Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skrzynia EDC 7 biegowa


czarnykot

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam na gwarancji i będę upierał się za wymianą sprzęgła. ?

 

Edit:

Byłem, przejechał się ze mną mechanik. Bez podpinania kompa, bo nie było żadnych błędów, powiedziałem wprost, że nie ma sensu brać kompa. Pojechaliśmy, co mogłem to mu "pokazałem", zapisał mnie na termin do zostawienia samochodu i będą działać. Oby ten samochód zyskał drugie życie, bo już mam plan B, czyli sprzedaż, może komuś innemu nie będzie to przeszkadzało. Będę informował po wizycie na robotę. 

Edytowane przez J3drula
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja myślę czy nie opłaca się zrobić szkody całkowitej . Kupiłem go za 55 tys teraz 69tys  wycenili więc też będę myślał co zrobić. Chodź zobaczyny co powiedzą u Ciebie . Ale mi powiedzieli że muszą zdjąć skrzynie żeby zobaczyć co się dzieje ale to na mój koszt więc gówno się dowiedziałem Krubagrup Sękocin Nowy no i oczywiście 170 zł za podłączenie do komputera . Gdzie wcześniej już mi kolega podłączył i powiedział że nie ma błędów na skrzyni itp.

Edytowane przez Krzychu1916
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gwarancję, na dodatek przedłużoną, jestem ogromnie wyczulony na punkcie automatów, nie pierwszy który robi fikołki. ? U siebie jestem dobrej myśli, wiedzą że coś jest nie tak, bo to nie pierwszy taki przypadek, także liczę na bezsporne załatwienie sprawy. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie ostatnio zakupiłem. Scenica 3 z edc. Ale tam 6b i suche sprzęgła. Niby kolejne generacje były poprawione. Jak widać nie. Chyba nie ma dobrej renowki z autematem w tej chwili. Aktualnie jeżdżę z dp0 a dokładniej al4 bo to peugeot. Wolne ale za to proste i tanie w naprawie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znacie jakąś dobrą skrzynie automatyczna ? Kierownik ma H I30 i ciągle mu się wiesza a jest też 3 letnia  . Brat ma golfa z 2020 i też skrzynia mu padła przy 70 tysiącach i ani jeden ani drugi nie ma EDC skrzyni . Mi się wydaje że teraz te nowe skrzynie są robione tanim kosztem albo na chińskich częściach dlatego się tak sypią albo jakaś czesc nie wytrzymuje tych obciążeń sam nie wiem . Chodź ponoć skrzynie automatycznie nie lubią korków i dlatego się psują . Śmieszne ale prawdziwe

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że dwusprzeglowkk miały być takie piękne ale wychodzi na to że nie są. DSG z tego typu są najlepsze chyba. Jak osobiście zostaje dinozaurem i hydrokinetyk jest moim ulubieńcem. Nie mówię tylko o dp0 czy su1. Jak już tak odieglem od edc to zastanawiam się ile wytrzymają skrzynie cvt np w clio lub multi coś tam w arkanie hybrydzie. Może udało im się coś skopiować od Toyoty i to będzie jeździć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to wymiana oleju, zwłaszcza w początkach eksploatacji.  70 tyś km to bardzo dużo na jeden olej z fabryki.

Aby prawidłowo pracowala skrzynia, olej musi osiągnąć odpowiednią temperaturę, a na krótkich odcinkach 5-7 km zimą to i olej w silniku nie osiąga temperatury 90 stopni jak włączyć się ogrzewanie.

Ale nie wszyscy to rozumieją i uważają że automat to wygoda.

Automaty w Renaultach, jak czytam na forach nie są pozbawione wad.

Chyba jedynie ten automat w hybrydzie będzie dopracowany, tylko trudno tu mówić o automatycznej skrzyni, która jest jednocześnie napędem elektrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Krzychu1916 napisał:

A znacie jakąś dobrą skrzynie automatyczna ? Kierownik ma H I30 i ciągle mu się wiesza a jest też 3 letnia  . 

To jest dwusprzęgłówka. Hydrokinetyki były w starszych modelach I30.

Mam Elantrę ze wzbogaconą elektroniką w hydrokinetyku z 2019 r i jest rewelacyjna.

26 minut temu, jabrze napisał:

To jest dwusprzęgłówka. Hydrokinetyki były w starszych modelach I30.

