Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem wczoraj termostat, przy okazji jak wszystko na wierzchu sprawdziłem ustawienie rozrządu - zblokowałem wał a wałeczki patrzą sobie troszkę w bok... :-D jak troszkę podjechałem to ładnie się zrównały ale wiadomo blokada na wale już nie pasuje.
IMG_20210823_222125.thumb.jpg.c9596e62a4d977dbe9daf53e9b1192ea.jpg

 

Rozrząd wg papierów wymieniany był 50tyś temu, walić partyzantkę i przestawić koło na wale tak aby wszystko się ładnie pokryło czy wymiana całości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, lekkir napisał:

Rozrząd wg papierów wymieniany był 50tyś temu,

  - walić partyzantkę i przestawić koło na wale tak aby wszystko się ładnie pokryło czy wymiana całości?

Przypominam moje zalecenia;

W dniu 20.08.2021 o 13:44, Andrzej-2010 napisał:

 b/ wymienić rozrząd;

       - tak ze wzgl; na przebieg jak i czas pracy paska rozrządu,

       - lub jeżeli był wymieniony to sprawdzić ustawienie rozrządu ;

            - przeważnie przy takim przebiegu rozrząd przestawiony jest o jeden ząbek,

            - kontrola stanu koła zfr i ewentualnie wymiana,

Rozrząd wymieniony 50 kkm ;

  -  nic nie wiadomo o stanie kzfr ;

        -  wytrzymuje max; około 160 kkm przebiegu,

  -  warto zainteresować się elastycznym kołem pasowym na wale korbowym;

        - producent zaleca wymianę po ok;120 kkm przebiegu,

        - tylko oryginał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W końcu udało się wymienić rozrząd, ale po kolei:

Przed wymianą rozrządu z ciekawości wrzuciłem nowy elektrozawór (Pierburg). Wnioski są takie, że brak jakichkolwiek zmian jeśli chodzi o obroty zimnego silnika zaraz po odpaleniu (dla przypomnienia obroty wskakiwały na 1500obr. po ok 2sekundach spadały do 600obr żeby po kolejnych 2sekundach podskoczyć do 1900obr i już późnej powoli opadać), dynamika też się nie zmieniła a przejeździłem na nim jakieś 100km.

 

Po założeniu nowego rozrządu SNR + KZFR Delphi + elektrozaworu Pierburg (idealne ustawienie wałków i wału wymagało 4 podejść i niezliczone obroty wałem, żeby mieć pewność że wszystko się dobrze ułożyło) ale się w końcu udało ?

- Problem z obrotami po odpaleniu zimnego silnika już nie występuje, jest OK

- Problem z ruszaniem na zimnym silniku ustąpił (ruszając delikatnie na jedynce i jadąc na jednostajnych obrotach po kilku metrach był efekt jakbym odpuścił gaz)

- Dynamika/przyśpieszenie jest nieco inne ale powtarzalne za każdym razem (dotychczas różnie z tym było) - wydaje się, że jest tak jak być powinno.

- PR448 - Kąt wyprzedzenia zapłonu praktycznie bez zmian (skacze w przedziale 5-10 stopni, ale te wyższe wartości to tak rzadziej) 

- Co do apetytu na paliwo to nic nie mogę powiedzieć, wymaga to wypalenia przynajmniej kilku baków

- Pozostałe odczyty parametrów pracy bez zmian.

 

Ale zastanawia mnie czemu kąt wyprzedzenia zapłonu dalej tak szaleje? co jeszcze może być tego powodem? Jestem w 100% pewien poprawnego ustawienia rozrządu.

Manual mówi, że dla mojego sterownika SIM32:

"The value should be:
– PR448 ≈ 0 ̊V, ignition on,
– PR448 ≈ 4 ̊V, at idle speed."

 

Przy okazji muszę jeszcze sprostować mój poprzedni wpis z załączonym zdjęciem odnośnie źle ustawionego rozrządu. Ówczesną kontrolę wykonałem na blokadzie wału własnej roboty tj. szpilkę ustawiłem na 69,5mm - przynajmniej tak mi się wydawało że taką długość ustawiłem ale na 99% musiałem walnąć babola z ustawieniem długości. Jak robiłem teraz rozrząd wkręciłem blokadę z zestawu i wałki ustawiły się idealnie... Mimo, że popełniłem taki błąd uważam, że jest to istotna informacja o której należało wspomnieć ?

