Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - jakie macie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

@Komarek to całkiem podobnie jak tym samym silnikiem w Megane III kombi :) (choć u mnie komputer oszukuje na grandę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem trasę Zawiercie - Bielsko Biała, sporo świateł, trochę korka, ale niby trasa. Dopóki nie przekraczałem 120 km/h spalanie poniżej 7 mki, ale powyżej momentalnie rośnie i skończyłem na 7,2 wracając trochę szybciej. Finalnie z ok 220 km po powrocie miałem 7,1/100 (ostatnie 25 km drogi do 100 km/h), także spalanie z książki można w d wsadzić, jak zwykle :)

 

Aha, mam dopiero 2200 km przejechane, może się ułoży :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Geble napisał:

Ja kiedyś zrobiłem test, włączyłem Eco i pojechałem na zakupy (2km w jedną i drugą stronę). Średnie spalanie miałem coś w okolicach 11l 

W trybie ECO więcej pali bo komp ogranicza osiągi więc trzeba mocniej deptać, żeby sensownie jechać :D

Dlatego, żeby w trybie ECO mieć rzeczywiście spalanie eco trzeba siebie przestawić w tryb kapelusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest od początku ustawione Perso (kierownica, wydech - sport, silnik chyba neutral - musiałbym sprawdzić).

Na Eco to bym chyba szajby dostał jakbym miał jeździć.

Jak żona w ASO poruszyła temat spalania to jej tak serwisant radził - wyśmiała go jak chłystka żeby sobie sam tak jeździł.

 

Na chwilę obecną jest 8,8 (wczoraj żona była we stolicy i spadło z 9,0).

Ale jak pisałem - moja żona ma ciężkawą nogę (lubi po prostu zapier..ć).

 

Najlepsze jest to że po zmianie softu silnika to spalanie zamiast spaść wzrosło. Kiedyś żona zgłosiła na ASO problem odnośnie za wysokiego naszym zdaniem spalania i stwierdzili, że zrobią podmianę softu - miało być lepiej, a wyszło jak zwykle.

Najciekawsze jest to jacy debile w tym ASO pracują - przed podmianą softu podobno nie zgrali pierwotnej wersji i po tym jak stwierdziliśmy że jest jeszcze gorzej  to nie mogli podegrać nam wersji pierwotnej. Od tamtej pory już ze 3 razy grzebali w tym sofcie - i jest trochę lepiej, ale do pierwotnej wersji nie wróciło (na początku było mniejsze spalanie - niewiele ale jednak zawsze (w granicach 0,5-0,7l/100).

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.10.2018 o 13:29, piotrh1975 napisał:

W jakim trybie bym nie jeździł, to w mieście spalanie oscyluje w granicach 10 - 11 litrów. W trasie przy prędkości zmiennej 90 - 120 spalił mi 6,6 litra.

 

I to jest rzeczywiste spalanie. U mnie obecnie (100% Warszawa) średnie z komputera, to 10,4 l/100km. A to i tak nieco zaniżone bo jak sprawdzałem wielokrotnie, komputer nieznacznie przekłamuje.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Lelupi napisał:

Ech każdy rodak to lekarz, polityk, mechanik samochodowy...

Gdybyś wiedział, znał procedurę jak piszesz "podmiany softu" przez ASO, to oszczędziłbyś trochę epitetów.

 

Widzisz robiłem zmianę softu w innym aucie i wiem jak to wygląda profesjonalnie.

Hamownia i ustalenie stanu silnika i osprzętu, zgranie wsadu ze sterownika, pisanie wsadu pod parametry silnika, wgranie nowego wsadu, hamownia, jazda próbna (ewentualne błędy i poprawki) - dopiero po tym dostałem auto (byłem przy całym procesie i trwało to kilka godzin).

Żeby było lepiej to po całym zabiegu okazało się, że kumpel prywatnie pisze wsady i robi elektronikę w autach - więc wiem jak to działa bo sam brałem w tym udział.

 

Tak że pisanie jaki to "rodak jest lekarz, polityk i mechanik samochodowy" może dotyczy Ciebie.

Wiem jedno w ASO albo pracują ignoranci albo gów..o potrafią. I dotyczy to wielu ASO (nie tylko Renault) - pracowałem w Citroenie jako handlowiec to wiem kto robił na serwisie.

Po drugie mam kilku znajomych mechaników, którzy pracowali w ASO i twierdzą jedno, że tam jest wymienialnia, a nie serwis mechaniczny.

 

Co do spalania - niestety takie są te nowe silnik - jak jeździsz jak emeryt to palą mało, jak tylko przyciśniesz to pala jak 2,5L. I dotyczy to wszystkich marek - wystarczy pooglądać testy i poczytać gazety/fora. Piękny urok downsizingu.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w ASO jest wsad zamawiany w centrali - wiem jak to wygląda bo chłopaki w Citroenie wymieniali soft w C4 (i to nie jednej) bo jakiś syf się wkradł w pewnej serii.

 

Wsady pobiera się z serwera centralnego firmy.

Żadna nowość - bynajmniej tak działało w Citroenie. Sam im to pobierałem - bo nie mogli sobie dać rady (zajmuję się informatyką zawodowo od 20 lat, a prywatnie od 20paru).

A pracowałem jako handlowiec bo stwierdziłem, że muszę sobie zrobić przerwę i spróbuję mojego drugiego konika (motoryzacja).

 

Jakby nie patrzeć - każdy mądry człowiek zgrałby stary wsad - w Citroenie byłą taka opcja podczas wgrywania nowego (stary lądował na serwerze PSA).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Silnik 1,6 SCE 115, 6000 tyś.

Dane wg tankowania.

Miasto latem, bez korków 8 litrów. Korki 8,5 litra. Zimą o  litr więcej.

Trasa do 90 km/h komputer pokazuje  5,8-6 litrów. Prędkość  120 km/h pokazuje 7,5- 8 litrów.

Średnia z trasy po przeliczeniu wg tankowania około 7 litrów.

Jazda spokojna, ale jak "deptam" miasto nawet 12 litrów ;).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!