Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, jest się z czego pośmiać. Fajnie, jak u Was nie cieknie. A może za rok lub dwa zacznie i wtedy temat okaże się pomocny. 

U mnie niestety wszystkie (!) drzwi rozbierane 2 razy i dalej coś delikatnie przecieka.

Nie ma to jak kupić nowy samochód, za niemałe pieniądze i po każdym deszczu/myciu sprawdzać drzwi i tapicerkę. Nie jest to przyjemne. Taki problem miałem w starym golfie, który swoje przeżył. Ale w nowym samochodzie to nie do pomyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odnoszę wrażenie że oni w pewnym momencie zmienili dostawcę podzespołów (albo dostawca zmienił coś w procesie produkcji) i dlatego jest taki problem.

Bo ja mam Megane z produkcji 09.2016 i problemów nie ma, a koledzy mają nowsze i są problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem tkwi w wersji wyposażenia: mam intens i póki co nie leje mi się woda. Czytałem na tym forum że intens mają inne wyciszenie drzwi co powoduje, że woda wewnątrz spływa z ominięciem głośnika i nie wycieka do wewnątrz.

Moim zdaniem rurka nic nie da. Trzeba masa poliuretanowa uszczelnić dystans głośnika aby woda nie mogła wyciec do środka. Skoro miejsce wycieku zidentyfikowane to w czym problem z uszczelnieniem zwłaszcza po gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam Intense  i ślady wody na uszczelkach widać. Na szczęście minimalne. Gąbki pod wykładziną są suche.

Jakby ktoś chciał sprawdzić, czy coś złego dzieje się pod dywanikiem, to wystarczy unieść kanapę, wyszarpując ją z zatrzasku od strony drzwi bocznych (jest między fotelem przednim a kanapą - dość łatwo wychodzi i zatrzaskuje z powrotem). Po odgięciu do góry, można wsunąć rękę pod dywanik i posmyrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wersję Intens. A woda lała się właśnie spod boczka drzwi po lakierze bezpośrednio na uszczelkę/próg. Boczek kończy się tuż nad uszczelką więc żadne kombinowanie z odginaniem uszczelek nie pomoże. A uszczelka jest po to aby było szczelnie, więc jedyne ujście było do wnętrza samochodu. U mnie po naprawie póki co jest sucho, ale też samochód jakoś mocno nie moknie bo jest garażowany.

 

U mnie dywaniki suche ale dzięki za troskę. Za to metodę na rurkę do picia sugeruje opatentować - aż dziw ze w Renault jeszcze na to nie wpadli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.08.2020 o 21:00, Pitrek napisał:

lepiej zrobić otwór w boczku na dole żeby woda mogła odpłynąć w dół na uszczelkę a potem na zewnątrz auta

Nie wie czy wiesz ale to właśnie woda wypływająca między boczkiem i blachą drzwi leci na uszczelkę i na niej przelewa się i wpływa do wnętrza bo od zewnątrz trzymają drzwi.

Zrobisz otwór w boczku to tylko ułatwisz wpływanie wody do środka.

Tutaj jest potrzebne rozwiązanie niedopuszczające do dostawania się wody do dystansu głośnika.

A słomka, cóż... teoretycznie mogła by pomóc ale drzwi ją zgniotą i po teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Pitrek napisał:

chodzi o to żeby utworzyć drogę odpływu

Dokładnie! Ale nie przez boczek drzwi bo wtedy leje się kabiny tylko do wnętrza drzwi i dalej otworami odpływowymi na zewnątrz.

 

4 godziny temu, Pitrek napisał:

zastanówcie się jak myjecie swoje auta bo jak walicie myjką ciśnieniową po uszczelkach to nic dziwnego że macie zalane wnętrze

U mnie cieknie po deszczu myjka nie ma nic do rzeczy.

Swoją drogą walenie myjką po uszczelkach nie powoduje zalania bo uszczelka trzyma ok, a kabinę zalewa woda z wnętrza drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja muszę obejrzeć te drzwi u żony w Megance - to co one nie maja otworów technologicznych (odpływów na dole).

Każdy samochód jaki miałem/mam w dolnym pasie drzwi ma otwory technologicznie przewidziane do odprowadzania wody ze środka.

Przecież woda co jest całkiem normalne może się dostawać do środka drzwi po szybie poprzez uszczelkę - co prawda w nowym samochodzie ta uszczelka powinna być na tyle elastyczna by temu zapobiegać.

Ja to jakoś sobie nie mogę tego wyobrazić - przecież woda  ścieka po szybie pod uszczelkę (ewentualnie) i leci po tej szybie dalej do drzwi do środka. Szyba zasunięta jest fizycznie praktycznie po środku grubości drzwi. To jak ta woda kapiąc z szyby do środka drzwi leci tak że skapuje na głośnik i wykapuje dołem do środka pod boczek (po dystansie) i wlewa się do wnętrza - kurła to przeczy prawom fizyki. No chyba że wkład drzwi/szyba/prowadnica jest taki że kapie na głośnik - no to wtedy Renault dało dupy.

Może by ktoś zrobił zdjęcie drzwi od spodu - dolny rant. Jak tam nie ma odprowadzenia wody z wnętrza to w Renault inżynierom coś się  w głowach  poje..ło.

A może po prostu ta woda skapuje z tej szyby gdzieś na jakiś wewnętrzny element konstrukcyjny/wiązkę i zacieka na ten głośnik.

To wtedy trzeba by ten element/wiązkę jakoś inaczej podgiąć/poprowadzić żeby kapało do środka drzwi, a potem odprowadzeniem na dół - jeśli jest.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak otwory są na dolnel krawędzi drzwi. W normalnych samochdach woda która dostaje się do drzwi to nimi wypływa. W renault meganeIV przez felernie zaprojektowane dystansy część wody wydostaje się na zewnątrz czyli do boczka i z niego do samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!