Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi


12/ Ignorowanie niesprawności sondy lub stosowanie nisko jakościowych zamienników oryginalnych czujników

         bywa bardzo  kosztowne w skutkach ;

            -  grozi to m.in. zniszczeniem katalizatora ( zbyt bogata mieszanka),

            -  wypalić zawory (zbyt uboga mieszanka). 

    a/ Producenci sond lambda prognozują ich trwałość na około 100–160 tysięcy kilometrów przebiegu.

    b/ Interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut;

            1/ zasilanych gazem LPG,

            2/ z zużytym silnikiem o niskiej kompresji.

         W wielu przypadkach za niesprawność sondy odpowiada uszkodzenie elementu grzejnego ( sonda

          wymaga odpowiedniej temperatury do pracy),  więc objawy  występują wyłącznie na zimnym silniku,

   c/ Często przyczyną nieprawidłowości sondy lambda są banalne;

         1/ nieszczelności układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą,

         2/  nieszczelność układu dolotowego, map-sensora,

         3/  leniwa sonda ;

                 a/ wolno nagrzewająca się sonda,

                 b/  przy kompletnie niesprawnym podgrzewaczu wywaliło  by check–engine  i  błąd na komputerze,

         4/  check - engine  -  to  wypadanie zapłonów, powody  to ;  

                           Megane 2.0 /16V - Wypadanie zapłonu  na 3 cylindrze

                 - cewka, świeca, wtrysk, wiązka, sterownik, pompa paliwa, paliwo, sonda , przekaźnik wtrysku,

                 -  jeśli check ciągle się świeci - to błąd  leży w sterowniku ,

  d/  Sondy powinno się stosować ;

        - tylko nowe oryginalne, bo zamienniki głupieją i szybko padają,

        - można używać sondy używane, ale muszą być oryginały, nie zamienniki,

       -  oryginały są z właściwą wtyczką a w zamiennikach trzeba wtyczkę spinać, 

  e/   Działanie sond ;

     I/ Wykres działania I sondy powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie 0 -1 V ; 

               Wysokie spalanie - sonda lambda,

              a// Uszkodzona sonda ma bardzo słabe wahnięcia napięcia ;  Mapa LPG

              b/  Wartość sygnału I sondy λ zamontowanej przed katalizatorem jest zależna od zawartości tlenu

                      w spalinach  napływających do silnika,  

                     

Sonda  -Przebieg sygnałow sond.png

    II/  II sonda ; napięcie waha się w przedziale 0,6 V – 0,8 V, co oznacza bardzo niski poziom tlenu w spalinach za 

         katalizatorem, gdyż przy sprawnym katalizatorze, cały tlen jest wykorzystywany do procesów chemicznych,

            a/  Im bardziej druga sonda faluje tym bardziej jest zużyty katalizator,

            b/  Napięcie drugiej sondy jest stałe do momentu gdy katalizator działa ,

            c/  Gdy spaliny nie spełniają normy lub jeśli katalizator jest uszkodzony, napięcie się zmienia,

                  sonda II zaczyna pracować  tak jak sonda I ,

           d/ Jeżeli napięcie drugiej sondy spada poniżej 0,5 V, oznacza to że ;

                    - w spalinach jest dużo tlenu , a to wiąże się z niską sprawnością katalizatora,

            e/  Przeczyściłem wtyczkę sondy, choć wyglądała perfekcyjnie.

                 Efekt jest taki, że II sonda się uspokoiła...teraz oscyluje sobie mniej więcej w granicach 0,6-07 V,

                    Doświadczenia z wymianą katalizatora na nowy - opinie i porady, 

    III/ Sonda lambda funkcjonuje prawidłowo w zakresie temperatur 300 do 850 st.C, 

          a/Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300 °C staje się swoistym elektrolitem 

               zdolnym do przewodnictwa jonowego,

         b/Element grzejny sondy zapewnia uzyskanie właściwej temperatury pracy po 20 s do 30 od uruchomienia

                silnika.  Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym przez dłuższy czas ;

                          -  sonda lambda może wystygnąć i zmiany napięcia sygnału wyjściowego mogą ustać,

            c / Symptomami niewłaściwie działającej sondy lambda będzie ;

                    1/  podwyższone zużycie paliwa,

                    2/  spadek mocy silnika,

                    3/ problem z odpalaniem na zimno, szarpanie/falowanie,  gaśnięcie silnika ;

                       a/ silnik przez pierwsze 20 - 30 sekund pracuje niestabilnie, wypada zapłon,

                       b/ czasami wyraźnie pracuje na 3 cylindrach, czasami może zapalić się CHECK,

                       c/ czasami może od razu zgasnąć i odpalić z 2- 3 razu,

                       d/ duża niesprawność  I sondy objawia się ;

                                       - kontrolką „  check  engine ” na  desce  i   wypadaniem  zapłonu ;

                            Nie spalona mieszanka  w  cylindrze ( wypadanie zapłonu ) ulega spaleniu  w  katalizatorze;

                                 - co  prowadzi do szybkiego zniszczenie katalizatora,

                                 - oraz możliwość pożaru  auta,

                        e/ stare/wyeksploatowane sondy  są  powodem ;

                                  - niewłaściwego  kąta  wyprzedzenia  zapłonu,

                    3.1/  Kiedy jest rozgrzany silnik - czasami wypada zapłon na wolnych obrotach 

                               ( słychać jak stoisz na światłach)  ale dość rzadko,

                    4/  jeśli adaptacja przepustnicy jest nieprawidłowa, to sonda ;

                             -  krzyczy do sterownika benzynowego zrób coś,

                             -  w efekcie może wystąpić falowanie obrotów, bo sterownik wachluje dawką paliwa,

                     5/  silnik w czasie jazdy czy to na LPG czy to na benzynie ;  Szarpie, gaśnie, wariuje

                             a/ potrafi tracić moc podczas jednostajnej jazdy,

                             b/ dopiero jak docisnę pedał, to szarpnie i jedzie normalnie,

                             c/ szarpie podczas puszczania i wciskania gazu,

                             d/ przy dojeżdżaniu do świateł i wyhamowywaniu do zera potrafi zgasnąć,

                             e/ potrafi też zgasnąć jak stoję na światłach

                     6/ Silnik zbyt trzęsie na wolnych obrotach ; Silnik zbyt trzęsie na wolnych obrotach 1,6 16V

