Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ktoś tu polecał tarcze zimmermanna. Zestaw na przód:  tarcze 470.2433.20 + klocki 24914.180.1 Zimmermann za 400zł będzie ok? Ktoś może ma doświadczenie z tym producentem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Quaro - bardzo dobra jakość  w dobrej cenie. Tarcze powleczone są specjalną połwoką antykrozyjną, marka dość świeża, a zarazem szybko zdobywa rynek - to chyba coś mówi o jakości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wad3r napisał:

Quaro - bardzo dobra jakość  w dobrej cenie. Tarcze powleczone są specjalną połwoką antykrozyjną, marka dość świeża, a zarazem szybko zdobywa rynek - to chyba coś mówi o jakości.

 

 

To nic nie mówi o jakości. 

Na hamulcach się nigdy nie oszczędza.

Najlepiej kupować produkty oryginalne dla danej marki (dostępne w necie w bardzo dobrych cenach) albo światowych producentów. Bosch Ate Textar Jurid Textar. 

 

Kupowanie badziewia się szybko zemści w postaci pisków czy innych wkurzajacych dźwięków. Już nie piszę o problemach z wygnianiem tarcz, biciem itp. 

Różnice w cenach są na tyle małe ze nie warto oszczędzać. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest takie proste i oczywiste jak myślisz.

Każdy klocek, ten "oryginalny", ten firmowy i ten mniej firmowy, musi ktoś wyprodukować. Są to najczęściej te same, niezależne fabryki, dostarczające klocki pod różnymi markami. Markowe ale też i te mniej markowe. Nie można też mylić dostawców systemów hamulcowych do aut z dostawcami samych klocków. W Megane 3 to akurat Bosch i TRW/Lucas, ale klocków tych firm we fabrycznej specyfikacji w aucie nie znajdziesz. . Żaden z dostawców systemów hamulcowych, nie dostarcza klocków na pierwszy montaż. Oczywiście klocki z logo tych firm, kupisz jako części aftermarket.

Klocki na pierwszy montaż dostarczają między innymi Federal Mogul oraz  TMD Friction.  Znasz te firmy?  

Jest to temat rzeka.

Edytowane przez Lelupi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko nadmienię że Federal Mogul zostało ostatnio przejęte przez koncern Tenneco (właściciela znaków towarowych Monroe czy Walker).

Więc spodziewajcie się wkrótce nowych brandów na rynku.

@Lelupi ma dużo racji. Ja też zresztą już o tym pisałem, że jest kilku globalnych dostawców i wszyscy od nich kupują pod swoimi brandami żeby mieć tylko pokrycie rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Panowie  :idea: mam problem ze znalezieniem odpowiednich  tarcz wentylowanych  i klocków do MIII GT 2.0 DCi 160.  W sklepach są tarcze w różnych rozmiarach, w dodatku GT w kilku kwestiach trochę się różni od innych meganek i już zgłupiałem. Co byście polecili i co najważniejsze, w jakim rozmiarze? Ponadto, czy zwykłe tarcze niewentylowane, będą się bardziej męczyć z tym silnikiem ?

Edytowane przez aniczulaki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może znajdziesz tutaj numer oem tarcz, które Cię interesują po indeksie/oznaczeniu silnika http://www.catcar.info/renault/?lang=en&l=. Jeśli nie, to najpewniejszym sposobem będzie udanie się do ASO i sprawdzenie po nr VIN. Tarcze "męczą" się bardziej raczej od stylu jazdy (np. gwałtowne hamowania z dużych prędkości) niż od zastosowanego silnika. Pisząc o niewentylowanych miałeś na myśli oczywiście tylną oś? Czy w tej chwili masz tam wentylowane?

Edytowane przez Laros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylowane na przodzie, z tyłu są normalne. Próbuję po prostu dociec, czy na przód w takiej sytuacji można bez obaw założyć niewentylowane tym, bardziej że nie jeżdżę "wyczczynowo":-DDzięki za linka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można założyć niewentylowanych z przodu, szczerze wątpię czy nawet gdziekolwiek byś takie kupił i ze względu na zmianę konstrukcji układu przeszedł badania na SKP. Takiego rozwiązania nie stosuje się już od bardzo dawna, chyba że w jakichś mikro-samochodzikach z prędkością dopuszczalną do 60 km/h ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja polecam tarcze i klocki z EBC lub SNR - jeśli chodzi o przód. Jeśli mowa o tyle to SNR lub ewentualnie TRW choć z tymi to różnie bywa - klocek z tarczą są twarde i potrafią też piszczeć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2018 o 20:57, wad3r napisał:

Quaro - bardzo dobra jakość  w dobrej cenie. Tarcze powleczone są specjalną połwoką antykrozyjną,

To ja tu dorzucę 3 grosze. Mam kpl założony na tył (tarcze i klocki). Po przejechaniu ok 3 tyś km (lub więcej) problemów z nimi nie mam żadnych. Co to znaczy? Pylą tyle ile każde klocki, tarcze nie wykazują nadmiernego zużycia, na skp pomiar hamowania jest (różnica między L i P stroną), w granicach 2%, natomiast ta magiczna antykorozyjna powłoka już zaczyna rdzewieć w kilku miejscach. Nadmienię iż nie jeżdżę wyczynowo, nie hamuję ostro, nie przegrzewam hamulców. Od wymiany klocki zużywają się równo (na tyle ile mogę dojrzeć przez alusy i dotknąć łapami), nie są krzywe a łożyska w nich zamontowane dają rady (nie pamiętam jakiej są firmy) i najważniejsze pierścienie ABS nie fiksują jak w niektórych zamiennikach wszystko P&P.

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • spawn44 zmienił(a) tytuł na Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 23 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!