Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 31.10.2021 o 13:59, megane-stuki napisał:

Prawdopodobnie wszyscy przekonamy się jak zrobi się ciepło,

Oj tam ciepło....1500 km po wymianie dwóch półosi na nowe i....zaczęło postukiwać :D fakt faktem, że teraz mam tylko stuknięcie przy ruszaniu, nie stuka przy zmianie biegów i ogólnie daleko do stanu sprzed wymiany ale stuknięcie jest. Na razie jeżdżę dalej, w grudniu wypada przegląd gwarancyjny więc zapewne ku ogromnej radości ASO zgłoszę stukanie po raz kolejny ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

W zeszłym tygodniu w moim Megane zgodnie z zaleceniem RP wymieniono obie półosie. Z informacji przekazanych mi przez Kierownika serwisu (Wektor B-B) zastosowano półosie, które miały inne numery katalogowe. Na pytanie, czy dokonano w nich jakichkolwiek modyfikacji - usłyszałem, że nie ma takich informacji. Dodał, że czasami zdarza się, że nr katalogowy jest inny, a specyfikacja taka sama. Jedynie co zmieniono na pewno, to zastosowany smar. Natomiast nie było mowy o żadnym kleju i poduszce o których to pisali koledzyw wcześniejszych postach ?. Jak dotąd przejechałem ok. 500km (jedna trasa ok. 300km) i jest super, czyli tak jak być powinno w nowym samochodzie. Mam takie wrażenie jakby działanie całego układu przeniesienia napędu działało bardziej przyjemnie (elastycznie). Zobaczymy jak będzie w lecie przy wysokich temperaturach ? (choć przed wymianą stuki pojawiały się przy temp. otoczenia ok.10*C - (dłuższa jazda). W tej chwili jestem w stałym kontakcie z serwisem i mam przekazywać wszelkie uwagi. Mam też zapewnienie, że w razie pojawienia się podobnych objawów będą podejmowane dalsze próby rozwiązania problemu. Podsumowując , odnoszę wrażenie , że wreszcie RP i ASO zrozumiały, że problem jest po ich stronie i muszą go skutecznie rozwiązać. Szkoda tylko, że kosztowało to tyle straconego czasu i naszych nerwów. Z drugiej strony może lepiej późno...niż wcale :)

Pozdrawiam i życzę wytrwałości w dochodzeniu swoich racji.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto właśnie jest w serwisie. Półosie (podobno jakoś inaczej skonstruowane - dopytam jeszcze o szczegóły), poduszka skrzyni i smar jakiś magiczny. Z klejem to okazało, się że chodzi o smar, więc odszczekuję :)

Dowiedziałem sie, że jesteśmy testerami tego rozwiązania, nie jest to ogólnopolska akcja. Wiem, że dzwonił do ASO w Siedlcach ktoś z Gdańska i pytał o to węgierskie rozwiązanie, bo w Gdańsku nic nie wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich - śledzę i nie wierzę w to co się dzieje. Problem z tematu "stukam pukam i jeszcze wyję" pojawił się w wakacje 2021 r. - droga do Gdańska, korek, szarpanie przy zmianie biegów, stukanie sprzęgła. Nagrałem - zgłaszam problem do RRG - zapraszają mnie na wizytę. Samochód zdiagnozowany, dźwięki nagrane - dokumentacja techniczna została przekazana do działu technicznego Renault. Odpowiedź - ten typ tam ma! Jeździmy dalej - do naszych ulubionych odgłosów dochodzi dziwnie poruszający się drążek zmiany biegów przy zmianie obciążenia. Jadę do DECAR - samochód zdiagnozowany; mechanik także się przejechał samochodem - oczywiście - żadnych odgłosów innych niż w znanych dealerowi pojazdach Renault Megane 1.3 tce nie stwierdzono. Na nagraniu z kamery wewnętrznej w trakcie testów drogowych słychać głos mechanika: "K.... cała skrzynia biegów się rusza" :)

No cóż - piszemy do Renault Polska. Oczywiście zapraszają na testy pojazdu do RRG w Morach. Parkuję samochód o godzinie 10.00 - jeden z mechaników przy mnie wykonuje jazdę testową i mówi poza protokołem - słyszę jak w każdym innym Megane z tym silnikiem i tą skrzynią biegów hałas półosi i mechanizmu różnicowego. Zostawiam samochód na parkingu i wyjeżdżam - proszę przyjechać o 20.00. Przyjeżdżam o 18.00 - samochód stoi w tym samym miejscu w którym go zostawiłem. Panowie tworzą dokumentację techniczną :) proszę przyjechać jak zadzwonimy. Przyjeżdżam o 21.00 - samochód przestawiony w inne miejsce (zimny). 