                       7/  Aby się przekonać o uszkodzeniu sondy, pomaga   " czasowe " odłączenie sondy lambda ; 

                               - ECU przyjmuje wtedy wartość 450 mV  ( czyli mieszanka OK) i silnik chodzi z mapy,

              d/ Usterka sondy to w większości przypadków przepalona grzałka,

                   Generalnie po wymianie sondy należy wykonać adaptację,

              e/ Karygodnym błędem jest ;

                     - używanie jakichkolwiek smarów i płynów typu " spray  contact "  na  złączach sondy 

13/ Dla silników z KZFR dochodzi do ;

            a/ grzechotanie przy odpalaniu,

            b/ nie odpala za pierwszym razem,

            c/ zwykle potrzeba 2-3 krótkie próby odpalenia,

            d/ sporadycznie pali za pierwszym razem, czasem zapali za pierwszym gdy dłużej przytrzymam przekręcony

                  kluczyk. Poza tym  żadnych negatywnych objawów ; 

                          KZFR czy elektrozawór zmiennych faz?1.6 16V KZFR ,

             e/  uszkodzony elektrozawór zmiennych faz rozrządu lub nie jest on podpięty. 

                   W efekcie nierówna praca silnika na biegu jałowym a powyżej 1800 obr zaczyna stukać kzfr

                   

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14/ Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

....... a/ ilość zasysanego powietrza  -  za pomocą przepływomierza, map sensora,
....... b/ temperatury  -  z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika, powietrza wlotowego,

....... c/ prędkości obrotowej silnika  -  z czujnika położenia wału,

........d/ pomiar tlenu w spalinach   - z sondy lambda,  Wypadanie zapłonu cylinder trzeci ,

15/ Możliwe powody Check injection powodujące nie równą prace silnika ;

        a/ Check injection + brak mocy + szarpanie + kontrolka silnika ;

             - możliwe powody Check injection,

        b/ błąd powodował moduł UPC ; Przy minusowej temperaturze gaśnie błąd check injecton ( 1,6 )

                - przy minusowej temperaturze gaśnie błąd check injecton, samochód odpala,

                - błąd zapala się ponownie gdy temperatura wzrasta, auto gaśnie,

16 / Prędkość obrotowa biegu jałowego ;  

                                                     5ad5e50c4a76b_Prdkoobrotowabiegujaowego.thumb.png.b4d7bbce28d6867bb328aeb49a0798c0.png           

                                                          K4M812       700 +/- 30                                                                   

17/  Przy zasilaniu LPG, pompa paliwa jest narażona na uszkodzenia z powodu braku benzyny;

        Jak odłączyć pompę paliwa po przełączeniu na gaz ??? 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kłopoty z obrotami na biegu jałowym - adaptację przepustnicy

1/ Przed wymianą/czyszczeniem przepustnicy należy odłączyć akumulator, aby komputer zapomniał ustawienia na         starej  przepustnicy. Po wymianie przepustnicy i podłączeniu akumulatora, komputer będzie widział nową   

     przepustnice i do niej będzie się ustawiał.

2/ Adaptację przepustnicy można wykonać za pomocą ;

     a/ włączając i wyłączając zapłon ;

          - odpal kilka razy sam zapłon, odczekaj chwile, następnie odpal silnik, obroty mogą być podwyższone,

         -  po zgaszeniu silnika, odpal kilka razy sam zapłon, odpal silnik( obroty powinny spaść poniżej 1000)

             i nie wciskając gazu nagrzewam  silnik do momentu włączenia wentylatora,
         -  zrób rundę ze 2-3 km i ciesz się stabilną pracą silnika na biegu jałowym,

     b/ CLIP-em przyuczyć przepustnice w komputerze wtrysku,

     c/  jeździć bez kalibracji i komputer sam po przejechaniu max 300 km zorientuje się, ustabilizują się obroty

           na właściwym  poziomie,

     d/ jeżeli obroty nie ustabilizują się, wymaga to w większości przypadków wymianę przepustnicy na oryginał. 
3/ Przy problemach z falowaniem obrotów  pomaga ;

      -   wykasowanie parametrów/błędów zapamiętanych/starych w sterowniku silnika,

      -   wymiana uszkodzonego regulatora napięcia ;  

             Kłopot z obrotami na biegu jałowym ; Błąd P2502. Nierówna niskie obroty podczas uruchomiania silnika.
       -   zakręcenie gazu na butli,  jazda ( 100 do 200 km ) na benzynie,

      -   przy dużej ilości jazd po mieście, daj mocno po garach na wysokich obrotach,      

     -    uszkodzony ( przerwany ) jeden z trzech przewodów ( czarny, sygnałowy ) w sondzie lambda,

     -     czyszczenie i wymiana oringów przy przepustnicy ; 

               -  Wysokie Obroty Były Spowodowane pękniętym i twardym już oringiem na przepustnicy,

               -  spadł wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe,

                -  uszczelka na kolektorze dolotowym się uszkodziła itp...

     -     wyciągałeś wtryski aby sprawdzić czy ładną mgiełkę rozpylają,

    -    przyczyną były zużyte/uszkodzone przewody W/N,

    -    sprawdzenie prawidłowego ustawienia rozrządu,

    -    wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia oleju,

    -    zanieczyszczony elektrozawór KZFR ,

4/ Przy problemach z odpaleniem ;

     a/  Problem z odpaleniem: DF038, DF066, DF07

          DF038  -  wewnętrzna usterka elektroniczna komputera wtrysku

          DF078  -  obwód sterowania przepustnicą

          DF066  -  brak sygnału z komputera wtrysku do sterowania układem ABS (prawdopodobnie)

   

       Sprawdzić clipem, podpowie więcej na temat przyczyn błędów, oprócz głównego błędu masz                   jeszcze  dodatkowy kod do tego błędu, szczegółowo opisujący konkretną przyczynę ( nawet  8

           różnych przyczyn ),

      Zakupiłem nową przepustnicę oryginalną, błędy wykasowałem, obroty się unormowały i auto

           ruszyło.

    b/ Problem z silnikiem, błędy DF038, DF078, P0300 

         Przyczyną okazała się jedna ze świec. Kupiłem cztery oryginalne i problem został zażegnany. 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepustnica elektroniczna dobrze działa w nowych autach.

