Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, aniewa napisał:

Coś  z tym wydrukiem nie tak. Powinno być przynajmniej kilka udanych regeneracji a nie zero.  Edytowałem post bo niewłaściwie odczytałem przebieg auta.

Dobrze by było podłączyć clipa który powie ile było regeneracji i będziesz wiedział co ile średnio masz regenerację.  Przy tym przebiegu powinna być co około 2500-3000 km.

 

Przecież załączył wydruk z Clipa.Po mieście wypala się przy dużo mniejszym przebiegu 400-600km.Na autostradzie max co uzyskałem to 1500km.

 

@mrarek wiem jaki tam jest DPF i też muszą być do wypalania pewne warunki spełnione.Poczytaj ze zrozumieniem o czym piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Dnia 19.03.2018 o 14:34, dyzol napisał:

Po mieście wypala się przy dużo mniejszym przebiegu 400-600 km.

Na autostradzie max co uzyskałem to 1500 km.

Bardzo słuszne i trafne spostrzeżenie.

Jazda po mieście i na krótkich odcinkach, niekorzystnie wpływa na trwałość fap-a.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Opinia nr jeden:

Dnia 1.04.2018 o 19:13, mrarek napisał:

Czytam czytam.

Do tego DPFa nie jest potrzebna autostrada - wypala się super w ruchu miejskim i w tymże ruchu lepiej się silnik rozgrzewa

Opinia  nr dwa: 

Dnia 13.04.2018 o 17:48, Andrzej-2010 napisał:

Bardzo słuszne i trafne spostrzeżenie.

Jazda po mieście i na krótkich odcinkach, niekorzystnie wpływa na trwałość fap-a.  

 

Może się zdecydujecie? Czy ktoś ma jakieś dane od Renaulta czy z innego wiarygodnego źródła i może podać linka? Czy będziemy na tym bądź co bądź poważnym forum

bajki sobie opowiadać? :-)  I przy okazji; dużo tu mitów o Fap-ach z innych samochodów, jak choćby ten że poziom oleju ma rosnąć w razie awarii a przecież to jest inny rodzaj filtra ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎01‎.‎04‎.‎2018 o 19:13, mrarek napisał:

Do tego DPFa nie jest potrzebna autostrada - wypala się super w ruchu miejskim i w tymże ruchu lepiej się silnik rozgrzewa

Dodam i ja dwa grosze: Czekam na parkingu pod sklepem, klima chodzi, auto rozgrzane i nagle słyszę zmianę pracy silnika - trochę głośniej, kultura pracy inna - jak nic zaczął się wypalać DPF - i zasięg spadł, później jak ruszyłem znowu wzrósł. I w tym przypadku jak nic przydała by się kontrolka sygnalizująca wypalanie co by nie zgasić auta w połowie :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ja piszę o DPFie.

Nie o FAPie.

Wiesz, że jedno i drugie oznacza to samo? Po prostu jeden skrót jest z j. angielskiego, a drugi z francuskiego :P Ale domyślam się, że chodzi Ci o to, że FAP ma dodatkowe wtryskiwanie w celu pomocy przy wypaleniu sadzy, bo to jest głównie we francuzach spotykane ;)

PS.

Cytat

Za to cały rok leję 2T do ON.

Świadomie zapychasz sobie filtr popiołami?

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz, że są filtry mokre i filtry suche? Ja pisze o filtrze suchym.

I czy wiesz, że są oleje 2T tzw. niskopopiołowe? Z takiego oleju to pewnie mniej jest popiołu niż ze spalania  ON.

Od 3 lat spalam 2T w ON i nie zauważyłem problemów z wypalaniem FAPa

2 godziny temu, bacablue napisał:

I w tym przypadku jak nic przydała by się kontrolka sygnalizująca wypalanie co by nie zgasić auta w połowie :-D

Nic tylko zrobić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, niebianskaskurwoala napisał:

Ale domyślam się, że chodzi .... o to, że FAP ma dodatkowe wtryskiwanie w celu pomocy przy wypaleniu sadzy, bo to jest głównie we francuzach spotykane

Tak jak zaznaczył kolega powyżej.  Są dwa typy filtrów i nie jest istotne czy nazywa się FAP czy DPF. Ważniejszy jest podział na mokre (stosowane głównie w PSA) i suche stosowane powszechnie.

W "mokrych" jest stosowany mocznik który umożliwia wypalanie już w temperaturze spalin trochę powyżej 300 stopni, w suchych musi być przynajmniej 600 st.

