Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ile wam palą lpg


cichy.waw

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do głównego tematu, spalanie z ostatniego miesiąca z naszego Sc3 Grand 7os. jeżdżącego w charakterze taksówki po zatłoczonym Wrocku, wg. faktur zakupu i przejechanych kilometrów wychodzi 12,15 LPG/100, nieco mniej jak ostatnio, pewnie za sprawą wyższej temp. na zewnątrz.

Dla porównania w tym samym czasie żony M3 Coupe 1.4TCe160 miasto (praca/firma/klienci/dom) wychodzi 10,76 LPG/100

       

15 minut temu, czik3n napisał:

Krakowska 230

 

A to w AutoGaz ......... , myślałem, że piszesz o Czakramie w Tarnowie i byłem trochę temu zdziwiony.

 

 

Edytowane przez witman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, droopy napisał:

ale kabelkologię tak wrzucili pod tę maskę, że wszystko się potopiło na silniku.

A to takie przygody też miałem w swoim pierwszym samochodzie. Człowiek ledwo co się na tym znał jeszcze, wybrał co tańsze i w wyniku tego dostałem taki makaron pod maską, że pewnego razu kable mi się osunęły na koło pompy wspomagania i miałem piękne zwarcie w instalacji :) Także na paproków trzeba uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.01.2020 o 08:55, omega napisał:

Konkludując: Jeżeli w tym co napisał Sylwek jest nawet trochę prawdy to faktycznie warto przestrzec przed instalacja BRC a ci, którzy się wahają powinni 15x dodatkowo zastanowić i co najmniej 5x podjechać do rożnych punktów montujących instalacje i tam porozmawiać z fachowcami co jak i dlaczego.

 

Sylwek napisał całą prawdę. Licencję do programu który obsługuje BRC SQ32 otrzymują tylko warsztaty, które zobowiążą się do montażu przynajmniej 10 instalacji w ciągu miesiąca. Dlatego są takie sześciogodzinne wrzuty pod maskę, aby się wyrobić w normie: 

Stworzono taki "układ zamknięty" w celu:

1. Zmuszenia nieświadomego klienta do serwisowania instalacji do końca jej żywota tylko w "ASO" na bardzo drogich częściach, bez możliwości samodzielnego zdiagnozowania (lub wykluczenia) potencjalnych niedomagań, nawet po gwarancji przez co, dla niektórych bardziej opłacalne jest wymienić instalację na inną, niż płacić krocie za serwis i naprawę obecnej instalacji.

wtryski.thumb.png.830f1f33820a3b9e783856c8b34cd487.png

 

2. Nie dopuszczenie mechaników z poza "układu" - nie tylko tych co montują, również tych co stroją, aby później nie było chwalenia się na forach o poprawkach po "fachowcach".

1673149128_Beztytuu.thumb.png.cb4455bacd89954b69681bee1456709e.png

 

 

Dnia 22.12.2019 o 20:53, witman napisał:

Osobiście rozumiem politykę firmy BRC i że nowy soft diagnostyczny nie jest udostępniany, bo znając domorosłych specjalistów będą kombinować z ustawieniami

 

Nawet to potwierdził fan tej instalacji, ale o tym zapomniał. Rozumie politykę dlatego, że soft ma za "zasługi" w promowaniu brc, mimo, że nie montuje instalacji. Ciekawe, czy by zrozumiał politykę np. Renault gdyby zablokowało podłączenie nie autoryzowanych clipów czy innych skanerów diagnostycznych, czy możliwość chipowania, którego jest zwolennikiem. Chyba nie, wręcz zachęca do ich używania, a znając możliwości  Clipa czy ddt4all, można narobić więcej szkód, niż jakimś programikiem do lpg. 

Można czasami taki "pół" legalny soft do brc dokupić, za parę zbiorników gazu: 

https://archiwum.allegro.pl/oferta/brc-calibration-tools-sequent-32-sdi-i6522499725.html

Tylko po co, jak inni producenci instalacji dają  za darmo dla każdego wraz z instrukcjami czy pomocą zdalną, jak się tym posługiwać.

Np. taki Stag jasno określił zasady użytkowania oprogramowania: można sobie podglądać wszystkie parametry, ale każda ich zmiana (co jest odnotowane w sterowniku) w okresie gwarancji, skutkuje jej utratą. Nie dotyczy to oczywiście możliwości zdalnej aktualizacji sterownika bez zmiany parametrów. Po gwarancji, każdy może robić co chce. Chyba to jest uczciwe podejście. Uważam, że jak coś kupiłem, to jest moje i mogę z tym zrobić co zechcę, zarówno tyczy się to instalacji lpg czy całego samochodu, a warunku gwarancji jasno określają zasady. W Renault, Stagu itd. nie musisz nawet serwisować w ASO podczas gwarancji - najwyżej ją stracisz. W brc choćbyś chciał, nie dostaniesz takiej możliwości.