Jednak po paru latach mogą zacząć się problemy;

   - kable śniedzieją, ulegają przetarciu,

   - silnik zaczyna nierówno pracować,

   - na tablicy rozdzielczej pojawiają się fikuśne, żółte kontrolki i auto głupieje,

Objawy uszkodzenia potencjometru przepustnicy są ;

   1/ Zmiany obrotów i szarpnięcia podczas przyśpieszania lub zmniejszania prędkości.

        Gdy zdejmujemy nogę z pedału przyśpieszenia, silnik może ;

           -  pozostać na wyższych obrotach a następnie gwałtownie je obniżyć,

           -  podczas przyśpieszania samochód może robić to niejako skokowo;

                 -  ponieważ stopień otwarcia przepustnicy ma wpływ na ilość dawkowanego paliwa potrzebnego do wytworzenia 

                     odpowiedniej mieszanki paliwowo - powietrznej.

         W przypadku nieprawidłowych wskazań z czujnika przepustnicy, ilość wtryskiwanego paliwa może być zbyt mała, co

          w efekcie będzie skutkowało nierównomierną pracą silnika.

2/ Przed wymianą potencjometru przepustnicy, sprawdź napięcia i zmiany rezystancji ,

        a/ napięcie zasilania powinno wynosić 5V, przy liniowym przyroście pomiędzy 0,5 – 5V  ( w przypadku mierzenia

              rezystancji wartości będą inne dla różnych typów czujników ),

        b/ ważne aby wartości zmieniały się liniowo i proporcjonalnie do wychylenia czujnika.

              Nagłe przeskoki wartości oznaczają, że oporowa warstwa potencjometru jest zużyta, wytarta,

              Czujnik należy w tym przypadku wymienić,

        c/ zamknięcie minimalne przepustnicy - mierząc jego napięcia na pinach sygnału i masy.

             Wymagane napięcie jest określone przez producenta ,

        d/ czujnik położenia przepustnicy - może powodować objawy zbliżone do niesprawnego zaworu EGR,

              ( np. szarpanie silnikiem podczas przyśpieszania),

       e/  koniecznie trzeba wymienić uszczelki przepustnicy przy czyszczeniu, bo stare i stwardniałe puszczają lewe powietrze.

3/ Czystość przepustnicy zależy głównie od ;

      -  od stanu filtra powietrza,

      -  w jakich warunkach drogowych jeździsz,

      -  w jakim stanie technicznym masz silnik, ( opary oleju, odma ),

      -  jakie paliwo używasz,

      -  od jakości naszego powietrza (np.; Kraków ).

      Niektóre marki samochodowe ze względu na stan powietrza w Polsce zmniejszają okresy wymian oleju. 

 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Powodem pływających obrotów silnika mogą być;

      A/ błędy zapamiętane w sterowniku silnika;

            - błędy należy wykasować,

      B/ zastosowanie regulatorów napięcia nie oryginałów /zamienników;

           Regulator napięcia musi być do konkretnego alternatora ,

                a/ dobrany wg. tabliczki na alternatorze i według danych tam zawartych,

                b/ najczęściej stosowanymi alternatorami są firmy ; VALEO, Bosch,

                     -  np; dla alternatora Valeo 8200 290 215 pasują regulatory ;

                              - VALEO 593535 ; VALEO 593689 ; VALEO YR1615PF ;

               c/ Silnik 1,6 16 V gaśnie zimny, niskie obroty  ;  

               d/ Błąd P2502 Nierówna niskie obroty podczas uruchomiania silnika ;

               e/ Kłopot z obrotami na biegu jałowym .

      C / podciśnienie w kolektorze dolotowym,

             MAP Sensor - przekazuje niezbędne dane do sterownika silnika i  decyduje ; Jak sprawdzić Map Sensor?

            a/  bezpośrednio za dawkę paliwa dozowaną w zależności od  ;

                    1/ ciśnienia powietrza w kolektorze ,

                    2/ i obciążenia jednostki napędowej,

            b/ Na wartość podciśnienia w kolektorze ssącym ( wskazania map sensora ) mają wpływ ;

 

                1/ nieszczelności połączeń w układzie dolotowym ;

                      a/złej jakości filtr powietrza lub źle założony, zatkany wlot do filtra, zbyt mały przekrój dolotu,

                      b/zatkany/nieszczelny przewód serwa,

                      c/ uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub sparciałe/przytkane/ nieszczelne przewody ;

                               -  do pojemnika  z węglem aktywnym,

                             -  do zbiornika paliwa,

                               -  do przepustnicy,

                      d/ przytkana/zasyfiona odma olejowa ,

                      e/ zły stan uszczelek pod  kolektorem ssącym ,

                      f/ zanieczyszczona przepustnica, uszkodzone oringi ;

                                - b.duży wpływ na stan przepustnicy ma stan czystości odmy olejowej, 

                     g/ nieszczelność montażu czujnika ciśnieniowego, ( map sensora ), 

                     h/  nieszczelne uszczelki /podkładki wtrysków ,

               2/ przestawiony rozrząd ( przeważnie o jeden ząbek ) może powodować że ;  

                        a/ komputer clip może pokazywać podciśnienie rzędu 55 kPA zamiast 36 kPa,

                        b/  zwiększyło się zużycie paliwa ,

                        c/  silnik bardzo szybko się grzeje,

                        d/  czas wtrysku został wydłużony ; powinno być 0.28 s a jest od 0.32 do 0,35 s,

             3/ za małe luzy zaworowe,

             4/ przytkany katalizator ;

                    a/ dużo jazd po mieście i na małe odległości,

                    b/ niewłaściwy stan techniczny silnika,

                   c/ im więcej takich stanów  j/w, tym żywotność  katalizatora krótsza, 

             5/ W  silnikach benzynowych podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach ;

                    a/ 1.4 /1.6/ 16V ;    ok  28    do      36 kPa ,    ( 280      do    360  mbar ),

                    b/  2.0 / 16 V ;       ok. 32     do      38 kPa,    ( 320      do    380  mbar ),