By osiągnąć te 600 st są dwie metody. Jedna która zresztą jest wycofywana to tylko zwiększenie dawki paliwa, opóźnienie zapłonu, dodatkowe obciążenie silnika i druga coraz powszechniej stosowana wykorzystująca piąty wtryskiwacz. Ostatnia metoda praktycznie nie powoduje rozrzedzenia oleju niespalonym paliwem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z neta :

23 minuty temu, mrarek napisał:

I czy wiesz, że są oleje 2T tzw. niskopopiołowe? Z takiego oleju to pewnie mniej jest popiołu niż ze spalania  ON.

"W teście tym próbka oleju silnikowego, który początkowo nie zawiera żadnego popiołu, jest prażona w piecu wraz z kwasem siarkowym aż do momentu uzyskania białego, suchego proszku. Po zważeniu tego osadu, zwanego popiołem siarczanowym (często występującym w różnych opisach pod angielską nazwą sulphated ash, w skrócie SA), określa się jego zawartość procentową w stosunku do masy wyjściowej próbki oleju.Jeżeli zawartość ta wynosi poniżej 1% (dla olejów do ciężarówek, a 0,8% lub 0,5% dla samochodów osobowych), oleje klasyfikowane są jako niskopopiołowe i nadają się do silników Diesla z filtrami DPF."

24 minuty temu, mrarek napisał:

I czy wiesz, że są oleje 2T tzw. niskopopiołowe? Z takiego oleju to pewnie mniej jest popiołu niż ze spalania  ON.

Z tym się nie zgodzę .Olej napędowy:

"Pozostałość po spopieleniu Parametr wprowadzony w celu zabezpieczenia przed ewentualnymi składnikami mogącymi tworzyć popiół. Paliwo zgodne z normą PN-EN590 posiada ten parametr na poziomie: <=0,01%"

A o niskopopiołowych 2t tak naprawdę ciężko coś znaleźć ,może dlatego że nie przeznaczone do pracy filtrami i nikt tego nie testuje ,natomiast opakowanie napis przyjmie jaki tylko

dystrybutor zapragnie. Filtr zapchany sadzą można odratować ,a popiołem podobnież nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabronione jest cytowanie poprzedniego posta, więc wkleję to jako pogrubienie:  Filtr zapchany sadzą można odratować ,a popiołem podobnież nie. Popiół zostaje w filtrze na zawsze, co najlepiej zweryfikować w pierwszym z brzegu warsztacie zajmującym się regeneracją (nie wycinaniem) filtrów.

 

Cytat

Z takiego oleju to pewnie mniej jest popiołu niż ze spalania  ON.

 

Sorry ale nie. Oczywiście są oleje 2T, które mają mniej popiołów niż inne (np. Ravenol Scooter 2T uznawany za niskopopiołowy ma 0,03%, a ukochany przez Polaków Orlen Platinum Moto 2T ma już aż 0,07%) ale norma to dla oleju napędowego MAXIMUM 0,01%, czyli ten super Ravenol ma prawdopodobnie grubo ponad 3x więcej popiołów niż sam ON (prawdopodobnie, bo zakładamy, że ON ma jednak mniej popiołów niż 0,01% - nie mogę teraz znaleźć żadnego badania podającego realną zawartość popiołów w takim ON na stacji, ale dla przykładu estry oleju rzepakowego, których jest do 7% w ON mają zawartość 0,0015% a to już jest aż 20x mniej niż ten 2T). Czyli jeśli dobrze liczę (na szybko), z każdego 1l spalonego Ravenola (wg "norm z forów internetowych" wystarczy na 4 tankowania) zostawiasz w filtrze 0,3 grama popiołu. Jeśli jeździsz niewiele, to pewnie nie zauważysz obecności tych 'dodatkowych' popiołów w filtrze (ale też umówmy się - normalny kierowca nie jest w stanie odczuć np. 5% spadku mocy, szczególnie gdy następuje to w trakcie miesięcy czy lat użytkowania auta). Ale fakt, że on się tam osiada i gromadzi jest faktem i prędzej czy później trzeba będzie go usunąć, bo sprawi problem, tego nie oszukasz.

 

Polecam też ten wpis continentala na blogu odnośnie dodatków do wypalania filtrów (jest tam też na końcu fajny fragment o popiołach):

 

http://blog.bestdrive.pl/10043-dodatki-do-paliwa-oczyszczajace-dpf-warto-stosowac

 

Edit. Znalazłem jakieś badanie próbki ON z Orlenu - zawartość popiołów 0.001%, czyli 30x mniej niż 2T ravenola :-) Czyli spalając 200l ON z 1l oleju 2T Ravenol wrzucasz do filtra 2g z ON i 0,3g z 2T. 15%. Mało, dużo? Można chyba po prostu powiedzieć, że o 15% skracasz żywotność DPF.

