Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - jakie macie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Rób jak chcesz. Zarówno z olejem jak i stylem jazdy. 

Mam w rodzinie mechanika. Dobrego mechanika, robi głównie PSA. Poza pracą- pasjonat motoryzacji, rajdowiec,  tuner, Często bywam przy generalkach silników,  uwielbiam postać się przy ich rozbieranie.  Swoje widziałem i widzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Pitrek napisał:

 No i żaden nie był tunowany ani traktowany rajdowo. 

Co to znaczy ? 

Co do stylu jazdy - każdy jeździ jak uważa.  Jeden na obrotach inny muli. Jeden strzela że sprzęgła , drugi jeździ z poślizgiem. Jeden studzi suszarkę , inny ma to w D. 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc w zakresie obrotów 1400-1900 z bardzo delikatnym traktowaniem pedału gazu można zejść ze spalaniem naprawdę bardzo nisko, zwłaszcza w trasach, w których przez długi czas utrzymujemy stałą prędkość. Żaden wyczyn, kwestia tego na ile ktoś jest w stanie psychicznie wytrzymać taką jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, szafir51 napisał:

Jadąc w zakresie obrotów 1400-1900 z bardzo delikatnym traktowaniem pedału gazu można zejść ze spalaniem naprawdę bardzo nisko, zwłaszcza w trasach, w których przez długi czas utrzymujemy stałą prędkość.

Nie wchodziłbym w taki zakres obrotów na 3 biegu (poniżej 1800 obr), a co dopiero na wyższych biegach w tym 6 biegu. Osobiście nie schodzę poniżej 2000 obrotów od 4 biegu w górę, jest to niekorzystne dla sprzęgła 2 masowego, układu korbowo-tłokowego pomimo że max Nm jest dostępny poniżej 2000 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mayn napisał:

Nie wchodziłbym w taki zakres obrotów na 3 biegu (poniżej 1800 obr), a co dopiero na wyższych biegach w tym 6 biegu. Osobiście nie schodzę poniżej 2000 obrotów od 4 biegu w górę, jest to niekorzystne dla sprzęgła 2 masowego, układu korbowo-tłokowego pomimo że max Nm jest dostępny poniżej 2000 obr.

Co innego jak przy takich obrotach się toczysz a co innego jak depczesz auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie u mnie (a każde auto już seryjnie może mieć zupełnie inny przebieg momentu) najlepiej tak wrzucać wyższy bieg przy przyspieszaniu, żeby na wyższym biegu znaleźć się powyżej 2 tysięcy, wtedy nie ma takiej zamuły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.08.2019 o 20:22, Komarek napisał:

Da się.  1.2 Puretech też potrafi. Trzeba jeździc na wysokim biegu i  na obrotach tak niskich, by turbina nie dmuchała.  Oszczędności z paliwa oddasz w warsztacie. Zabierz rozrząd i wał. Ale da się. 

Tyle, że to wynik z trasy. W pierwszym poście opisałem styl jazdy. Od wybitnie szybkiego do typowego z dróg na 90 km/h. Przejechałem 3600 km. Najwyższe zanotowane spalanie miałem 10,5 l/100 km, a najniższe 6.0 l. Gdzie tu zażynanie silnika niskimi obrotami? Większość trasy przejechana autostradami z prędkością 130 km/h. 

Dnia 22.08.2019 o 23:47, mayn napisał:

Nie wchodziłbym w taki zakres obrotów na 3 biegu (poniżej 1800 obr), a co dopiero na wyższych biegach w tym 6 biegu. Osobiście nie schodzę poniżej 2000 obrotów od 4 biegu w górę, jest to niekorzystne dla sprzęgła 2 masowego, układu korbowo-tłokowego pomimo że max Nm jest dostępny poniżej 2000 obr.

Jakieś uzasadnienie? Dopóki silnik nie wpada w wibracje można jechać. Max moment w 1.3 jest od 1600 RPM więc nie ma możliwości aby układ korbowy przy takich obrotach wpadał w wibracje i klepał zaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.08.2019 o 18:07, Komarek napisał:

Jazda na wysokim biegu i niskich obrotach - poza autostradą czy też expresówką- jest niebezpieczna . Szczegolnie zimą lub na mokrym. 

 

Ciekawa teoria. :) Szczególnie zimą i na mokrym. Już najstarsi górale wiedzą, że zimą i na mokrym nie kręci się silnika do wysokich obrotów bo prawdopodobieństwo uślizgu kół napędowych, a w przypadku przednionapędowego auta również kierujących jest wyższe. Nie od parady szczególnie w zimie, na oblodzonej czy zaśnieżonej nawierzchni właśnie należy utrzymywać niskie obroty aby nie dopuścić do zerwania przyczepności. Czasami nawet dochodzi do sytuacji gdy nie posiadając ASR rusza się z drugiego biegu.

BTW na zwykłych drogach stosuje się redukcje biegów (czyli wysokie obroty i niskie biegi) aby maksymalnie skrócić czas wyprzedzania. Poza wyprzedzaniem można sobie jeździć właśnie na wysokich biegach z niskimi obrotami aby zmniejszyć spalanie i hałas.

 

Co do techniki jazdy polecam książki Sobiesława Zasady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, TOJO napisał:

Gdynia-Szklarska Poręba-Gdynia 1500 km ,90% autostrady ,średnie spalanie z kompa 9 ,klima non stop ,średnia prędkość 130-140 km/h

 

pozdr

 

Wow :) którędy jechałeś żeby zrobić taką średnia :) 130-140 średnia bardzo ciężka jest do zrobienia tym samochodem :) nawet na pustej autostradzie :)

 

na trasie Gdynia- Szklarska zrobienie średniej 90-100 to już piękny wynik wiążący się z jazda S3 w okolicach 200 ;). Znam tą trasę bdb. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!