639843727_Cinieniewkolektorzesscym.thumb.jpg.3ecb5a15ceb6b671056dd1df730ed561.jpg

 

              5A/ Zanim rozpoczniemy interpretację wartości parametrów bieżących, trzeba sprawdzić ;

                       I/ którego ciśnienia - jest to wartość,

                       II/  najprościej uczynić to przy pracującym silniku ZI, gdy tester diagnostyczny odczytuje ze

                                                                                                                          sterownika listę parametrów bieżących,

                              a/ Pomiar ciśnienia absolutnego ma miejsce gdy;

                                     - wartość ciśnienia zwiększa się, gdy prędkość obrotowa silnika szybko rośnie;
                                     - maleje, gdy prędkość obrotowa silnika szybko maleje,

                              b/ Pomiar podciśnienia ma miejsce gdy;

                                      -  wartość ciśnienia maleje, gdy prędkość obrotowa silnika szybko się zwiększa,

                                      -  zwiększa się, gdy prędkość obrotowa silnika szybko maleje

       6/ Jak odepniesz map sensor    -   to silnik przechodzi w tryb awaryjny ( pracuje wg;mapy ) ;

                a/ chodzi lepiej,

                b/  ale zużycie paliwa jest wtedy większe,

                c/  słabsza  jest moc,

       7/ Wraz ze wzrostem podciśnienia, wzrasta opór w czujniku, co powoduje spadek napięcia na czujniku,

                      5 Volt   -  jest  na czujniku   -   przy  braku   podciśnienia.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla zapewnienia właściwych warunków pracy, w szczególności zimą, zaleca się ;

Szczególnie przy obecności instalacji LPG ;

Utrzymywanie benzyny w zbiorniku od ok 0,25 do 0,50 pojemności zbiornika;

Zapewnia to właściwe warunki pracy ;

  -  pompy benzynowej w zbiorniku, ( jest wówczas właściwie smarowana ),

  -  wtryskiwaczy benzynowych,

  -  gniazd zaworowych, ( smarowanie )

  -  zmniejsza skraplanie wody z powietrza, co jest niekorzystne dla paliwa,

  -  i ułatwia rozruch zimnego silnika .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

 Lekkie szarpanie, wypadanie zapłonu 

1/Często przyczyną falowania obrotów oraz wypadania zapłonów  na biegu jałowym jest  ;

      a/ nieprawidłowe ustawienie rozrządu, najczęściej przestawiony rozrząd  o  jeden  ząb,

             Lekkie szarpanie, wypadanie zapłonu Megane 3 2.0 Tce

      b/ nieprawidłowych luzów zaworowych, najczęściej przez nieprawidłową regulację mieszanki na LPG,

      c/ nieprawidłowe działanie układu pochłaniacza par benzyny,

2/ Kontrolę luzów zaworowych, należy wykonać na zimno ;

           - zawory ssące: 0,26 - 0,34 mm,

           - zawory wydechowe: 0,29 - 0,37 mm,

   2,1/ W razie nieprawidłowych wartości należy;

       A/ zdemontować wałki, zdjąć łańcuch rozrządu,

       B/ luzy zaworowe ustawia się ;

            a/  przez zamianę szklanek miejscami,

            b/  przez zakup nowych szklanek,

            c/  przez szlifowanie szklanek,

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jazda wyłącznie w mieście, z pracy do domu i z domu do pracy na dystansie ok.10 km w jedną stronę może skończyć się ;

   - nagłą utratą mocy oraz dziwnymi wibracjami silnika,

   - wciśniecie gazu praktycznie nic nie dawało, spalanie pokazało 22 l/100, w międzyczasie wyłączył się lpg,

  - podobnie jak w silnikach diesla z fap-em, następuje w silnikach benzynowych zamulenie katalizatora,

  - zdarzenie dotyczyło; megane III/2008 r/1.6 /16v/ 110 KM + LPG /113000 km, po wcześniejszych przypadkach mrugania/migotania

     „ Lampki kontrolnej układu oczyszczania spalin”           335533552_Kontrolkaczystocispalin.png.f2786ed250d40159763a95727debd5e3.png

Dla w miarę nowych silników - pomaga przegonienie auta na wysokich obrotach celem przedmuchania / przeczyszczenia katalizatora,

Dla silników z dużym przebiegiem - pomaga wymiana katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

1/Jeżeli przegonienie auta na wysokich obrotach nie pomoże w przypadku pojawienia się kontrolki;

      migający check, to należy ;

        a/ zmienić świece zapłonowe na zalecane nowe,

        b/ zmienić cewki na;

            - polecane są w większości cewki beru,

            - każdą cewkę wypiąć i zastąpić nową, bo w większości przypadków zamiana tylko na używaną prowadzi 

              do błędnych wniosków,

       c/ zamiany wtrysków gazowych na nowe,

2/Jeśli zamiana; świec, cewek, wtrysków gazowych nie przyniosła spodziewanego rezultatu to ;

      a/ sprawdź drożność wężyków i wkrętek od gazu ;

           -   niechlujny montaż wkrętki do której jest podłączony wężyk od wtryskiwacza,

           -   zbyt dużą ilość kleju na wkrętkę, przez co zmniejsza się przekrój wężyka i przepływa mniejsza ilość gazu,

           -   zmniejszona ilość przepływającego gazu będzie powodować pracę jednego cylindra na ubogiej mieszance,

               co może powodować wypalenie gniazd zaworowych, a nawet dziurę w tłoku,

     b/ Przykład wadliwie zestrojonej instalacji gazowej ; Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze,

           Megane 3/1.4 Tce.