 

Dodam jeszcze, że podczas wymiany uszczelniacza na wałku ssącym zauważyłem, że w kanałach i zaraz pod nimi (zaznaczyłem na zdjęciach) znajduje się jakieś czarne ciało obce. Okazało się, że gdzieś w 1/4 przekroju obu kanałów, zaraz pod nimi oraz na uszczelniaczu nalot ten to jakiś spiek, twardy i trudny do usunięcia (przypuszczam, że przed zdemontowaniem uszczelniacza było to ze sobą tak sklejone, że poniżej kanałów nie było w ogóle przepływu oleju, ewentualnie był znikomy). Zdjęcia niestety wykonałem jak już troszkę tego wydrapałem. Muszę dodać, że patrząc przez korek wlewu oleju to wnętrze jest bardzo bardzo czyste, z resztą nie chce mi się wierzyć, że olej może się tak spalić i w dodatku w takim miejscu...

1.thumb.jpg.f59c55b8241bb6f4a83eb51941cdcd95.jpg

2.thumb.jpg.ef2ffcdf7fd0e24fefdebb749a1826d8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, szwagier24a napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania. pkt 5.9 :!: - Prezes 

Tak, czysta - z resztą była wykręcona bo miałem wymieniać jej uszczelnienie - niestety źle zostało dobrane...

Podczas odczytów zawsze wyłączam wszystkie odbiorniki elektryczne oraz klimę, Czy ten kąt na wolnych obrotach powinien być stały czy może trochę skakać? jak może to ile?


Może inaczej - z których czujników są brane odczyty do ustalenia kąta wyprzedzenia zapłonu? Bo jak czyściłem czujnik położenia wału to było na nim tak dużo syfu, że aż w głowie się nie mieściło. Może właśnie on z jakiegoś powodu ma problem z prawidłowym odczytem? 

==============

Poniżej 26 sekundowy odczyt kilku parametrów.

Tak poza tematem - masakra jak w tym silniku potrafi rozgrzać się dolot, auto stało w miejscu z odpalonym silnikiem kilka minut, na zewnątrz 27 stopni C...

2.thumb.png.c1e46742bca957f4e96baa0467cd2229.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2021 o 10:47, lekkir napisał:

wartość podciśnienia na wolnych obrotach - ok 0,360bar - (manual mówi, że ma się zawierać pomiędzy 0,240÷0,410bar)

Średnia arytmetyczna z podanych to ; 0,32 bar - do tej wartości należy dążyć,

Podciśnienie masz za wysokie;

 1/ nie sprawny map – sensor ;

       - czyszczenie/wymiana na oryginał,

       - musi być szczelnie zamontowany,

       - zmniejszenie podciśnienia w dolocie wpłynie na zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu;

     Decydującą wpływ na wartość kąta wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym odgrywają ;

          - wskazania czujników temperatury płynu i powietrza,

          - sprawny elektrozawór kzfr ; olej markowy, ciśnienie oleju 

2/ przytkany dolot powietrza,

3/ przytkany przewód serwa hamulca ,

4/ uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub nie szczelne/drożne jego przewody ;

       - do zbiornika z węglem aktywnym,

       - do zbiornika paliwa,

5/ przytkana/ zasyfiona odma olejowa,

4 godziny temu, lekkir napisał:

patrząc przez korek wlewu oleju to wnętrze jest bardzo bardzo czyste,

z resztą nie chce mi się wierzyć, że olej może się tak spalić i w dodatku w takim miejscu...

Należy;

  - używać markowy olej 5W40, markowy filtr oleju,

  - sprawdzić w sterowniku czy nie nastąpiło przegrzanie płynu chłodzącego;

      -  np; z powodu ubytku płynu,

      -  czy auto masz od nowości??

 

 

  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podejrzenie nie dokładnego ustawienia wałka ssącego na rozrządzie. Odczyt wartości maksymalnego wyprzedzenia da nam odpowiedź. Wiąże się to z za dużym podciśnienieniem.