Ludzie na forach się przestrzegają, kiedy już się dowiedzą, że wdepnęli w BRC (Brak Regulacji Czegokolwiek):

 

1111.thumb.png.11851c3562ab3e28e9c7916b6500c569.pngbrc.thumb.png.53c1f74648ad8d0ce0c0e3abf3c3951f.png

 

 

Było by wszystko w porządku, gdyby przy polecaniu BRC jasno informował o braku dostępu do ustawień oraz, że trzeba będzie do końca życia serwisować w zakładzie partnerskim i samemu się nic nie zrobi. Niestety robi odwrotnie, wrzuca screeny z programu na forum sugerując, że każdy może mieć dostęp, ale nie wspominając, że programik i montaż dostał od kuzyna, dyrektora z BRC w zamian za naganianie na różnych forach tematycznych. W sumie mu się nie dziwię i na jego miejscu robiłbym podobnie, tylko bardziej subtelnie i nie atakowałbym tych co mają odmienne zdanie :mrgreen: 

 "nam zaprzyjaźniony zakład Czakram Tarnów, a stroi je w nim na hamowni mój kuzyn Piotr Oleksyk, kierowca rajdowy, dyrektor techniczny Czakramu,"

https://[ciach]-forum.pl/Watek-Realne-koszta-Scenicow-III-ON-PB-LPG?pid=529352#pid529352

Teraz już wiem dlaczego podobno mechanik, który powinien znać zasadę działania silnika spalinowego dogina 400 km i  pozwala sobie zamontować przez "maga" z doktoratem, nie tylko z brakiem estetyki, ale również, nie zgodnie ze sztuką instalację lpg ze średniej półki, szczególnie, że ma pod nosem czyli we Wrocławiu, naprawdę dobrych i sprawdzonych montażystów.

Tylko się dziwię dlaczego dlaczego użytkownik z "takimi"  koneksjami ma zamontowanego "druta":

1.thumb.jpg.fd098ca8a83ebcce80cf2315505f0e79.jpg

 

A zwykły "zjadacz chleba", może mieć dobrze:

pojed.thumb.jpg.3185ad2e73d8d5766745cc550cc5c864.jpg

 

 

 

 

Edytowane przez sylwekdm
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku podkreślę, że jestem laikiem odnośnie instalacji gazu ale śledzę ten wątek od dłuższego czasu i powiem, że podziwiam @sylwekdm za determinację pomimo, że jeździ dci. W sumie co by go mogło obchodzić kto jaką instalację zakłada. Nie ma tym żadnego celu ale stara się pokazać plusy i minusy konkretnych rozwiązań. Dokładnie punktuje wady BRC i zalety innych. Wielu go krytykuje a nawet ktoś użył inwektyw w stosunku do niego za .....?

@witman jest specem od tce i instalacji BRC którą użytkuje i pokazuje jej zalety przedstawiając wiarygodne dowody z użytkowania tej instalacji w swojej rodzinnej flocie. Nie dziwię się, że broni swoich racji.

W sumie ciekawa dyskusja bo nie jednemu pozwoliła na podjęcie odpowiedniej decyzji. Kibicuję wam obu :applause:

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymając się tematu  spalania i wiarygodności podawanych  wyników:

 

Dnia 20.12.2019 o 11:51, witman napisał:

będziemy mogli to porównać do naszych dwóch 1,5dCi, jeden siostry w Nissanie Juke drugi kuzyna we Fluence, bo te spalają po Wrocku między 8~9 ON, kuzyn ma bardzo ciężka nogę i ostatnio miał 10,8 ON, więc porównam w Juke siostry, bo ona jeździ normalnie i spokojnie :rolleyes:, dla porównania żony M3 Coupe 1,4TCe ~160KM 11~12 LPG,

 

1055550316_spalaniefrance.thumb.png.6da7bbf109a7760beb7fd9bf009fe614.png

 

Wyniki rewelacyjne, szczególnie na screenie, tylko które są prawdziwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak tanio to jeszcze we Wrocku nie ma, LPG 1,86zł na dawnym LUK OIL teraz Amic.

 

Wczorajszy kurs lawetą po autostradzie, łącznie 380km w tym połowa z autem osobowym o masie około 1300km, średnie spalanie, wyszło 15,3 LPG/100km.

Tak, mamy też lawetę z LPG :D   LT38 silnik 2,3L 143KM  nie do zdarcia :D

 

LT.JPG

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurdę, 1.85 za LPG, nieźle. Do Łodzi jeszcze nie dotarło, a przynajmniej nie obok mnie. Gaz po 1.99 a PB 4.55zł. Czekam na dalsze obniżki i tankuję benzynkę do pełna, akurat jest już na granicy zapalenia rezerwy. Ponoć jest szansa, że będzie poniżej 4zł za litr o_O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pamiętacie w 2016r. cena ropy brent na giełdach światowych spadła do 28,76 $ za baryłkę, dolar kosztował około 3,8zł, niedługo po tym na naszych stacjach było LPG w cenach 1,35~1,45 zł :-)

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2020 o 14:25, tomgrandtour napisał:

Będzie poniżej 4zł to pewne jak to że chleb będzie po 50zł :)

Także ten, co tam mówiłeś o tym chlebie po 50 zł? :D Są już miejsca, gdzie PB95 jest poniżej 4 zł ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie śmieszyło jak z tydzień temu pokazano wypowiedź kogoś z orlenu ,że w związku z korona wirusem w ramach pomocy ludności obniżają cenę paliwa(czy coś w tym stylu) tylko zapomnieli dodać że surowiec staniał kilku krotnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!