         Instalacje założyłem około 8 miesięcy temu przy przebiegu ok.110.000 km, jest to BRC sequence 32,

         Przejechałem około 9 tys km w 3 miesiące, bez najmniejszego problemu,

         Od około 5 miesięcy mam problem z wypadaniem zapłonu. Problem pojawia się w momencie przełączenia

          na gaz, jeżdżąc na benzynie wszystko jest ok,

         Wymieniłem świece i cewkę, następnie zamieniliśmy cewki, wtryskiwacze od gazu i cały czas jest to 4 cylinder,

         Zrobiliśmy test kompresji na cylindrach. Na 4 - tym było niższe ciśnienie,

         Zdecydowałem się na remont silnika; szlifowanie, planowanie, wymiana pierścieni itp do tego nowy rozrząd,

         ciśnienie w normie, zapłon cały czas wypada na tym 4 cylindrze,

c/ Problem wypadania zapłonu w 1,4 Tce,  często powiązane są z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku,

     a to oznacza tylko jedno ; Wypadanie zapłonu 4 cylinder

        1/ uszkodzona uszczelka pod głowicą,

        2/ nie wolno bagatelizować problemu, gdyż może się to zakończyć pęknięciem cylindra ( 2 lub 3 cylindra),

        3/ szybka reakcja na problem i wymiana uszczelki pod głowica zapobiega zniszczeniu cylindra,

 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A/ Nieprawidłowe działanie układu pochłaniacza par benzyny ;

      1/ na biegu jałowym ;

            - elektrozawór pochłaniacza par paliwa jest zamknięty

      2/ po rozgrzaniu silnika (> 60 C ) i pod obciążeniem ;

           a/ zasilany jest elektrozawór pochłaniacza par paliwa, który łączy pochłaniacz par

                benzyny z kolektorem ssącym,

           b/  opary benzyny są spalane w silniku,

B/ Nieprawidłowe działanie tego układu może powodować ;

      1/  niestabilność obrotów na biegu jałowym,

      2/ usterka elektryczna elektrozaworu pochłaniacza par benzyny, sygnalizowane jest przez kontrolkę wtrysku ;

                                                                1452457289_Kontrolkaczystocispalin.png.f42bf945e8e32265eebfbc89c607298d.png

C/ Opary paliwa powstają głównie na skutek wysokiej temperatury,

     1/ Paliwo w zbiorniku auta nagrzewa się od ;

           -  wzrostu temperatury na zewnątrz,

           -  wzrostu temperatury wydechu,

           -  od pracującej pompy paliwowej ( zadaniem paliwa jest jej schładzanie ),

D/ Elektrozawór pochłaniacza znajduje się przy kielichu amortyzatora, od strony pasażera,

      Z niego wychodzą dwa wężyki ;

       1/  jeden z nich prowadzi do kolektora ssącego,

             Dla próby odłączyć od kolektora ssącego a otwór zaślepić,  jak pomoże to masz usterkę

             układu pochłaniania par paliwa.

       2/  drugi/dolny przewód idzie do filtra węglowego,

             Pochłaniacz lub filtr węglowy, jest pod lewym tylnym siedzeniem pasażera,

       3/  wężyki musza być drożne i szczelne,   

E/ Elektrozawór posiada ciągłe zasilanie 12 V z przekaźnika wtrysku, po załączeniu zapłonu;

        1/ przeczyścić styki elektrozaworu ,

        2/ podając mu napięcie między styki 12 V, ( po wypięciu z układu ) sprawdzić;

               - czy otwiera się i zamyka zawór ,

               - oporność na pinach powinna być ok; 26 +/- 4 Ohm - przy 20 C,

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie stukowe objawia się;

   -  charakterystycznym „dzwonieniem zaworów”,

   -  charakterystyczny stuk, o metalicznym, głuchym odgłosie;

           -  powtarzający się z dużą częstotliwością,

A/ Do spalania stukowego może dojść tak przy ;

       -  zbyt późnym zapłonie,

       -  jak i przy zbyt wczesnym zapłonie,

B/ Efektem spalania stukowego jest ;

       1/ wypalenie denka tłoka,

       2/ wypalenia gniazd i zaworów,

       3/ zniszczenie świecy zapłonowej,

       4/ zniszczenie katalizatora,

C/ Spalanie stukowe to praca silnika benzynowego przypomina odgłos pracy diesla ;

      1/  następuje samozapłon,

      2/  czujnik spalania stukowego, próbuje wysyłając sygnał do ecu;

             -  zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu w pewnych granicach, aby uchronić silnik przed uszkodzeniem,

      3/ zjawisko pojawiać się może nie na jednym konkretnym cylindrze, lecz na różnych i to w przypadkowej kolejności,

 D/ Migający check to ; żółta kontrolka silnika sygnalizująca;

      1/  wypadanie zapłonów dla LPG ;

            Spalanie stukowe na LPG może nie występować, bo LPG ma wyższą liczbę oktanową ( 100 - 103),

             za to przy jakichkolwiek niesprawnościach będą wypadać zapłony, a na samym Pb mieć spalenie stukowe,

      2/  spalanie stukowe dla Pb ; np; błąd P0325 ; stuki i zdławiona moc silnika;

            a/ sprawdzony obwód czujnika stukowego na ciągłość i na zwarcie do masy - jest OK ,

            b/ dokręcamy momentem 20 Nm,

            c/ czyścimy gniazdo czujnika i bloku silnika,

E/ Spalanie stukowe powstaje w wyniku; 

    1/ paliwa słabej jakości np; 

              a/  o niskiej liczbie oktanowej,

              b/  zasyfione, brudne, z wodą, 

              c/  zasyfiony filtr paliwa, powietrza,

    2/  nadmiernego obciążenie silnika, ( zmiana biegów przy zbyt niskiej prędkości obrotowej wału )

    3/ przegrzewania silnika;

            a/ słabe chłodzenie ;

                      1/ nie odpowietrzony właściwie układ chłodzenia,

                      2/ zużyta pompa wody,

                      3/ uszkodzony termostat ;  Szarpanie Megane 3 / 2.0 TCe

             b/  marne smarowanie;

                   -  niewłaściwy filtr oleju, nie markowy olej, zużyta pompa olejowa, zużyte panewki, wyciek,