5 godzin temu, lekkir napisał:

z których czujników są brane odczyty do ustalenia kąta wyprzedzenia zapłonu? Bo jak czyściłem czujnik położenia wału to było na nim tak dużo syfu,

Czujnik wału - odczyt stały i czujnik wałka ( ten zaoliwiony) zmieniający swoją wartość. Czujniki są działające co widać na wykresie. Nad całością czuwa sterownik ustalając punkt zapłonowy. Nowe koło ma dryf średniej wartości 3 stopnie i tak też jest u Ciebie. Świadczy to o szczelnym elektrozaworze. Czujnik temperatury powietrza dolotowego źle wskazuje wartość.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Podciśnienie masz za wysokie;

 1/ nie sprawny map – sensor ;

       - czyszczenie/wymiana na oryginał,

       - musi być szczelnie zamontowany,

       - zmniejszenie podciśnienia w dolocie wpłynie na zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu;

     Decydującą wpływ na wartość kąta wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym odgrywają ;

          - wskazania czujników temperatury płynu i powietrza,

          - sprawny elektrozawór kzfr ; olej markowy, ciśnienie oleju 

MAP sensor był już wymieniany na oryginał - Siemens bodajże. Jego wskazania są przybliżone do tego wcześniejszego - stary pokazywał chyba z 0,01 bar mniej. Jest szczelnie osadzony - z tym akurat jest wielki problem bo musiałem kombinować z oringami aby ładnie siedział.

Termostat z czujnikiem temperatury wymieniony - stary za szybko puszczał, nowy pracuje bardzo ładnie.

Czujnik powietrza w dolocie wymieniony, pokazuje tak samo jak stary. Stary cechował się znaczną bezwładnością, nowy szybciej reaguje na zmianę temperatury powietrza.

Zakładam, że nowy elektrozawór Pierburga jest sprawny, koło nowe też sprawne, silnik po płukance + nowy świeży olej. Zostaje sprawdzenie jego ciśnienia.

 

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ przytkany dolot powietrza,

3/ przytkany przewód serwa hamulca ,

4/ uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub nie szczelne/drożne jego przewody ;

       - do zbiornika z węglem aktywnym,

       - do zbiornika paliwa,

5/ przytkana/ zasyfiona odma olejowa,

Dolot powietrza drożny, filtr powietrza nowy Purflux

Cała reszta do sprawdzenia.

 

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Należy;

  - używać markowy olej 5W40, markowy filtr oleju,

  - sprawdzić w sterowniku czy nie nastąpiło przegrzanie płynu chłodzącego;

      -  np; z powodu ubytku płynu,

      -  czy auto masz od nowości??

Oleje kupuję tylko od dystrybutorów zgodne ze specyfikacją dla danego silnika. Filtr oleju Purflux

Mam Clipa, lecz nie mam pojęcia gdzie mogę sprawdzić taki zapis o przegrzaniu...

Auto kupiłem używane.

 

 

2 godziny temu, jabrze napisał:

Mam podejrzenie nie dokładnego ustawienia wałka ssącego na rozrządzie. Odczyt wartości maksymalnego wyprzedzenia da nam odpowiedź. Wiąże się to z za dużym podciśnienieniem.

Mogę Cię zapewnić, że wszystko jest ustawione jak należy. Wałem zrobiłem o wiele więcej obrotów niż mówi o tym manual - (tak aby wyrównały się naprężenia paska i żeby mieć pewność, że wskaźnik napinacza jest we właściwym miejscu), po dobiciu wału do blokady MOT.1489 (długość sworznia 69,5mm - czyli tyle ile ma oryginalna blokada w ASO) blokada wałków MOT.1496 bez naciągania wchodziła w wałki. Przed robotą przegrzebałem rosyjskie forum megane2.ru w którym temat ustawienia rozrządu w K4M ma prawie 300stron (istna praca doktorska) i tak jak wspominasz piszą właśnie, że prawidłowe ustawienie rozrządu wpływa na podciśnienie w dolocie (na niższe wartości) i bardzo duży wpływ ma na to właśnie długość sworznia blokady wału...

Mam odczytać jakie jest maksymalne wyprzedzenie zapłonu? w trakcie jazdy? na postoju? napisz w jakich warunkach.
Jeszcze co do wyższego podciśnienia -  może mieć na to wpływ, przynajmniej tak przypuszczam po organoleptycznej ocenie jej stanu, uszczelka kolektora ssącego - podczas wymiany rozrządu miałem wymienić wszystkie uszczelnienia dolotu, niestety z zakupionych uszczelek: odmy, przepustnicy i właśnie dolotu, tylko odmy okazała się prawidłowa. Co najlepsze, mam problem ze znalezieniem sklepu w którym bym kupił prawidłową 8200808363 a poświęciłem na to chyba ze dwa kwadranse... ?