I teraz pozwolę się zapytać - jak Panowie mechanicy testowali pojazd????

 

Generalnie z rozmów poza protokołem - większość Megane 1.3 tce z manualem ma problem z półosiami, smarem w nich, mechanizmem różnicowym oraz poduszką silnika. Taka konstrukcja im się zrobiła. Samochody nowe z 2020 r. zarejestrowane na dealerów i przez nich używane mają ten sam problem - stukające sprzęgło, szarpanie itd..... 

 

Teraz czekam na stanowisko Działu Technicznego Renault - ciekawe co mi napiszą. Niestety z racji tego że pojazd jest w leasingu nie mogę skorzystać z rękojmi a zobowiązanie finansującego do podniesienia zarzutu z rękojmi jest dla mnie totalnie nieopłacalne - trzeba spłacić to co zostało do końca leasingu. 

 

Poinformuję jak się dowiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączymy się w bólu, potwierdza się to co napisałem sporo czasu temu, konstrukcja jest źle policzona, elementy (może jednostkowo w 100% sprawne) w zespole nie pracują jak powinny. 
Wyszedl babol i próbują to jakoś ogarnąć tym którzy mocno marudzą. Koncernowej Akcji serwisowej nie będzie pewnie bo akcjonariusze nie poparli by takiego rozwiązania. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętam ohy i ahy nad tą konstrukcja, że Mercedes, że premium, że nowocześniejsze. A problemy tego silnika na tym forum są od początku. Widać, że co ma być uniwersalne i do wszystkiego jest do niczego. Silnik już poza forum ma złą sławę i ludzie go omijają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co piszesz ;). Raporty sprzedaży Reno są OK, innego silnika benzynowego w Megane i wyższych swoich modelach nie mają :). W Mercedesie żadnych problemów…

Tak jak pisałem, elementy są super - tylko ktoś te klocki w Megane nie do końca dobrze poskładał. Takie wtopy się zdarzają konstruktorom, chociaż niby nie powinny. Swoją drogą, ciekawe czy w polifcie też będzie ten problem - na razie nie ma żadnych info w tym temacie, a szkoda by było bo polift wyglada super, miałem na 1 dzień w zeszłym tygodniu z edc i to naprawdę ładne auto.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polifcie też jest problem... Jeździłem zastępczym przez tydzień i masakra we wrocławskich korkach. Stuka, puka, wali, momentami cała karoseria podskakuje. Jeżeli to jest to o czym wszyscy tutaj piszą to, poważnie, współczuję. Nawet muzyką nie można tego zagłuszyć bo po pewnym czasie dochodzi jeszcze ból głowy. Ale na ruchy karoserii nie ma prostego rozwiązania.

Ciekawe jak zachowuje się Mercedes z manualną skrzynią... Bo z automatem to pewnie tak jak moje 1.3 EDC. Zero problemów :).

Edytowane przez arcean
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na testy polifta. I raz przy zmianie z 1 na2 dynamicznie usłyszałem puknięcie. Ale nie wiem czy o tym samym mowa. Nie mniej jednak zastanowiło mnie to pilnie po lekturze tego tematu. Tym bardziej że auto miało 1700km przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj w klubie. Ja w przyszłym tygodniu zostawiam na ten sam zabieg. Mam nadzieję, że na wiosnę ta naprawa okazała się skuteczna.

Daj znać jakie wrażenia po odbiorze auta.

Edytowane przez vic_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzisiaj odebrałem Meganę z ASO. Wymieniono obie półosie, smar i poduszkę pod silnikiem oraz uszczelniono mechanizm różnicowy.

Muszę przyznać, że dawno tak komfortowo nie jechałem. Czy to koniec problemów? A może raczej, na jak długo to wystarczy? Czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!