    4/ niewłaściwe świece zapłonowe ; błędnie dobrane, mokre, brudne, z rysami na porcelanie, niewłaściwy odstęp elektrod,

    5/ niewłaściwe/uszkodzone cewki, kable WN,

    6/ zbyt uboga mieszanka paliwowo - powietrza ;

          A/ Niewłaściwie dobrany sterownik ECU (sterownik był od laguny z dwiema sondami lambda, a moja laguna 

                miała jedną sondę ),

           B/ Komputer silnika oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

                 a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą map sensora,
                 b/ temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika

                 c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

                 d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda,

     7/ niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu;

              a/ uszkodzony czujnik spalania stukowego,

              b/ przestawiony rozrząd ; np; nie dało rady założyć na wałki blokady, tak były przestawione,

              c/ wadliwy czujnik położenia wału korbowego ; jest bardzo chimeryczny, stosować tylko oryginał,

              d/  uszkodzony czujnik wałka rozrządu ; brak korelacji pomiędzy czujnikami wału a wałka,

              e/  uszkodzone popychacze hydrauliczne zaworów ; wrażliwe na nie markowy, brudny, przepracowany olej, 

              f/  niewłaściwy olej;

                   -  zbyt przepracowany,

                   -  nie markowy olej,

              g/ zużyte sondy lambda,

              h/ uszkodzony zespół ; kzfr,

               i/ zbyt duży kat wyprzedzenia zapłonu,

    8/  za niska liczba oktanowa paliwa,

    9/ zbyt wysoki stopnień sprężania,

  10/ zbyt małe luzy zaworowe,

  11/ przy montażu LPG konieczne jest strojenie instalacji LPG w czasie jazdy ;

          a/ z udziałem laptopa,

          b/  kumatego gazownika,

          c/  pod obciążeniem oraz przy użyciu sondy szerokopasmowej po AFR ( air fuel ratio ),

                Celem prawidłowego dostrojenia instalacji LPG, oraz kontroli szeregu istotnych parametrów silnika,

          d/  w pierwszej kolejności stroisz mapy dla Pb;

                1/ następnie gazownik dostosowuje mapę LPG do nowej mapy z Pb,

                2/ warto aby silnik był strojony na tzw; mieszankę bogatą ;

                         AFR = 12,5 - 13,5 ;    ƛ =  0,85 - 0,9  ;   aby nie dochodziło do ;
                          a/ do spalania stukowego,

                          b/ wypaleń zaworów i gniazd,

                          c/ zniszczenia katalizatora,

                3/ nie możesz czuć spadków mocy na LPG  względem benzyny,

                4/  na gazie uzyskuje się ;

                         a/ lepsze parametry momentu obrotowego  jak na Pb 95, ponieważ paliwo LPG ma 102-104 oktany,

                         b/ około 10 do 20 % większe zużycie LPG ze względu na niższą wartość opałową,

    12/  W czasie strojenia, koniecznie sprawdzić/podejrzeć ilość spalań stukowych generowanych na LPG i Pb95.      

           W instalacji ;

               a/ brc ; sterownik zablokowany hasłem i nic nie podregulujesz samodzielnie, tylko przez serwis,

               b/ stag, optima, kme, lp-tech; masz możliwość samodzielnego wyregulowania instalacji

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wtrysk bezpośredni benzyny a  osadzanie  się  nagaru

                                          w silnikach  turbodoładowanych, mało- litrażowych

A/ Benzyna przy wtrysku bezpośrednim nie obmywa zaworu wlotowego lecz trafia bezpośrednio do komory,

     co powoduje ;

         1/ gromadzenie się nagaru ;

                   a/ na zaworach,   Czyszczenie zaworów (ASO)/nagar - 1,2 TCE 130KM

                   b/ w gniazdach zaworowych,

                   c/  oraz na denkach tłoków,  pierścieniach tłokowych,

                   d/ na końcówkach wtrysków, rozpylaczach oleju,

         2/ nagar na zaworach, gniazdach - ogranicza dostęp powietrza do komór, co z kolei prowadzi do ;

                a/ nieprawidłowego spalania mieszanki,

                 b/ nierównomierną pracą silnika, szarpanie, drgania;

                      Nagar powoduje nie symetryczną pracę wtryskiwaczy, w parach ( cylinder 1 z 4 i 2 z 3 );

                          - moment obrotowy nie jest równomierny, co powoduje drżenie silnika,

                          - jeśli istnieją duże różnice w pracy wtryskiwaczy ;

                                 - silnik będzie drżał zarówno na biegu jałowym, jak i podczas jazdy,

                  c/  wypadanie zapłonów, zwiększonej ilości spalań stukowych,

                  d/  nieprawidłowa praca sondy lambda i czujników w układzie wydechowym,

                  e/  problemy z pracą układu zapłonowego,

                  f/  zwiększone zużycia paliwa, jeżeli pojawi się na elementach układu wtryskowego,

 

                 575606995_Nagarnazaworachsscych.thumb.png.c7ddf341e043801f8a06ea425920a134.png

 

B/  Najczęściej duże złogi nagaru gromadzą się w silnikach pojazdów eksploatowanych ;

         1/ w trybie miejskim i na krótkich dystansach,

         2/ stosowanie nie markowego oleju, paliwa,

         3/ przy jeździe z niską prędkością obrotową,

         4/ przy niskich temperaturach pracy,

         5/ przy wymianie oleju co 30.000 km przebiegu,

         6/ niezaktualizowanie oprogramowania sterownika silnika,

         7/ przy rozciągniętym łańcuchu - który powoduje;

                - przesunięcie faz rozrządu, a to z kolei prowadzi do nieprawidłowego spalania mieszanki,

         8/ duże zużycie oleju, ( twarde uszczelniacze zaworów ) przyczynia się do powstawania dużego nagaru,     

         9/ nagar na tłokach/zaworach w silnikach z bezpośrednim wtryskiem ;

              - charakteryzuje się dużą twardością i ziarnistością odkładanego osadu,

         Nagar12TCezbezporednimwtrysku.png.36d83bd614d90b5c11baa4c2278279c7.png

       

