Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, jest się z czego pośmiać. Fajnie, jak u Was nie cieknie. A może za rok lub dwa zacznie i wtedy temat okaże się pomocny. 

U mnie niestety wszystkie (!) drzwi rozbierane 2 razy i dalej coś delikatnie przecieka.

Nie ma to jak kupić nowy samochód, za niemałe pieniądze i po każdym deszczu/myciu sprawdzać drzwi i tapicerkę. Nie jest to przyjemne. Taki problem miałem w starym golfie, który swoje przeżył. Ale w nowym samochodzie to nie do pomyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odnoszę wrażenie że oni w pewnym momencie zmienili dostawcę podzespołów (albo dostawca zmienił coś w procesie produkcji) i dlatego jest taki problem.

Bo ja mam Megane z produkcji 09.2016 i problemów nie ma, a koledzy mają nowsze i są problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem tkwi w wersji wyposażenia: mam intens i póki co nie leje mi się woda. Czytałem na tym forum że intens mają inne wyciszenie drzwi co powoduje, że woda wewnątrz spływa z ominięciem głośnika i nie wycieka do wewnątrz.

Moim zdaniem rurka nic nie da. Trzeba masa poliuretanowa uszczelnić dystans głośnika aby woda nie mogła wyciec do środka. Skoro miejsce wycieku zidentyfikowane to w czym problem z uszczelnieniem zwłaszcza po gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam Intense  i ślady wody na uszczelkach widać. Na szczęście minimalne. Gąbki pod wykładziną są suche.

Jakby ktoś chciał sprawdzić, czy coś złego dzieje się pod dywanikiem, to wystarczy unieść kanapę, wyszarpując ją z zatrzasku od strony drzwi bocznych (jest między fotelem przednim a kanapą - dość łatwo wychodzi i zatrzaskuje z powrotem). Po odgięciu do góry, można wsunąć rękę pod dywanik i posmyrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wersję Intens. A woda lała się właśnie spod boczka drzwi po lakierze bezpośrednio na uszczelkę/próg. Boczek kończy się tuż nad uszczelką więc żadne kombinowanie z odginaniem uszczelek nie pomoże. A uszczelka jest po to aby było szczelnie, więc jedyne ujście było do wnętrza samochodu. U mnie po naprawie póki co jest sucho, ale też samochód jakoś mocno nie moknie bo jest garażowany.

 

U mnie dywaniki suche ale dzięki za troskę. Za to metodę na rurkę do picia sugeruje opatentować - aż dziw ze w Renault jeszcze na to nie wpadli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.08.2020 o 21:00, Pitrek napisał:

lepiej zrobić otwór w boczku na dole żeby woda mogła odpłynąć w dół na uszczelkę a potem na zewnątrz auta

Nie wie czy wiesz ale to właśnie woda wypływająca między boczkiem i blachą drzwi leci na uszczelkę i na niej przelewa się i wpływa do wnętrza bo od zewnątrz trzymają drzwi.

Zrobisz otwór w boczku to tylko ułatwisz wpływanie wody do środka.

Tutaj jest potrzebne rozwiązanie niedopuszczające do dostawania się wody do dystansu głośnika.

A słomka, cóż... teoretycznie mogła by pomóc ale drzwi ją zgniotą i po teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Pitrek napisał:

chodzi o to żeby utworzyć drogę odpływu

Dokładnie! Ale nie przez boczek drzwi bo wtedy leje się kabiny tylko do wnętrza drzwi i dalej otworami odpływowymi na zewnątrz.

 

4 godziny temu, Pitrek napisał:

zastanówcie się jak myjecie swoje auta bo jak walicie myjką ciśnieniową po uszczelkach to nic dziwnego że macie zalane wnętrze

U mnie cieknie po deszczu myjka nie ma nic do rzeczy.

Swoją drogą walenie myjką po uszczelkach nie powoduje zalania bo uszczelka trzyma ok, a kabinę zalewa woda z wnętrza drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja muszę obejrzeć te drzwi u żony w Megance - to co one nie maja otworów technologicznych (odpływów na dole).

Każdy samochód jaki miałem/mam w dolnym pasie drzwi ma otwory technologicznie przewidziane do odprowadzania wody ze środka.

Przecież woda co jest całkiem normalne może się dostawać do środka drzwi po szybie poprzez uszczelkę - co prawda w nowym samochodzie ta uszczelka powinna być na tyle elastyczna by temu zapobiegać.

Ja to jakoś sobie nie mogę tego wyobrazić - przecież woda  ścieka po szybie pod uszczelkę (ewentualnie) i leci po tej szybie dalej do drzwi do środka. Szyba zasunięta jest fizycznie praktycznie po środku grubości drzwi. To jak ta woda kapiąc z szyby do środka drzwi leci tak że skapuje na głośnik i wykapuje dołem do środka pod boczek (po dystansie) i wlewa się do wnętrza - kurła to przeczy prawom fizyki. No chyba że wkład drzwi/szyba/prowadnica jest taki że kapie na głośnik - no to wtedy Renault dało dupy.

Może by ktoś zrobił zdjęcie drzwi od spodu - dolny rant. Jak tam nie ma odprowadzenia wody z wnętrza to w Renault inżynierom coś się  w głowach  poje..ło.

A może po prostu ta woda skapuje z tej szyby gdzieś na jakiś wewnętrzny element konstrukcyjny/wiązkę i zacieka na ten głośnik.

To wtedy trzeba by ten element/wiązkę jakoś inaczej podgiąć/poprowadzić żeby kapało do środka drzwi, a potem odprowadzeniem na dół - jeśli jest.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak otwory są na dolnel krawędzi drzwi. W normalnych samochdach woda która dostaje się do drzwi to nimi wypływa. W renault meganeIV przez felernie zaprojektowane dystansy część wody wydostaje się na zewnątrz czyli do boczka i z niego do samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!