Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego auta


burk

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiedziałem, że posiadacze Megane III chcą się aż tak dowartościować kosztem innych modeli....

Jak zobaczę w kolejnym samochodzie, że korek jest uwiązany na sznurku to już nie kupię - od razu będę wiedział że to jakiś "biedak".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołożyłbym od siebie jeszcze zawiasy bagażnika wnikające do wewnątrz - krok wstecz

Tak, zgadza się. W Megane Sedan I oraz II były siłowniki. Zawiasy wnikające mają ten plus, że nie ma się co w nich zepsuć. Kolega w Megane II Sedan już dwa razy wymieniał siłowniki w klapie.

 

Nie wiedziałem, że posiadacze Megane III chcą się aż tak dowartościować kosztem innych modeli....

Jak zobaczę w kolejnym samochodzie, że korek jest uwiązany na sznurku to już nie kupię - od razu będę wiedział że to jakiś "biedak".

 

Nikt tutaj niczym się nie dowartościowuje. Forum jest po to aby dzielić się informacjami. Sam przy zakupie nowego auta rozważałem zakup Fluence będąc od zawsze przekonanym, że to Megane w wersji sedan. Już sprzedawca w salonie dał mi od razu wyraźny sygnał, że to błędne myślenie. Teraz kiedy już to wiem to dzielę się tym z innymi użytkownikami, ponieważ wiem, że z forum korzystają również osoby, które są przed zakupem samochodu. Sam do Fluence nic nie mam jak wcześniej wspomniałem, ale różnice są spore więc nie da się obok nich przejść nie udając, że nie występują. Tym bardziej, że kolega "vorph" powiedział, że różnica między Fluence a Megane to tylko 1200 zł więc tym bardziej warto wiedzieć, że Fluene to nie to samo co Megane, aby nie mieć przykrej niespodzianki po zakupie. Sam pół roku temu będąc przed zakupem samochodu na tym forum pytałem ludzi o Megane III Generation, którym byłem zachwycony (przesiadałem się wtedy z Renault Thalia). Wiele osób odradzało i mówiło, że to "biedak". Dziś im za to dziękuję i nie osądzam ich, że się wtedy dowartościowywali bo wiem, że gdybym kupił to auto to bym nie był z niego zadowolony właśnie w związku z ogołoceniem prawie z wszystkiego i pięcio biegową skrzynią biegów.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"vorph" powiedział, że różnica między Fluence a Megane to tylko 1200 zł więc tym bardziej warto wiedzieć, że Fluene to nie to samo co Megane, aby nie mieć przykrej niespodzianki po zakupie

No tak, tylko mi chodziło o zaznaczenie, że Fluence nie jest "ubogim krewnym" lub budżetowym Megane tylko zupełnie porównywalnym modelem. Nawet reklamy TV tego auta stawiały go w jednym rzędzie (oczywiście mocno na wyrost:)) z limuzynami i wpychały (na siłę) pomiędzy kompakty a klasę średnią, podczas gdy Megane pozostawał typowym kompaktem. Rzecz bardziej leży w poziomie wyposażenia. Ja mam wersję Privilege + dodatki i kiedy w lipcu "przymierzałem się" podczas wizyty w ASO do Megane Limited byłem mocno zdziwiony na niekorzyść Megane. Pewnie w wersji Bose miałbym inne wrażenie. Przypomniało mi się także, że na zachodzie oferowano Fluence ale tylko w wersji elektrycznej Z.E. , która okazała się finansowym niewypałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem Ci z mojego punktu widzenia. Osobiście bym Megana 1.6 16V nie kupował bo to przeszłość. Chodzi o silnik. Ten silnik jest idealny do warunków miejskich, krotkich tras rzędu nawet 2-3 km ogólnie idiotoodporny, ale tu się kończy wersal. Jednak warto mieć na uwadze że mamy w Polsce coraz więcej dróg szybkiego ruchu i tutaj wychodzą słabości silnika 1.6 16V - przede wszystim hałas i wysokie spalanie powyżej 100-120 km/h. Jeśli jeździsz w warunkach miejskich dużo, a mało albo w ogóle nie przekraczasz 100-120 km/h to możesz się zainteresować zakupem. Jednak jak wspominałem poziom wyciszenia niczym prawie się nie różni od Megana II 1.6 16V sprzed 12 lat czyli z 2003 roku. Oba samochody wysokoobrotowe. Taką samą sytuację miałem niedawno wśród znajomych. Jeden bliski znajomy kupił w grudniu 2012 Clio IV 0.9 TCe, natomiast inny znajomy kupił latem 2014 Clio IV 1.2 16V....bo jak sam mówił nie ma przekonania do silnika 0.9 TCe, bo to nowość i woli stary a sprawdzony 1.2 16V. Ostatnio znajomy od 1.2 16V przejechał się w trasie 0.9 TCe, i stwierdził przy wszystkich że jego 1.2 16V to "hałaśliwy, mułowaty dziadkowóz". Żałuje zakupu 1.2 16V. Nie chcę ingerować w Twoje decyzje, ale moim zdaniem szkoda wywalać ponad 50 tyś na samochód bez rewelacji. Może warto rozglądnąć się za sprawdzonym, używanym 1.6 16V np. 3 letni w sieci "Renault używane" za mniejsze pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc:

1. megane mogę kupic za 56tyś limited grandtour 1.6 16

2.szukam auta ciut większego od obecnego hatchbacka - więc kombi wypada dobrze

3.budżet to maź 55-56 tyś za nowy

4.większość trasy to miasto i podróżz podmiejskie tj. od 10km do 30km

5.jako rodzić i głowa rodziny preferuje eco driving tj do 110km/h

6.jestem też za tym tce ale kasa inna i tyle w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bym Megana 1.6 16V nie kupował bo to przeszłość. Chodzi o silnik. Ten silnik jest idealny do warunków miejskich, krotkich tras rzędu nawet 2-3 km ogólnie idiotoodporny, ale tu się kończy wersal. Jednak warto mieć na uwadze że mamy w Polsce coraz więcej dróg szybkiego ruchu i tutaj wychodzą słabości silnika 1.6 16V - przede wszystim hałas i wysokie spalanie powyżej 100-120 km/h

No bez przesady, że ten silnik jest do warunków miejskich. Sam przejechałem wczoraj 540km po S3 oraz A2 i nie odczuwam w jakiś sposób uciążliwości tego silnika i jego hałasu. A auto było załadowane 3 osoby plus bagaże na 10 dni oraz 3 rowery na dachu. Spalanie na tej trasie przy prędkościach do 110km/h wyszła 7,5l/100km. Obroty silnik przy 100km/h, według Gps-u (licznikowe 105km/h), wyniosły ok. 3000obr/min na 5 biegu. Średnia prędkość, na tym odcinku jaki przejechałem, wyniosła ok. 75km/h (odczyt z licznika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że już zdecydowałeś?

Dla mnie podstawa to silnik, ja bym 1.6 nie kupił, 16V już się w życiu najezdziłem, wprawdzie miałem jeszcze niedawno takie pomysły ale całe szczęście nie kupiłem ;).

Na rynku wtórnym jest sporo 1.6 z niewielkim przebiegiem i pełną historią, zrobić lpg i pyrkać, ja znalazłem 1 używke TCe kombiaka, który mi pasował ale wyposażenie było cienkie a cena dosyć spora dlatego wziołem nufke, samochodu nie zmieniam co roku.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!