      10/ nagar na tłokach jest źródłem LSPI - niekontrolowanych samozapłonów, które mogą doprowadzać do ;

                  a/ pękania pierścieni tłokowych,

                  b/ pękania tłoków nad osią sworznia,

                  c/ utraty kompresji,

                  d/ ubytku oleju,

                  e/ degradacji napędu rozrządu ( łańcucha )

                          - uszkodzenie ząbków napinacza łańcucha,

                  f/ niedrożnych rozpylaczy oleju, 

       11/ LSPI – objawia się tendencją silnika do;

                  a/ szarpania, drgań w pracy silnika, niestabilnej pracy silnika,

                  b/ dużą ilością spalań stukowych na poszczególnych cylindrach,

                     c/ oraz wypadaniem zapłonów,

      12/ Niekontrolowane samozapłony LSPI ;

                 a/ są słyszalne jako metaliczne dźwięki przy niskich obrotach, 

                        -  tak jakby ktoś stukał metalem w blok silnika, 

                b/ to wówczas najwyższa pora na czyszczenie silnika z nagaru;

                        -  gniazda zaworowe, zawory, denka tłoków, pierścienie tłokowe, 

       13/ Metaliczne stuki o blachę;

                -  to praca pompy wysokiego ciśnienia - słyszalne w okolicy głowicy,

       14/ Hałas od  łańcucha rozrządu ;

               - wydaje dźwięk o niższej barwie i jest słyszalny poniżej głowicy, 

               - po stronie rozrządu,

C/ Konieczność instalowania separatora par oleju oraz/lub instalacji lpg;

        - aby zjawisko powstawania nagaru ograniczyć czy całkowicie wyeliminować,

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A/ Sondy nie będą miały prawidłowych wskazań;

     -   gdy proces spalania będzie nie właściwy,

     -   gdy czujniki są niesprawne, 

      -  rozrząd jest przestawiony,

      -  niewłaściwa szczelność układu dolotowego czy wylotowego,

B/ Niewłaściwy skład mieszanki ;

      - zbyt uboga mieszanka - potrafi wypalić zawory i gniazda,

              - niezależnie  czy zawory mają hydrauliczną regulację luzów zaworowych czy ich brak ,

     - zbyt bogata mieszanka -  szybkie zniszczenie katalizatora, możliwość pożaru katalizatora ,

C/ II sonda wchodzi w skład systemu OBD ;

    1/ sprawdza ;

           -  sprawność katalizatora,

           -  sprawność pracy sondy I ,

           -  oraz ogólny stan układu wtrysku silnika,

   2/ dobiera tzw ; '' long term fuel trim '' czyli ;

        Długoterminowy dobór mieszanki oraz ustala czy silnik ma generalnie ;

           a/ mieć bogatą czy ubogą mieszankę, niezależnie od działania pierwszej sondy,

           b/ w wypadku braku sygnału, silnik może wejść w open loop, czyli ;

                  - podawany będzie AFR z pamięci komputera,

                  - a nie z faktycznego działania silnika,

           c/ w efekcie silnik będzie ;

                   1/ więcej spalał,

                   2/ miał mniej mocy,

                   3/ miał nieodpowiednio dobraną mieszankę,

 

                  1100187445_sondaIi2.thumb.png.5a4a22bd66d33b314affd4700e5bcd6e.png

 

   3/ napięcie II sondy jest stałe do momentu gdy katalizator działa OK ,

        a/  Gdy spaliny nie spełniają normy napięcie się zmienia,

        b/  Prawidłowy przebieg napięcia sondy za katalizatorem będzie oscylował pomiędzy ; 0,6 do 0 8 V, 

              W zależności od proporcji mieszanki paliwowo - powietrznej ustawianej przez elektroniczną

               jednostkę sterującą;

                  - więcej tlenu w spalinach, mieszanka uboga     -    stan napięcia niski,

                  - mniej tlenu w spalinach, mieszanka bogata     -     stan napięcia wysoki,

          c/ Przy przyśpieszaniu   -   jej wskazania powinny lecieć w górę,

                -  a przy hamowaniu silnikiem   -  spadać praktycznie do zera.
              Jedynie podczas stałego obciążenia bądź pracy na wolnych obrotach

                ( przy nagrzanym silniku ok;90 C)  jej wartość powinna się utrzymywać w zakresie 0,6 do 0,8 V,         

               Druga sonda powinna naśladować pierwszą ;

                  - tylko przez kilka minut po odpaleniu, dopóki katalizator nie nabierze temperatury

                      i nie zacznie działać,

                  - po nagrzaniu jej wartość na wolnych obrotach powinna ustabilizować się w granicach

                     0.6-0.8V z delikatnym wahaniami.

   4/ Sonda za katalizatorem na postoju

        -  nie powinna pracować ,

        -  tam powinno się cały czas utrzymywać napięcie ok 450 mV

   5/ Jeżeli II sonda ( diagnostyczna ) ma wysokie napięcie, to b; dobrze, bo ;

             -  oznacza to, że katalizator pracuje prawidłowo,

   6/ W miarę zużycia katalizatora - sygnał napięciowy II sondy ;

        a/ będzie zbliżał się do sygnału napięciowego I sondy,

        b/ jak się wyrównają, to znaczy, że katalizator do wymiany,

        c/ im bardziej II sonda faluje tym bardziej jest zużyty katalizator,

        d/ napięcie II sondy jest;

               -  stałe do momentu gdy katalizator działa poprawnie,

               -  gdy spaliny nie spełniają normy, sonda II zaczyna pracować tak jak I sonda ,

        e/ jeżeli napięcie spada  < 0,5 V -  oznacza to ;

              - że w spalinach jest dużo tlenu a to już wiąże się z niską sprawnością katalizatora,

              - bez katalizatora zawsze będziesz miał błąd na drugiej sondzie....