 

IMG_20210911_001139.thumb.jpg.2a97ee97d792d490b51ab49a4c9715c3.jpg

 

2 godziny temu, jabrze napisał:

Czujnik temperatury powietrza dolotowego źle wskazuje wartość.

Tak jak pisałem wyżej, czujnik wskazuje poprawne wartości, sprawdzone i potwierdzone po wielokroć - w tym aucie tak grzeje się dolot jak autko się nie porusza.

 

 

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, lekkir napisał:

Mam odczytać jakie jest maksymalne wyprzedzenie zapłonu? w trakcie jazdy? na postoju? napisz w jakich warunkach.

Na ciepłym silniku, na postoju depnij gwałtownie gaz do dechy. Interesuje mnie najwyższa wartość wskazana. Zakładam, że u Ciebie będzie tylko do 37.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jabrze napisał:

Na ciepłym silniku, na postoju depnij gwałtownie gaz do dechy. Interesuje mnie najwyższa wartość wskazana. Zakładam, że u Ciebie będzie tylko do 37.

 

Zrobiłem jak pisałeś. Maksymalny odczyt 46,5°V. Poniżej zapis z dzisiejszego przejazdu w całości oraz wycinki z przegazówek (na całościowym zaznaczyłem też te przegazówki). Co mówią odczytane wartości? bo dla mnie to nowe niezdobyte wcześniej tereny a co za tym idzie brak doświadczenia, wiedzy ?

3.thumb.png.c18d927470f378e0cdb310046e984009.png

4.thumb.png.15eb809cff80be8f3027f94e3e9eb740.png

5.thumb.png.8999b56c50e454ef6f9f15906e10577c.png

 

8 godzin temu, CzechuXX napisał:

Sprawdzałeś szczelność dolotu?

Coś tam sprawdzałem, ale nie było to zbyt profesjonalne (podawałem w miejscach połączeń w układzie dolotu gaz z butli przy pomocy węża i obserwowałem odczyt sondy lambda), co prawda wykazało nieszczelność tylko na czujniku temperatury powietrza, ale lepiej było by to wykonać dymownicą niestety takowej nie posiadam chociaż rozważam zrobienie jakiejś prowizorki - tylko jak zawsze problem z wygospodarowaniem wolnego czasu.

 

32 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Powinien być w błędach

Brak takich zapisów. W ogóle nie mam problemów z jakimikolwiek błędami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lekkir napisał:

podczas wymiany rozrządu miałem wymienić wszystkie uszczelnienia dolotu, niestety z zakupionych uszczelek:

 odmy, przepustnicy i właśnie dolotu, tylko odmy okazała się prawidłowa.

Co najlepsze, mam problem ze znalezieniem sklepu w którym bym kupił prawidłową 8200808363

 a poświęciłem na to chyba ze dwa kwadranse..

Potrzebujesz ;

 1/ 82 00 275 057 x 4 szt  ;

 2/ 82 00 236 726 x 1 szt ,

 3/ 82 00 808 363 x 1 szt,

1857772225_Wyciekoleju16.thumb.png.4c824b15d1b319ae96eac93424beb9c9.png                                                 491070326_Odma16.thumb.png.9d418ea355535ad6941b52ddb6e88cda.png                        

  4/ Pokrywkę odstojnika oleju, nazywają;

          - "małą pokrywą " lub odmą olejową,

          -  wyczyścić, odtłuścić, nanieść sylikon wysoko - temperaturowym lub LOCTITE 518 i skręcić,

          -  uszczelki pokrywa nie posiada,

Wszystko można zamówić w sklepach internetowych np;iparts.pl

                                                                                                                                                                                                                            

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Potrzebujesz ;

 1/ 82 00 275 057 x 4 szt  ;

 2/ 82 00 236 726 x 1 szt ,

 3/ 82 00 808 363 x 1 szt,

1/ u mnie nie występuje gdyż kolektor nie jest plastikowy lecz odlew jakiś, jest tylko uszczelka metalowa 8200808363 o której wspominasz w pkt 3.

2/ uszczelka wymieniona w dniu w którym wymieniałem rozrząd

3/ wspomniałem w pkt.1 - właśnie dowiedziałem się, że dostępna tylko w ASO i życzą sobie za nią tylko 102zł :)

 

Tylko czy będzie miało to realny wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!