 

PS. Dla uproszczenia założyłem, że 1l ON i 2T to 1kg, ale wiadomo, że z gęstości to wyjdą inne wartości.

 

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, niebianskaskurwoala napisał:

Zabronione jest cytowanie poprzedniego posta, więc wkleję to jako pogrubienie

Dotyczy to całego posta :-) Częściowo można cytować lub nawet cytować całość ale w częściach, przerywając cytat komentarzem i nikt się wtedy nie doczepi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, niebianskaskurwoala napisał:

Edit. Znalazłem jakieś badanie próbki ON z Orlenu - zawartość popiołów 0.001%, czyli 30x mniej niż 2T ravenola :-) Czyli spalając 200l ON z 1l oleju 2T Ravenol wrzucasz do filtra 2g z ON i 0,3g z 2T. 15%. Mało, dużo? Można chyba po prostu powiedzieć, że o 15% skracasz żywotność DPF.

PS. Dla uproszczenia założyłem, że 1l ON i 2T to 1kg, ale wiadomo, że z gęstości to wyjdą inne wartości.

1) Nie chce mi się rozpisywać elaboratów - temat dolewania oleju 2T do silników Diesla (także tych z FAP i DPF) został zgłębiony na innych forach. Wystarczy poszukać choćby na forum avensisa. Oleje 2T zostały przebadane w laboratoriach przez podobnych jak ja zwolenników 2T w DE. Wyniki badań opublikowano i trudno się z nimi nie zgodzić. Nie jestem w tej "materii" sam.

2) Orlenowi podziękuję - pracując w branży paliw przez 7 lat miałem styczność z ogólnie pisząc - dbaniem o jakość tego paliwa. Wyleczyłem się. Na pewno jego jakość jest znacznie lepsza w rafinerii niż na stacjach. Poza tym nie będę nabijał kabzy prezesowi tego molocha wybranemu przez jedynie słuszną partię.

3) Ponad 5 lat lałem 2T do 1,5 dCi bez DPFa, a od lekko ponad 3 lat leję do 1,5 dCi z DPFem. Nie było problemów, wręcz odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz powiedzenie o milionie much jedzących... wiadomo co? ;) Czytałem chyba wszystkie te wątki (bo sam swego czasu to 2T testowałem), 99% pochwał polega na tym, że wychwala się wyciszenie silnika. Zalej do silnika 15W40 zamiast 5W40, albo jeszcze lepiej - zalej motodoktora za 15 zł (tj. zwiększ lepkość) i także magicznie wyciszysz sobie silnik. A, no i najważniejszy argument, że to niemiecki wymysł (broń boże polski, bo wtedy to byłoby be). Pokażesz badania, z których to wynika, że 2T nie obniża liczby cetanowej lub nie zwiększa zawartości popiołów, a wartość tak dużej lepkości takiej mieszanki jest korzystna dla wtryskiwaczy? Pytanie jest jakby co retoryczne :-)

Nie mam zamiaru Cię do niczego przekonywać, ciekawiło mnie tylko czy świadomie sobie zapychasz DPF dodatkowymi popiołami :-) Ja np. robię to świadomie zamieniając olej C4 na C3 :-)

 

PS. Jeśli uważasz, że orlen ma słabe paliwo (ja tak nie uważam, ale ok), to niestety zgodnie z tą logiką różnica w zawartości popiołów może być tylko większa (niż te 30x) ;)

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, niebianskaskurwoala napisał:

 

PS. Jeśli uważasz, że orlen ma słabe paliwo (ja tak nie uważam, ale ok)

Ja również omijam Orlen z daleka. Dwa razy walczyłem  z zupą w baku. Ostatnio w maju ub. roku, gdzie na pilny wyjazd musiałem zmienić samochód. Nawet na wolnych obrotach pracował jak traktor. Koszty pokryte z AC, a Potentat się wypiął na ubezpieczalnię. Zatankowałem ponad 60 litrów i wszystko zostało wyssane. Po tym zdarzeniu filtr paliwa był wymieniany 3 razy bo ciągle się zbierał muł w dolnej części filtra. Dokument jakościowy paliwa wydany przez stację to ściema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!