  7/ Jak nie masz kata;

        -  to sygnał na II sondzie powinien być zbliżony do tego na pierwszej sondzie,

  8/ Napięcie sondy mierzy sterownik

       a/ pokazuje wartości takie jakie trafiają do niego,

       b/ nie koniecznie takie jakie są na wyjściu z sond;

            - po drodze są;  kostki, piny, przewody pomiędzy sondami a sterownikiem,         

       c/ oprócz wielkości napięcia istotna - jest też częstotliwość sinusoid;

             1/ częstotliwość sygnału na biegu jałowym powinna wynosić ok; 0,5 Hz,

             2/ częstotliwość powinna płynnie wzrastać wraz ze wzrostem obrotów silnika,

             3/  w przypadku nieprawidłowości - należy sondę wymienić,

   9/ Strojenie instalacji LPG ;

         - w trasie,

         - przy użyciu sondy szerokopasmowej,

  10/ Montaż  instalacji LPG

              scenic III 1.6 16V- LPG

  11/ Przy montażu instalacji LPG dla silników 2,0 l i wyżej ;

          Listwa wtryskowa musi być zasilona gazem z obu stron bo w przeciwnym razie ;

             - ostatni cylinder będzie miał bardzo ubogo,

  12/ Jak działa sonda Lambda - diagnostyka K4M Renault. Jak sprawdzić sondę lambda

   

        WWWW.thumb.png.164699cc1a3f6b3147673e472845f3a0.png

             Zobacz; 5,17 minuta programu

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Spalanie stukowe w 1,4 TCe a uszkodzenie uszczelki pod głowicą

 

 

Silnik 1,4TCe charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i jest rewelacyjnie cichy,

1/ W tym silniku należy uważać na ;

     - poziom płynu chłodzącego i skuteczność układu chłodzenia powietrza,

     - stosować olej markowy i filtr ; wymieniać co 10-12 kkm;       

          - Ravenol, Neste,  Amsoil,  Millers,  Valvoline -  to  czołówka firm olejowych,

          - mann, knecht, purflux  -  to  filtry  markowe,

     - w okresach zimowych i w czasie mrozów;

          - silnik rozgrzewać powoli, nie katować go na zimno, bo można uszkodzić uszczelkę pod głowicą

             pomiędzy II a III cylindrem,  a przedostający się płyn do komory spalania spowoduje pękanie cylindra,

     - w okolicach 150 kkm przebiegu ;

          - zwracać uwagę na hałas z pod pokrywy głowicy od strony rozrządu,

          - bo potrafi się rozciągnąć łańcuch, a następnie narobić bigos w silniku,

2/ W silnikach z zamontowaną instalacją lpg występuje duża ilość spalań stukowych,

    Głównymi przyczynami spalania stukowego to;

        a/ niewłaściwie dobrany sterownik ECU lub bez aktualizacji,

        b/ przestawiony rozrząd,

        c/ niewłaściwe luzy zaworowe,

        d/ słaba kompresja,

        e/ uszkodzona sonda lambda,

        f/ niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu,

        g/ nieprofesjonalnie przeprowadzone strojenie instalacji Pb i LPG,

3/ Pojedyncze wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach i ‘’sporadyczne spalanie stukowe"                                                   ale bez pojawienia się checa ;

          - jest to normalna sytuacja,

          - dopóki system nie rejestruje błędu i nie zapala check engine znaczy,

                 że jest to w granicach tolerancji błędu,

4/ Wartości ilości spalań stukowych ;

 

                       805616763_Spalaniestukowe.thumb.png.bda410808af1885875a9410fb300ea3d.png

 

     I = 5140 ;    II= 21567 ;     III = 16120 ;     IV = 6987,

    To są kosmiczne wielkości;

     - szczególnie II i III cylinder,

     - a to rodzi podejrzenie o uszkodzeniu upg między tymi cylindrami;

           - podejrzany ; nie profesjonalny montaż i strojenie instalacji lpg 

5/ Pomiary na dystansie ok;1000 km, świece beru, lpg,

    Dane klientów ; ( istotne to rząd wielkości ; dane archiwalne)

      - strojenie wg; sondy AFR, jazda w większości autostradą;

            -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ; 25 -30, 

      -  bez strojenia sondą AFR, jazda mieszana ;

            -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ok; 85 -100,

6/ Na kulturę pracy tego silnika duży wpływ ma paliwo;

    - oprócz oktanowości, również jego jakość,

    - im lepsze paliwo i wyższa oktanowość paliwa tym mniej spalań stukowych,

7/ Spalanie stukowe może występować ;

     a/ ale błędy są wyrzucane z wypadania zapłonów,

     b/ w początkowych etapie tego problemu, zaglądanie do wnętrza komory spalania przez utwór                     

              świecy nie wiele pomoże, bo tłok i świeca będą wyglądać normalnie,

     c/ jeżeli płyn ubywa w małych ilościach, to można wykręcić świece i zobaczyć denko tłoka;

           - czy jest wymyte ( błyszczy się), wtedy sobie potwierdzisz uszczelkę pod głowicą,

           - w komputerze wystąpią błędy ; wypadania zapłonu, układu wtryskowego,

     d/ odczytać informacje o krytycznej temperaturze silnika/przegrzaniu i ilości zdarzeń przegrzania,

           - zamontować czujnik poziomu płynu chłodzącego,

8/ Sposób użytkowania silnika - odgrywa tu największą rolę;

      - nie dawać po garach na zimnym silniku, 

9Po zdjęciu głowicy dokładnie obejrzeć czy ;

      - nie ma pęknięcia na cylindrze u góry, przy uszczelce na drugim lub trzecim cylindrze,

10/ Od jakiegoś czasu ubywał płyn chłodniczy w bardzo małych ilościach, na komputerze błędy;                                     

         - wypadania zapłonu,

        -  układu wtryskowego,

        -  badanie CO2 w wodzie nic nie wykazywało, 

        -  zdecydowałem się na wymianę uszczelki ;

             - teraz brak błędów,

11/ Duża ilość spalań stukowych wynika z ;

     - nie właściwego strojenia map,

     - mapy wtrysków Pb i LPG dostroić do konkretnych paliw przez strojenie po afr;

          - instalacja LPG wówczas nie wymaga ponownych regulacji,

          - regulacja jest wskazana po ; naprawie lub wymianie elementu instalacji na nowy,

12/ W autach bez instalacji lpg ;

     - problem z dużą ilością spalań stukowych nie występuje

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!