Tarcze tak szybko nie pokrywają się rdzą.

A mam już trzeciego Scenica (od 2009: I, II a teraz III): zawsze po liftingu ;-)

Tu masz ofertę na przód: https://hamulcesklep.pl/o/470.2432.20

Dnia 2.01.2018 o 09:53, mireczek01 napisał:

Możesz dać link, muszę zobaczyć te dodatkowe osłony przeciwbłotne.

Tu masz ofertę na tył, jednak osłony występują tylko w opisie, zdjęcia nie zobaczysz: https://hamulcesklep.pl/o/470.5401.00

Osłony jak osłony, kawałek blachy zabezpieczającej tarcze od błota. Dlaczego fabryka tego nie daje - nie mam pojęcia, chyba przez chore oszczędności. Inni producenci nie mają takich dylematów, dają je nawet w tańszych modelach.

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś ten zestaw tarcz na własne oczy? 

Raczej nie, nawet na pewno nie, osłona "przeciwbłotna" w zestawie to...nabijana osłona chroniąca nakrętkę, łożysko piasty, konstrukcyjnie w naszych autach stosowana tylko z tyłu. 

Większość producentów oferuje antykorozyjne zabezpieczenie tarcz, wystarczające w zasadzie do czasu pierwszego montażu. Jest to napylona cienka warstwa farby, coś w stylu srebrzanki. Tak robi Textar, wspomniany Zimmermann  i wielu innych.  Mam na myśli modele podstawowe, dostępne z katalogu. 

Można też zakupić tarcze z trwalszym zabezpieczeniem, np tutaj   http://www.mikoda.pl/sklep/   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Lelupi napisał:

nabijana osłona chroniąca nakrętkę

Czyli to co jednak producent daje często z tarczami w standardzie, tylko się tym nie chwali. Jak kupowałem oryginalne tarcze to były w zestawie, ale ta nazwa "osłona przeciwbłotna" mnie "rozwaliła" :-) (zastanawiałem się o co chodzi, jak wygląda - gdzie takie cudo dodatkowo się jeszcze tam zmieści), a tu taka niespodzianka, że chodzi o dekielek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • spawn44 zmienił(a) tytuł na Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!