Mam Elantrę ze wzbogaconą elektroniką w hydrokinetyku z 2019 r. i jest rewelacyjna.

 

1 godzinę temu, aniewa napisał:

Kiedyś to tylko amerykańskie:D

Największa sprzedaż tego modelu jest w USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest mój czwarty samochód, każdy z automatem, i co? No i każdy po jakimś czasie robił pod górę z obsługą, a to sprzęgło, a to sterownik, a to jeszcze co innego. Przy ostatnim A6 robiłem skrzynię i zostawiłem skromne 16 tysięcy złotych, i co? Po roku coś jej nie siadło i strzeliła focha. W A4 to samo, niby okej, ale zaczęła się dziwnie zachowywać i stwierdziłem, że czas do niej zajrzeć, pan z serwisu powiedział 4 tysie, zrobiłem, żeby za pół roku oddać samochód w inne ręce. Nowe A4, a jak mnie ta skrzynia irytuje, stoję na wzniesieniu, gaz a ta nie to co w Renault, ona powoduje że samochód się cofa! Absurd, to chociaż EDC się spina w miarę szybciej i rusza z lekkim szarpnięciem. Ja nie mogę jeździć z manualną skrzynią, problemy z lewym kolanem, dlatego zawsze już będzie automat. Jestem na etapie kombinowania i zamiany obu samochodów na jeden, który po jazdach próbnych jest dla mnie idealny, czy Toyota/Lexus i ich bezstopniowa eCVT, jeździłem CVT w jakimś starszym Audi, i kompletnie mi to nie przeszkadzało, a miała bagatela 500kkm nalotu.

 

Także EDC nie jest taka najgorsza, ale też po prostu dzisiaj jesteśmy ich rodzaju króliczkami doświadczalnymi, dają produkt który my weryfikujemy, a czy oni odpowiadają jakoś na to co my zgłaszamy? Nie. Jak robiłem skrzynię w A6, był chłop z dwuletnią A6, gdzie skrzynia zrobiła papa po 70kkm, koszt naprawy 38 tysięcy złotych, dramat. 

 

Skończyły się czasy dobrych produktów. 

 

Czekam na wymianę i dalej kręcę kilometry, proste. ?

@Sarna1ja też bez żadnej złośliwości, ale w RS potrafią skrzynie puścić bąka po kilkunastu tysiącach kilometrów, także zachwyt może okazać zgubny. A odpowiadając, nie, bo jestem świadom doświadczeniem, że automaty im bardziej skomplikowane tym gorsze, wziąłem bo mi pasowało, proste. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo miałem kilka aut z automatami, fakt że w większości od nowości i serwisowane w ASO, ale były to 7gtronic Merca, zfy BMW, dsg skody vw i teraz stronici z audi,

szczerze do tych 180-200 tys nie miałem nigdy z nimi problemów. Najmilej jeździło się BMW z ZF, fajna hydrokinetyczna skrzynia, bardzo szybka. Obecny stronic miał muła w trybie D ale korekta softu to naprawiła. 
Aha - serwis wymienił mi w niej olej przy przebiegu 60 tys. Nie mam żadnych zastrzeżeń do jej pracy - a w rok zrobiłem 75 tys km.

a zapytałem o edc bo stałem przed zakupem meg iv rs 2x. No i nawet aso odradzało edc, i doradzało manuala który haczyk na 1 i 2 jak stary opel

kolega w Talismanie 225 miał 3 skrzynie na gwarancji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie lepiej automatów unikać, chyba że nie ma innego wyjścia, bo kontuzja czy coś podobnego. Starych rozwiązań ze sprzęgłem hydrokinetycznym już ze świecą szukać. One wyjdą, bo pracują na uślizgu i więcej spalają paliwa oraz zanieczyszczają środowisko. Chyba że ktoś jest naprawdę maniakiem samochodowym i ma z tego fun, to OK Mi się zaczyna marzyć jakaś SKODA FABIA ze starym 1,0MPi (80KM) bo jeszcze są wkładane do nowej FABI Mega prosty samochód z mega prostym silnikiem. Także pod gaz i jeżdżę sobie za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz tanio to tylko prius. Wkładasz lpg i latasz - przypatrz się co jeździ na uberach i innych taxi. 
Automaty są super.
Nigdy nie kupiłbym już samochodu z manualem - No chyba że mówimy o zabawce - jak mój abarth ?. Tam manual i szpera to podstawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!